Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

Här har det varit lugnt idag

Kanske beror det på vädret? Själv har jag också varit ute idag, har till och med bränt axlarna! Gjorde ett blomrabatt för några veckor sedan, men den blev inte som jag ville, så jag ändrade den ganska rejält idag. Inte helt nöjd än, men tillsvidare får den duga. Maken har påbörjat "projekt platta vid trappan och gjuta trappa" på entrésidan. Vi har redan en trappa med tre (eller är det fyra) trappsteg. Under den, vid sidan om och framför ska det gjutas en platta där skifferplattor gjuts fast. Det blir också fyra trappsteg ner ännu från den trappan, som klsä in i skiffer. Hoppas ni förstod hur jag menar! Svårt att förklara. Från marknivå upp till huset är det ganska högt (relativt sett alltså) därav denna lösning.

Angående leksaker. Här är det egentligen enbart traktorer, stockbil och motorsåg som gäller.

Låter kul med en träff. Lyckans Er!!! *avis*

Krya på dig Nublu och trevlig resa

Kaktus: Fin klocka!

• Daggdroppen
    Videli skrev 2008-06-07 20:30:08 följande:
    Hallå...Ge mig styrka, kommer aldrig hinna till imorgon, och är helt slut nuuuu Jag bokade fram mäklaren till 13.00 så jag får gå upp tidigt imorgon och fixa det sista sen hänga på låset när affärenrn öppnar imorgon, för att köpa det sista....
    Du fixar nog det! Man tror ofta att det är mer att göra än vad det egentligen är. Du ska se att du har allt klart klockan 12 ändå
    LinaoMatilda skrev 2008-06-07 20:32:22 följande:
    Fluffiga: Visst är det trevligt att vara ute och pyssla. Låter farligt med motorsåg som leksak Kom med på träffen då!
    Ha ha, ja nu när du säger det så märker jag ju hur dumt det lät Men en LEKSAKSmotorsåg menade jag ju Tänker du åka på träffen???
  • Daggdroppen

Skummade hastigt ikapp och märkte att Videli undrade lite om strykbräda och tvättkorgar....

Vi har infälld och jag är suuuuupernöjd!

Tvättkorgarna har vi inne i ett större skåp. Det är fyra trådkorgar, två större och två lite mindre ovanpå. Hur praktiskt som helst!!!

På nedre bilden ser man strykbrädan under bänken. Jag rekommenderar båda lösningarna MASSOR!!! Du får de båda från kökstillverkare.

• Daggdroppen

Hej på er!

Är ni många som har en dålig dag? Får jag hänga på?

Eller ja, dagen har varit bra, men nu på eftermiddagen blev jag så trött igen och totalt utan energi. Åkte iväg på en auktion, men det var bara SKRÄP där, så jag åkte hem innan det ens började.

• Daggdroppen

Hej på er! Har inte hunnit läsa ikapp. Har haft möte på skolan idag *mutter mutter då det är sommarlov*.  Kommer att måste vara på jobb tre dagar nästa vecka, 2 dagar för möten och en dag för kurs. Blä åt alla som är SÅ avundsjuka på lärare som har sommarlov. Jag kommer att behöva göra ganska mycket jobb även nu under sommaren, men får ingenting för det

Har också försäkt hinna planera och tänka lite på en möhippa som jag snart ska på. Blir skoj Läser alla gamla brev som bruden i fråga skrivit sedan 1993. Ska välja ut citat och kanske göra en tavla eller nåt av det, alltså av de citat som berör brudgummen och där hon skriver om hur kääär hon är Eller har ni någon annan idé vad man kan göra med citaten????

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-06-10 20:45:05 följande:
    Fluffiga: Vilken kul idé!Himmelbit: Men så dumt då. Du får kolla genom skåpen en gång till
     Tack men jag känner att det kanske inte är helt hundra. Jag tror inte jag själv skulle vilja ha en sådan tavla på väggen. Det är ganska långa citat, så det går inte heller att skriva på typ en bräda (vilket skulle ha varit fiiiiint!).

Kom gärna med andra förslag på vad man kan göra!
  • Daggdroppen

Hej på er!

Min dag började inte så bra av diverse olika saker, men ikväll har jag skämt bort mig själv så nu är jag gladare

Var bjuden på Mary Kay party, och jag brukar vara SÅ skeptisk till alla liknande partyn, men detta var faktiskt både kul och bra. Blev positivt överraskad. Vi fick sitta och ha fotbad, fila fötterna och smörja in med massa undernara krämer och grejor

Är det någon av er som varit på ett liknande party eller som använder produkterna? De är ju rätt dyra... Men ibland måste man skämma bort sig själv!

• Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-11 20:50:50 följande:
    Ja jag har varit på flera! JAg gillar deras Silkeshänder. Ett kit med 4 olika cremer med scrubb och rengöring och två olika tjocka cremer. Man får så fantastikt släta och lena händer efter behandlingen.
     Jag kom hem med det paketet Men det var tre produkter, inte fyra. Jag gillade det massor!!!
  • Daggdroppen

Först tar man den feta extra emollient, sedan scrubben, sedan extra emollient igen och sist handcremen.

Ska ha mitt kitt till fötterna mest

Svar på tråden Vita tråden del 8