Inlägg från: 13 år emellan |Visa alla inlägg
  • 13 år emellan

Vita tråden del 8

Heeej...
    ...jag har fortfarande nackspärr ...huset ser bedrövligt ut, jag har ett berg av tvätt som ska vikas och strykas och jag blir såååååå avundsjuk när jag hör om alla era projekt! Har aldrig haft nackspärr förut, rent för j''''ligt måste jag säga! Man är handikappad! Jag kan knappt sitta framför datorn ...

Men, innan jag går igen, GRATTIS Juliah till bloggtipset i Lantliv (hur coolt som helst) !

Och lycka till alla med era mysiga projekt!

• 13 år emellan
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:53:14 följande:
    Låter verkligen gott! Skönt att slippa insyn. Ja, vi bor ju ute bland ängar och åkrar, men det finns någon granne här och var.Glor de får man väl säga TittOlleKalleKoskit, som man sa när man var liten...Ja, och nu med.Ha en go och härlig dag!
    !!! TittOlleKalleKoskit ! Jag tror jag döööör !

Har du inget trevligt libanesiskt recept du kan bjuda på?

Gullfina:
    Stackare. Det är mer synd om dig än om mig....
  • 13 år emellan

God morgon!

Ja, det blev ju inget jobbande i helgen. Stel som en pinne satt jag med en nack-krage på och TÄNKTE på allt jag ska göra sedan istället ...
    Vi åkte och hälsade på en riktigt nära väninna som bor på landet utanför Trelleborg. Hon bjöd på en UNDERBAR rådjursfilé, men stekta kantareller och ört- och rödvinsglacerade potatis. Äh, det var så gott så att smaklökarna hoppar upp och slår klackarna i gommen - bara av att berätta om det ! Vi satt på hennes ljuvliga innergård och drack vin och pratade halva natten!
    Båda David och jag känner oss superinspirerade efter den resan. Deras hus är tydligt präglat av att de bor halårsvis i Frankrike. Det är väldigt kontinentalt och med värmen vi haft i helgen kunde jag nästan svära på att vi sat någonstans i södra Provance !
    Så, fastän jag haft en 7-in-i-### nackspärr, så har jag haft den trevligaste helgen på riktigt länge!!!

• 13 år emellan

Kajsa M skrev 2008-05-11 22:15:24 följande:

Det är lillan som blivit mkt sämre. Vi sitter med henne hela nätterna nu. Hon får inte luft.
    DET LÅTER SOM MIN DOTTER DANIELLA. HON FICK "KRUPP-ANFALL" VID TRE ELLER FYRA TILLFÄLLEN. VI ÅKTE FRAM OCH TILLBAKA PÅ BARNAKUTEN...NÄR HON VAR DRYGT ETT ÅR KONSTATERADES DET ATT HON HADE EN LÄTTARE FORM AV ASTMA. DET VAR SKÖNT ATT FÅ DIAGNOSEN, FÖR DÅ FICK VI HEM RÄTT MEDICINER OCH KUNDE BEHANDLA EN HEL DEL HEMMA. SOM TUR VAR VÄXTE HON IFRÅN DET VID 7-ÅRS ÅLDERN OCH IDAG HAR HON INGA PROBLEM ALLS (FÖRUTOM ATT HON ÄR EN OBSTINAT TONÅRING )...
    HOPPAS LILLFLICKAN INTE HAR HAFT DET FÖR JOBBIGT I NATT! OCH INTE NI HELLER...
  • 13 år emellan

Oj då...det var inte meningen att skriva allt med STORA bokstäver

• 13 år emellan
    malins79 skrev 2008-05-12 08:23:06 följande:
    Låter som ni hade det jättetrevligt!
    Ja, fast jag stavar som en kratta ser jag
  • 13 år emellan
    MiaMariah skrev 2008-05-12 10:30:10 följande:
    [citat]
    Kan inte låta bli att visa, satte rosenmandeln för ett par, tre veckor sedan och nu blommar den med två ljusrosa blommor!
    [/citat

• 13 år emellan

MiaMariah:
    Min till bilden igår var snarare menat som en för hur FINT det var! Och idag är det ...

Peak:
    Det blå prickiga tyget FINNS kvar i butiken iaf. Jag skickade 3 m till Fru Puffen för ett tag sedan, men postfrakten var grymt dyr faktiskt, 79 kr tror jag det blev

SYLT:
    JÄTTE-FIIIIIIIIIIIIIIINA!

Nackspärren sitter kvar än. Igår kändes det mycket bättre, så jag dammsugade nedervåningen. Det var ingen bra idé...

• 13 år emellan

Ja, det gjorde det nog. Jag skickade det i som ett stort brev...

• 13 år emellan

Hanna E skrev 2008-05-13 13:07:17 följande:

Hej tjejer! Sitter här med min stora mage och längtar efter att skolan ska vara över... tar min examen den 30 Maj, efter det tänker jag bara njuta av sommaren och vänta på att bebben ska titta ut! Skönt att kunna kika in här på dagarna och titta på fina bilder, MM jag är nästan kär i ditt badrum =)Kollar ni på rent hus? Där är ju städtanterna väldigt noga med att allt i skafferiet ska vara i plastburkar (mjöl, etc). Har ni det så? Jag får erkänna att jag slarvar med det.. har dock nystädat skafferi och tänkte att det vore på sin plats att inhandla fina burkar! Tips?Kram på er!
    Jag har inte allt så ännu, men jag ÄLSKAR vackra burkar, så jag försöker att använda dom så mycket jag kan. Längtar tills vi bygger om köket så de finaste kan få stå på en öppen hylla och SYNAS hela tiden
Svar på tråden Vita tråden del 8