• juliah

Vita tråden del 8

MildaMaränger skrev 2008-06-14 17:55:42 följande:
    Julia... det kommer att bli superbra med barnen hemma i ett år till. Du vet vad som är bäst. Tänk vilken underbar tid tillsammans. Vilken kvalitetstid! Jag hade älskat att vara hemma med min mamma. Pengar är jobbigt att snåla med men det som är dyrbarast är TID! Det är det du ska fokusera på, tid med barnen. Barnen kommer att uppskatta det i längden. Och under tiden kan du hitta det jobb du drömmer om
    Tack sötis för kloka ord! Din potatissallad var föresten fantastisk, har kvar en skål som slinker ner så fort barnen somnat.
  • juliah

mimma, så underbart spännande. Ska bli roligt att följa era projekt.
    Jag ska äta sockerkaka och spana på nätet hela kvällen hihi, är för trött för projekt. Borde egentligen fortsätta på Elles garderob...

Tjock kulan, ja men visst är det så, allt löser sig.

Anton, glömde kommentera dina fina stolar, såg riktigt sköna ut! Vill ha ett par att ha ute.

numberone, så spännande! Hur många dagar + BF är du nu?

• juliah
    numberone skrev 2008-06-14 18:31:40 följande:
    juliah:Jag är på bf +14 idag...
    Stackars liten, vet hur det känns. Gick över 15 dagar.
    mimmamum skrev 2008-06-14 18:40:56 följande:
    Lina, jag får försöka övertala honom! Vad har ni andra för TV? Storlek?
    42 eller 47, vet inte riktigt. Den är hursomhelst för stor.
  • juliah

Kajsa, det blev toppenfint!

Videli, ja det är ju så härligt om man kan ordna till det på så sätt med hjälpa av mor/far föräldrar.

Nu tog minnet slut...
    Jag har iallafall kvistlackat Elles garderob, planterat om pelargoner och målat mina naglar Skrattande

• juliah

numberone, Ett stort lycka till! Kommer att gå finfint för er!

vanilj, härligt med nya dörren!

Tampas med Elles lilla garderob. Trist att måla när man känner sig så missnöjd, ser ut som ett förbenat fult hopplock. Vi var tvungna att bygga om det lite nämligen...

• juliah

Tack mia, jag är så lycklig. Det blir ett år med enbart en inkomst men det får gå.
    Känns obeskrivligt härligt just nu!

Jag har föresten en gungstol i bloggen just nu. Skulle gärna vilja ha en stor också.

• juliah

Godmorgon tjejer, ska skumma ikapp lite till...

Tack rara för gratulationerna ang. dagisplats! Nu stannar jag hemma med barnen ett år till. Det är en ur & skur förskola, mysig trädgård, den enda Kravmärkta förskolan i kommunen, bra och hemlagad mat och få barn.

Har mimmi eller de andra tjejerna berättat om vår shoppinorgie på Isabella igår?
    Jag betällde iallafall mina drömmars tallrikshylla och lite småplock *nöjd*

• juliah

Tjockkulan, så vacker vas med blomster!

Malins, vi ska försöka ordna med eget firande, eventuellt en sväng till Hembygdsgården så får barnen se en stång. Jag har ju aldrig firat varken jul, påsk eller midsommar...maken har inte heller några midsommartraditioner. Känns faktiskt trist, så nu ska vi ta tag i detta!

Det går sakta framåt med garderoben iallafall, ska måla en sväng till idag.
    Lägger in en bild så får ni se hur långt jag kommit, observera att jag står i vårt vardagsrum och fixar med skåpet, det ser för hemskt ut Skrattande

Svar på tråden Vita tråden del 8