Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

God morgon!
    Ordningen är återställd, jag och J sitter i köket och dricker kaffe och han äter, Saga sover.

Fast hon somnade mycket tidigare igår, hoppas det håller i sig nu när hon kan studsa sig trött ute.

Dagens planer är att i em åka iväg och handla mat, titta efter lerkrukor till mina pelargoner och ev köpa något klädesplagg till mig själv, ha ett tillgodokvitto på B-young.
    Detta vill jag göra själv, maken få ta barnen. Måste få vara lite för mig själv, har varit intensivt med barnen ett tag.

• malins79

Kickan grattis.
    Minns när jag var i v5 att jag blev supertrött och lätt illamående och var tvungen att äta turkisk peppar tills jag var i v12.

• malins79

Jag behöver köpa en ny kaffebryggare. Tror ni inte vår la av för andra gången när vi skulle ha kalas! Första gången var i torsdags, då slutade den brygga efter halva tiden. Sen har den fungerat. Idag kokade jag en kanna för att hälla på termos till kalaset vi hade idag. Den fungerade som den skulle, sen när andra kannan skulle startas stendöd.

Den vi har nu är en gammal Bosch efter makens morfar. Vi hade en fin Melittan termosbryggare innan men den gick sönder när vi hade nån vajsning på elen och vi fick typ 1000volt i våra uttag. Det var 2,5 år sedan och jag vill köpa en ny fin kaffebryggare för jag gillar kaffe men maken säger att han ska laga den vi har. Men nu orkar jag inte vänta längre utan vill ha en som fungerar.

Så har ni några tips på nån bra och snygg kaffebryggare? Även nätshopping mottages tacksamt.

• malins79

God morgon!
    Här vaknar Jacob tidigt, igen. Idag ska Saga ha barnkalas. Ska baka chokladbollar ala Milda Maränger tro jag.

Tur att det ska vara fint väder så barnen kan vara ute och leka, blir ca 10 barn. Det ska bli skönt när alla kalasen är över.

Ska fota lite till bloggen är det tänkt också.

Bea, kul med kakelinköp, väntar med spänning på att ert kök ska komma på plats.

Vad ska ni hitta på idag?

Svar på tråden Vita tråden del 8