Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

juliah skrev 2008-06-19 09:18:00 följande:
    Efterlyser lite bilder från er som har sänglampor ovangör sängen som sitter på väggen!Har lite svårt att se hur det ska se ut...
    jag har...
  • Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-06-19 10:42:00 följande:
    Kajsa- vad fint ni har! Tycker att de ska vara centrerade, tror jag Tjock kulan- kommer du ihåg att jag yrade om en rutig, fin tapet? Den är från Laura Ashley.
    Tack!
    Hanna E skrev 2008-06-19 10:45:06 följande:
    Det hade verkligen varit jättesnällt! Tycker det är så svårt att se på hemsidan, hur fallet på dom blir osv... älskar linnegardiner, men det är inte alltid det blir snyggt...Ingen som vet om man kan sätta väggord på en struktur-tapet...?Jag som snöat in på sovrum blir alldeles avundsjuk när jag ser din fina säng Kajsa!!
     Tack!
    juliah skrev 2008-06-19 10:49:25 följande:
    Kajsa, just så ja. Tack! Så ska jag också ha, det var riktigt fint!Nej inga leksandsstolar, däremot gustavianska ärvda. Men de har snart gjort sitt tror jag, till nya köket blir det elvirastolar men med ett annat bord till. Spar de gustavianska som är i bäst skick.
    Så bra!
    Ja just det ja! Du har ju ett fint gammalt möblemang. Men jag fick för mig att du hade Leksand i köket. Blandar nog ihop med mimmamum.
    Tänkte om du visste något om leksandsstolen. Jag köpte ju stolar igår och i annonsen stod det Carl Malmsten. Men det är ju leksandsstolar. *förvirrad* FÖr inte är det väl han som har designat dom. Hans design är ju lite annan.
    mimmi006 skrev 2008-06-19 10:59:28 följande:
    Just det... jag var på en KNÄCKANDE billig auktion igår... missade ett stort skåp för 30 kronor *snyft*. Helt otroligt vad billiga möblerna var. Isabellas paketet är förresten på väg!
    OJ! 30 kr lät billigt. Vad var det för auktion? Älskar auktion, men jag hittar aldrig några här i närheten. Bra att paketet är på väg. Då hinner det fram till stockholmsresan.
    Sunna skrev 2008-06-19 11:12:02 följande:
    Hej!Hoppas ni känner igen mig från "förr" Jag läser tråden då och då, men är inte så aktiv att skriva. Däremot är jag en storläsare av alla fina bloggar!Jag ser att många är ute efter skrivbord. Så är även jag, och jag börjar tro att det är ni som "tar" alla mina objekt
    Jag minns dig också! Jag har paxat ett skrivbord somjag har sagt att jag ska hämta idag. Nu börjar vi tvivla på om vi ska ha skrivbord. Funderar på att köpa en hemnes dagbädd istället. Hmmm...

VAd tycker ni om Hemnes dagbädd, den i trä som kan bli en dubbelsäng? Funderar på en sån till arbetsrummet att stuva in våra gäster i när de kommer hit. Som det är nu får de ligga på madrasser i allrummet. Känns ju inte så välkomnande. Så vi funderar på att skippa skrivbord helt och hållet. Vi sitter ju ändå aldrig där. Vi har ju ett litet bord i hallen/vardagsrummet som vi kan använda istället. Hur skulle ni gjort? Vi får inte plats med både skrivbord och säng i arbetsrummet som det ärnu. Vi har en stor bokhylla och ett piano och en garderob därinne och det är bara ca 10 kvadrat.
  • Kajsa 77
    misak skrev 2008-06-19 12:48:39 följande:
    Kajsa 77: Så fin sovrumsbild!
    Tack!
    misak skrev 2008-06-19 12:50:54 följande:
    Kajsa 77: Jag hade nog satsat på en sån dagbädd. Kan ju utnyttjas som läs/myshörna till vardags och sen är det ju skönt att kunna "bädda ner" gästerna ordentligt när de kommer på besök.
    Ja precis!
    mimmi006 skrev 2008-06-19 12:56:50 följande:
    Kajsa- jag tycker att dagbädden är fin, men har hört att en del tyckar att den är oskön att ligga i! Provligg med andra ord..
    Okej, men som övernattningssäng tror jag att den duger. Annat är ju om man ska sova där jämt... Sen beror det väl på vilka madrasser man köper till den.
    mimmi006 skrev 2008-06-19 12:58:07 följande:
    Kajsa- såg om malmsten... har du nån länk? Tror att han har gjort snarlika, han har gjort massa olika modeller väl!?
    Jag har en bild, länken är borta.
    Vänta lite
  • Kajsa 77
    kickan08 skrev 2008-06-19 13:28:17 följande:
    Hej på er!Den här graviditeten håller på att knäcka mitt psyke, jag är bara sååå trött hela tiden! Det enda jag tänker på förutom bygget är att få sova, sova, sova.. Läser lite här då och då men orkar inte kommentera så mkt just nu. Husbygget går framåt. Vi har målarhjälp där nu så det ska hända lite och det är jätteskönt. Ska se om jag kan ta lite bilder i helgen o lägga in i galleriet, har varit väldigt dålig på det känner jag.Kajsa-Såg att du visade ett superfint skrivbord och att du kanske inte längre skulle köpa det. Kan inte du hojta till om du inte ska ha det? Skriv gärna i gästboken så missar jag ej..Ha en härlig midsommar alla!!!!!!
    Det är ditt om du vill ha det! Vi har bestämt oss för att skippa skrivbord och köpa en hemnes dagbädd istället.
  • Kajsa 77
    MildaMaränger skrev 2008-06-19 16:46:44 följande:
    kajsa77.... jag beundrar ditt tålamod... jag skulle behöva måla vår junosäng
    Nej nu är tålamodet slut. Hoppas det kommer nytt över natten så jag orkar med ett lager till imorgon. Jag är glad att jag hoppade av skrivbordet nu och köper en färdigmålad hemnes-säng istället!
  • Kajsa 77
    juliah skrev 2008-06-19 17:00:00 följande:
    Den kommer inte att göra sig hos er tror jag, vi har ett ganska litet vardagsrum så det funkar, eller så blir det i badrummet.Har du kollat Blocket? Ja jag vet, det är värdelöst med blocket men ändå.Camilla, jag är förtjust i HD burken.Kajsa, bravo! Grattis till stolarna också föresten, urfina!misak, Tack detsamma, jag ar har bara fusstädat idag...som alla andra dagar. Vägrar annat just nu i byggstöket.
    Behöver alla hejarop jag kan få! för nu är det tröttsamt med målande. Åkte ner till en butik och köpte Bruka-tyg som jag tänkte klä om sitsarna med. Sen ska jag ju ha volangdynor över, men när de är i tvätten är det ju bra om det är snyggt under också. Köpte det vit/ljusgrå randiga.
    Truffles skrev 2008-06-19 17:05:39 följande:
    Hej alla! Kommer ni ihåg mig. Hinner aldrig in till er just nu även fast jag skulle vilja... Nu bär det iväg till affären för att handla tårtingredienserna till morgondagens begivenheter. Vill iallafall önska er alla Trevlig midsommar! Måste få tipsa om tårtan ovanför, den är sååå god!www.expressen.se/1.372371www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Visst minns vi dig! Hoppas allt är bra! Glad midsommar på dig! Tårtan ser smaskens ut!
    mimmi006 skrev 2008-06-19 17:17:24 följande:
    Truffles- tack! Tårta sitter fint när man är hungrig och annars med för den delen! Numberone- Grattis till lilla Ellen! Jag hoppas verkligen att ni mår, under omständigheterna, bra. Kram!Videli- jag väntar också på sammakristallkrona, men den är som sagt va, ganska liten. Skulle hålla utkik på www.lauritz.com istället eller springa på auktioner.Kajsa- vad duktig du är! Jag har bara glott på stolarna som jag köpte igår!
    Har jag missat dina nya stolar? Eller börjar jag bli senil?
    lasseliten skrev 2008-06-19 17:34:59 följande:
    Grattis Numberone till lilla Ellen! Hoppas att lilla Ellen och ni mår bra! Massor med kramar! Kajsa - åh, du är så snabb och flitig...impad!
    Videli skrev 2008-06-19 17:41:37 följande:
    juliah,Jaaa prata inte om blocket, missade en sån fiiin barock krona med 10 min, den var superbillig.Men brukar hålla utkik. Vill ha en med måånga prismor och då är dom ju tyvärr inte så billiga...Den här är ganska fin www.blocket.se/vi/16185632.htm men en gammal annons...Jag har en gammal kristallkrona i bakhuvudet som jag såg hos Carin & Carl 58973.webpublisher.eurovator.se/00004/00012/ Men man ser inte så mkt av den, men den är gjord i tenn, sååå fin!!! Men costa costa
    Jättefina kronor! Gillar också barock-kronorna!
    mimmi006 skrev 2008-06-19 18:05:11 följande:
    Den här lampan var ganska mysig också; www.blocket.se/vi/16833756.htm
    Ja den visade Videli igår. Jättesöt!
Svar på tråden Vita tråden del 8