-
inte en susning. Hur stort är det?mimmi006 skrev 2008-06-19 22:26:36 följande:Nytt inlägg i bloggen! Vad är det här för ett skåp som jag ropade in igår? mimmi-magnolia.blogspot.com/
-
Lite för stort för att vara ett sängbord alltså. Då är det nog ett - skåp - helt enkelt!mimmi006 skrev 2008-06-19 22:40:33 följande:Litet, kanske 1,20!Kajsa 77 skrev 2008-06-19 22:34:16 följande:Tack!misak skrev 2008-06-19 22:44:52 följande:Så fina dynor Kajsa!Brödboxarna gillar jag, vilken ska man då välja tro?
Nu protesterar hela min kropp efter hårt jobb idag. Natti på er!
Och trevlig midsommar till er alla! -
TAck!Tjock kulan skrev 2008-06-19 23:29:31 följande:Kajsa:Effektivare människa får man leta efter , du är otrolig , hur orkar du, jag är imponerad. Kommer bli jättefint, är det ett Himmla tyg?Misak: Jag bor i dina och MMs trakter men lite mer norr ut än MM sedan vi flyttade till radhuset. Du har hel rätt för dig, den ligger på vägen mot Ödåkra men innan man kommer in i själva samhället. De kommer att finnas där till 1/8 då de flyttar till andr lokaler i Fleninge. Öppnar kl 12.00 tis till fre tror jag det stod på skylten. Ja de har lite mindre utbud växter och bör inte ses som en handelsträdgård. Sen har de lite inredning och plock av olika slag mycket Bloomingvile tyckte jag. Blev kär i ett par trådkorgar och en zink krans Mimmi: Din fyndare där, vilket gulligt skåp kommer bli urfint hos Hugo är det till hans leksaker? vad fick du ge för det?
Även jag kan bli trött! Jag lovar!
Det är ett tyg från Bruka Design.
Kul att du tycker de blir fina! Har nu målat alla stolar 4 ggr och de kan äntligen anses färdiga. PUH! JAg fick ge 1200:- för alla 6.knyttis skrev 2008-06-19 23:33:42 följande:Har läst ikapp, idag var det mkt avhandlat! Ligger nu i sängen med två katter spinnande brevid och somnar nästan. Har varit en lång och turbulent dag idag. Var med sonen till Astrid Lindgrenssjukhus för ktr på Barnkardiologen för han shjärtfel. Jag mådde så illa i bilen och kände på mig att de var ngt som skulle "tas upp" idag. Läkaren tyckte först att vi ev skulle operera hans hål i hjärtat nu under kommande år men skulle återkomma nästa vecka då hon haft tid att konsultera. Men hon ringde sedan om ngr timmar och hade hunnit diskutera med en kollega. De hade beslutat att avvakta ytterligare tillväxt och ktr om 2 år. De har tidigare pratat om op innan han börjar skolan, gissa om vi kommer att oroa oss den gången innan vår tid... Vi hann tänka så mkt under de timmarna, allt annat bleknade... Känner mig riktift tagen och vet ej riktigt vad jag skall koncentrera mig på nu. Ville bara skriva av mig...Kajsa - Vilken fart och fint blir det! Avundas återigen din energi! Nyfiken, vad fick du ge för stolarna!LoM - Grattis till semestern! Då hinner du vila lite då innan vår shopping nästa helg!Julia - Härligt med oväntat tillskott i kassan!Bea- Vilken dag du haft, härligt med oväntad hjälp i trädgården! Kram!MM - Tänker på dig! Hoppas din lilla kommer snart så du slipper ha ont!
Tråkigt att han har hjärtfel din son! Och jag vet känslan när det gäller operation. Fruktansvärt! Men man klarar det! Man tvingas bli stark!Tack! Ja jag ska ha vita volangdynor och kanske även sy egna i det grårandiga från Bruka. Skadar ju inte att ha och byta med!malins79 skrev 2008-06-20 05:49:31 följande:Glad midsommar på erKänns inte så kul att behöva stiga upp 05.15 idag, men vad gör man när man har småbarn.Knyttis, inte kul att behöva op sitt barn. Du ska se att det går bra! Kajsa fina dynor/tyg. Lite likt mina dynor som är sydda av tyg från Linum. Ska du ha vita volangdynor?TACK SNÄLLA! Vad glad jag blir!JagOchHan skrev 2008-06-20 06:15:01 följande:Godmorgon och glad midsommar.Numberone- grattis till lilla Ellen. Hoppas att hon och du mår bra under omständigheterna.Lycka till Kajsa - Underbara stolar du köpt på dig. Du är grymt duktig. Blir nästan tossig på mig själv som bara sitter på mina grejor som ska målas.Har 2 nattbord som ska bli vita. DOm har stått här hemma i drygt 2 månader och är bara halv klara. En fråga till er alla. Vart målar ni?? har ni ett speciellt rum eller så? Sen ni som spraymålar, vart står ni då??? tycker jag har så ont om plats för att kunna ställa upp det jag vill måla inomhus, så här får jag nyttja det fina vädret (som försvunnit helt) och stå på altanen..
Jag målar i garaget för det mesta, men denna gången bredde jag ut en stor waxduk på golvet i vardagsrummet och målade där. Tänkte att de stör mig bara mer där och blir då målade fortare!Man måste vara lite listig!
Jag skulle nog behållt bordet och målat det vitt.malins79 skrev 2008-06-20 07:10:31 följande:Behöver er hjälp!Här är bilder på vårt köksbord.Ska vi:1 behålla det som det är2 Måla om bord och stolar vita3 behålla bordets färg, ha vita Leksandstolar till4 måla bordet vitt och ha vita leksandstolar till.5 Sälja bord och stolar, ha vita leksandstolar och ett slagbord.Köket ser ut så här.Tackar!mimmi006 skrev 2008-06-20 07:17:35 följande:Kajsa- vad bra det blev!Tjock kulan- ja, jag tror det blir ett leksaksskåp. Jag gav 90 kronor för det och det var dyrt på den auktionen! Jag och Han- jag målar oftast i garaget!malins- jag tycker att det skulle vara fint med ett vitt slagbord till stolarna! Att måla om skulle nog funka också! -
Igår var vi hos kompisar och firade midsommar. Vi var 10 vuxna och 10 barn mellan 1-6 år. Ni kan tro att det var livat!
Jättemysigt med dans kring midsommarstång, tipsrunda, bad (ja fötterna i alla fall), sill, jordgubbar och allt annat som hör till.
Vi har nu målat alla leksandsstolar 4 ggr. FÄRDIGA!!! *pust*
Idag tog vi tag i vårt arbetsrum. Vi har möblerat om, rensat, slängt, osv. Ska till ikea imorgon och köpa en hemnes dagbädd. Den ska numera få plats därinne. Skrivbordet har vi kastat ut. Hoppas vi valt rätt.
-
Nu finns det bilder från köket med de nya leksanddstolarna för den som vill se.
Har även ett inlägg från midsommar med vita blomkransar...
http://blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
Välkommen! -
amanda25 - Båda knopparna var söta! Tror att du valde rätt ändå!
Videli - MÅLA!!!
-
Vill du ha en rak enkel tavellist så har ju ikea vita för 59 kr. Annars finns det en mer krusidullig på indiska som är jättefin, lite mer shabby-stuket.Mammatilltretroll skrev 2008-06-21 22:21:04 följande:Hej igen tråden! *ropar högt och försöker göra mig hörd*Jag är på jakt efter en tavellist att ställa kokböcker på och en fin spegel och fin liten hylla som inte för djup till vår hall och skulle bli jätteglad om någon hade något tips på vart man kan hitta detta, gärna på nätet?
Spegel - Hemnes vit ikea eller House doctor -spegeln som är underbar! -
hihi, du hann visst föremalins79 skrev 2008-06-21 22:23:30 följande:Ikea har vita tavellister.Speglarna från House doctor är fina, finns bla hos nublu.sehurdan hylla?
-
malins79 skrev 2008-06-21 22:25:08 följande:Hej Kajsa, har du suttit och njutit på dina fina stolar idag?
Ja det har jag! Underbart att äntligen ha helvitt i köket!
-
Ska till ikea idag och köpa Hemnes dagbädd. Vi möblerade om i arbetsrummet igår så att den ska få plats. Slängde ut skrivbordet. Rummet känns så stort och härligt nu, men jag antar att det kommer kännas trångt igen när den stora drummeln kommer in. Tnkte sy upp en väldans massa kuddar att lägga i den så det blir mysigt.
Har inte bestämt mig för färgtema och stil ännu...