Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-06-22 10:20:29 följande:
    Dagbädden är fin.
    Ja och framför allt praktiskt! Funderar på följande teman:

1 mjukt vitt och lite randigt i beiga toner.
    2 pasteller, rosa och ljusgrönt med prickar från stoff och stil
    3 marint vitt, rött och marinblått
    4 vitt, svart
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-06-22 10:28:45 följande:
    Godförmiddag kära vänner!Regnrusk här idag!Kajsa, det låter fint men klarar ni er verkligen utan skrivbordet?Anton, jag gillar det grå! Jag hade väntat med att måla om tills det blir slitet och skavt iaf.vaniljdrom.blogspot.com/
    Vi har ett skrivbord mellan hallen och vardagsrummet. Vi har laptops så vi behöver egentligen inget skrivbord. Vi har inte suttit där på flera månader, så då känns det som om det kan kvitta.

Nu har jag varit och köpt en Hemnes-dagbädd. Satt ihop den och varit iväg igen och köpt madrasser till också. Trodde att vi hade 2 80 madrasser men de var visst 90. Så då blev det två nya. Kom på att jag måste tillbaka till ikea igen för att köpa ett överkast. Täntke ha ett vitt enkelt att bara lägga över madrasserna och sen lite fina kuddar. Det blir nog mest vitt och lite beige. Sen kan jag ju variera där precis som vanligt efter humör.
  • Kajsa 77

Åh vilket fint slagbord!!! SÅ billigt!!!

Funderar lite kring det här med färg. När jag var hos färghandlarn senast och sa att jag ville ha den gamla 0502-y så jämförde han doserna av gult och svart och kom fram till att det inte är ngn skillnad. Så jag har inte fått tag i den gamla. Däremot bad jag honom att minska mängden gult till hälften och då blev det jättebra.

• Kajsa 77

Fluffis - Förmodligen är de här för att stanna!! Har trånat efter dom så länge. Så har det blivit med alla mina inköp, att vill jag verkligen verkligen ha något så blir det kvar här hemma. Men är det så där att jag kompromissar så brukar de åka ut inom ett halvår!

• Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-06-22 21:05:30 följande:
    Det gjorde jag med, men han såg att det var skillnad när han blandade dem! Myckte skumt... i den gamla såg det ut som ockra, i den nya gult och svart... hmmm det är väldigt konstigt, men den gamla brytningen blev toppen! Kajsa 77 skrev 2008-06-22 20:37:18 följande:
    Märkligt! Ja den nya s-0502-y känns riktigt gul! Och de gjorde den ju inte förut. Ska kolla med ngn annan färghandlare nästa gång och se om man får olika bud.
  • Kajsa 77
    Daggdroppen skrev 2008-06-22 21:07:08 följande:
     Så de svarta var en kompromiss då? Vad har ni gjort med de?
    Ja de var en kompromiss! Ville ha dom i vita, men maken ville ha svarta. Nu är han HELT med mig på allt det vita!
    Jag sålde dem faktiskt för en halvtimme sen.Skönt att bli av med dem!
  • Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-06-22 21:47:07 följande:
    fluffis - lyllos dig som hade en så frän kusin. Mina kusiner gillade Elvis, och hade undulat...inte lika häftigt! Kajsa - jag hade vita hyllor, typ billy, från ikea...rosenbård, rooosa, ljusmanchetter (stavning?) med rosor, puffiga gardiner...Jag verkligen avgudade det där rummet. Tidningen håller nästan på att falla sönder...
    Ser det framför mig!
    Jag har faktiskt kvar en sak från mitt flickrum. En rosarandig tradmatta som mamma och jag vävde. Den ligger i och för sig på vinden, men jag kan inte med att slänga den. Hade hoppats att jag när jag fick flickor ville ta fram den igen, men näe den passar inte in...

Juliah- fint skrivbord! Har du varit på riktig auktion eller var det tradera?
  • Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-06-22 22:10:05 följande:
    åh, tack Clara! Blev du något klokare på ang. listen? jag köpte mina på rea typ 89 kr för kanske ett år sedan...vänta ska jag mäta...de är ca 80 cm långa, ca 7,5 cm djupa. kajsa - jag vävde också en trasmatta, på syslöjden. Den är vit och aprikos...den ligger i källaren ska nog tilläggas...
    Trodde det var den som låg bredvid EV-gruppen!
Svar på tråden Vita tråden del 8