Vaniljdröm skrev 2008-06-03 21:44:34 följande:
Åh, nu behöver jag hjälp!Bygginspektören som var här rekommenderade uppvikt plastmatta på badrummet på ovanvåningen för att slippa läckage i framtiden och pga husets konstruktion.Gärna för mig. Jag är ändå urless på att skura fog. Det går säkert att hitta något fint.Däremot är jag smått allergisk mot våtrumsmatta på väggarna (ni får gärna överbevisa mig om ni vet något snyggt).Så nu undrar jag om man _kan_ ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna eller om det är det helt off?Vad har man på väggarna om man inte har kakel? Det måste vara 100% tätt så panel går bort även om det är jättefint.
Jag är helt okunnig på våtrumsmattor då vi har kaklade badrum. Men jag vet att jag sett i annonssidorna i nån tidning tror det var Allt i hemmet där det finns kakel på skiva, det kanske kan vara något. Kolla om du har någon tidning. Vet att kaklet på bilden är rött, men det stod att det fanns olika färger.
Mina föräldrar har plastmatta som går upp knappt 10cm på väggarna och sen kakel. Jag har aldrig tyckt att det ser konstigt ut. Men så är man uppvuxen med det.