Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

kobra skrev 2008-06-03 20:26:22 följande:
    hejsan, håller just på att förvandla vårt hus som är under uppbyggnad vitt invändigt..utsidan är mörk så där bryter jag av iallafall..min fråga är om det är någon här som målat 502 vitt oc om ni är nöjda med det..
    Du måste ha missat någon bokstav i färgkoden.
  • malins79
    numberone skrev 2008-06-03 20:32:12 följande:
    WOW för en gångskull gör Isabell nåt snyggt....
    Ja, jag är faktiskt lite chockad, trodde det skulle upp en cerise tapet med flamingos!
  • malins79
    Videli skrev 2008-06-03 20:34:21 följande:
    GODKVÄLL VI ÄR NU HUSÄGARE, IDAG SKREV VI PÅ KONTRAKTEN KÄNNS HELT OVERKLIGT

Grattis!!!!
    När sker inflyttningen?

Är det fortfaranade i era gamla kvarter?

• malins79
    Videli skrev 2008-06-03 20:38:54 följande:
    Tack.... ja det känns sååå kul men overkligt har inte riktigt fattat det än Nej vi flyttar till Vansö som ligger i Strängnäs, ska bli sååå skönt!
    Har du fixat lokaler till din rörelse eller ska du ha det hemma?
  • malins79
    Videli skrev 2008-06-03 20:43:03 följande:
    Jag kommer pendla till jobbet, tre dagar i veckan. Sen framöver kommer jag öppna upp nått i centrala Strängnäs. Men jsut nu är min verksamhet en bra inkomstkälla, så jag tänker pendla så länge jag orkar. Min man kommer ju jobba nära hemmet då funkar det ju.
    Ok.
    När ska Vide börja på dagis? Min lille plutt har fått dagisplats 1 sep.
  • malins79
    Videli skrev 2008-06-03 20:54:27 följande:
    Oj lilla Vide kommer nog inte börja förän april nästan år, tidigast. Min svärmor o min mamma o pappa kommer ta honom dom dagar jag jobbar. Annars är ju jag hemma 4 dagar i veckan...
    Åh, vad skönt att ha föräldrar och svärmor som kan ställa upp.
  • malins79
    Beatrize74 skrev 2008-06-03 21:36:32 följande:
    Åhhhh...om murgrönor hade själar hade jag suttit inne på livstid nu. Jag inser precis att jag försummat mina murgrönor en dag för länge i den här olidliga hettan. De har gått vidare till "murgröne heaven". Jag förtjänar inte att ha gröna växter...jag bara tar kål på dem ju.
    Jag har också lite otur med murgrönor,s å du är inte ensam om att ta död på växter. Mina penseér ser inte så glada ut alltid.
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-03 21:44:34 följande:
    Åh, nu behöver jag hjälp!Bygginspektören som var här rekommenderade uppvikt plastmatta på badrummet på ovanvåningen för att slippa läckage i framtiden och pga husets konstruktion.Gärna för mig. Jag är ändå urless på att skura fog. Det går säkert att hitta något fint.Däremot är jag smått allergisk mot våtrumsmatta på väggarna (ni får gärna överbevisa mig om ni vet något snyggt).Så nu undrar jag om man _kan_ ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna eller om det är det helt off?Vad har man på väggarna om man inte har kakel? Det måste vara 100% tätt så panel går bort även om det är jättefint.
    Jag är helt okunnig på våtrumsmattor då vi har kaklade badrum. Men jag vet att jag sett i annonssidorna i nån tidning tror det var Allt i hemmet där det finns kakel på skiva, det kanske kan vara något. Kolla om du har någon tidning. Vet att kaklet på bilden är rött, men det stod att det fanns olika färger.

Mina föräldrar har plastmatta som går upp knappt 10cm på väggarna och sen kakel. Jag har aldrig tyckt att det ser konstigt ut. Men så är man uppvuxen med det.  
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-06-03 21:51:41 följande:
    Oj, vad kul med så mycket nytt på en gång. Den kaffebryggaren skall ju vara något extra, kul att det var så pass bra pris också. När våran pajar, får det bli en sån tror jag. Du får meddela HUR mycket godare kaffet blev
    Jag har redan hunnit brygga en kopp, och det var godare Men hur gott vet jag imorgon för jag tycker kaffe smakar allra bäst på morgonen.
Svar på tråden Vita tråden del 8