Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Anton igen- Egentligen hoppas jag nog att bebisen stannar i magen till imorgon. Jag fick nämligen min dotter på min födelsedag, och det blir lite så att man själv förlorar sin födelsedag. Men det är ju ändå lite kul att dela...

• Kajsa 77

Är det någon som gett sig på att måla om trärena utemöbler till vitt?
    Är så sugen att testa, men vad ska man ha för färg? De kommer stå halvt under tak, men regnar det ordentligt så blir de blöta.

• Kajsa 77
    Camilla R skrev 2008-07-01 11:14:21 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-30 21:09:24 följande: Ja, jättegärna!Är så ledsen över att jag blev sjuk och låg hemma istället för att njuta av trevligt sällskap och shopping!. Nu är jag pigg och kry igen är tillbaka på jobbet och irriterad över strejken som pågår.
    Skönt att du mår bättre! Vad var det för basilusk du åkte på? Tråkigt att du missade träffen! Vi hade jättemysigt!
  • Kajsa 77
    FruPuffen skrev 2008-07-01 11:43:01 följande:
    Det finns ju speciell väderbeständig utefärg. Jag var in på Flugger och köpte till mina utestolar, jag sa bara att de skulle vara ute och tåla regn. Den var något dyrare än vanlig färg men inte mycket. Jag har dock inte fått på dem på stolarna än, har bara slipat. Så jag kan inte säga nåt om resultatet ännu...
    OKej! Då ska jag ner till Flugger och kolla!
    kornelia skrev 2008-07-01 11:50:30 följande:
    Hej, angående trärena utemöbler så ärvde jag en sån grupp nyligen. Först sköjde jag dem med målartvätt o sedan målade jag med olebaserad utefärg. BAd om att få bruten vit färg (så den inte skulle bli såå skinande vit) men tycker allt den LYSER lite väl...Målandet var sååå drygt med alla spjälor & ribbor så kanske är det enkalre att spraymåla? Skulle satsa på det om jag vore du!Jag skrev ju för ett tag sedan och bad om hjälp till mitt vardagsrum. Nu har vi mest donat ute istället, bla gjort iordning en syrenberså i "rosentema" så NU är det snart dags att börja här inne igen. har tankarpå att starta en blogg så att Ni och andra kan följa mina umbäranden...Har någon tips på vita fåtöljer? Ska ha en stor "maffig" eller två mindre, samt ett runt pelarbord i större modell (vet inte exakt vad de heter).Jag återkommer, tills dess må så gott!
    Har en liten grupp med klaffbord och två stolar som inte har så mkt spjälor. Kan ju testa den gruppen först. Annars kanske det är enklare att sälja möblerna på blocket och köpa nya färdigmålade...
  • Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-07-01 14:18:37 följande:
    Heja Kajsa, heja Kajsa!
    Ankmor skrev 2008-07-01 14:21:29 följande:
    HEJA Kajsa! HEJA!
    TACK! Kommer nog behöva mer med tiden! Antar att det kommer ta ett tag. Nu åker jag och köper färg!
  • Kajsa 77

Godkväll vänner!

Vilken dag! Helt underbar!
    Var och skulle köpa färg till staketet. Tänkte ta samma färg som vi har på huset. Var helt säker på att vår vita husfärg hette svalan. Men den kulören kunde de inte hitta. Så vi kom hem tomhänta! Får se om vi kan hitta ngt gammalt kvitto... Så jag tog klubborna och åkte ut till golfbanan. 9 hål var det tänkt, men det blev 18. Så härligt golfväder!
    Så staketet är lika brunt som vanligt...Vi får ta nya tag imorgon. Det ska ju bli målarväder i flera dagar! Var och kollade lite på nya vita utemöbler. Men det krävs nog mkt list för att övertala maken att köpa nya utemöbler igen...

Malins79 - Trist att du inte  kunde vara dig själv på intervjun, men vem är det? Är det ett jobb du verkligen skulle vilja ha? I så fall kan du ju alltid ligga på och förklara att du blev väldigt nervös och inte riktigt fick fram dig själv. Du kanske till och med kan få en ny chans om de är intresserade.

Videli - jättefin fåtölj! Du fyndar du! Kan du inte sy egna linnegardiner. Billigare äna tt köpa färdiga.

• Kajsa 77
    MariaV skrev 2008-07-01 20:47:33 följande:
    Jaha Kajsa visste!
    VAd visste jag?
    FruPuffen skrev 2008-07-01 20:48:12 följande:
    Go kväll!Här är man ensam med sovande barn för maken är på 24-timmarskryssning med 2 kompisar! Fast jag ska ju inte klaga, med tanke på helgens äventyr . En liten fråga som dök upp: Vet ni vad folk menar när dom skriver i sin blogg typ "denna bloggen är värd 225 000 kr? Funderar på om man kan sälja bloggen och göra sig en hacka? Nu ska jag kolla in skumma killen som Bea skrev om...
    Har inte en aning! Men blev ju väldigt nyfiken!
Svar på tråden Vita tråden del 8