Vita tråden del 8
OJ! Jag tackar för gratulationerna! Men det är bara kalas idag. Jag fyller inte förrän på torsdag!
OJ! Jag tackar för gratulationerna! Men det är bara kalas idag. Jag fyller inte förrän på torsdag!
Oj vilken eftermiddag! Mina barn fick för sig att de ville baka. En kompis var här också. Vi har 2 barnförkläden. Alla 3 ville ha varsitt såklart.Det fanns som jag såg det 3 alternativ:
1. Övertala ett av barnen att ta ett vuxenförkläde
2. Åka till Ikea och köpa ett nytt
3. Sy ett nytt förkläde
Ja som de flesta som känner mig vet så blev det alterantiv 3. Snodde ihp ett förkläde på en halvtimme och sedan kunde baket sätta igång.
Att baka med tre barn är en utmaning!!! PUST!Har nu kladdkaka och flera små sockerkakor i ugnen.Det tog en stund att röja upp...Inte alls så glamoröst som i Leila bakar.
Har i några dagar gått och tyckt att vår matta under soffbordet luktar för skapt av ull. Det är en ryamatta som legat där i ett par år. Men plötsligt tyckte jag helt enkelt inte om lukten. Så den åkte ut med buller och bång. Åkte till IKEA och köpte en till Erslev. Samma som vi har under matbordet i vardagsrummet. Så nu matchar de och lukten är borta!
Köpte en fin tvättbräda på loppis igår. Funderar över om den ska bli vit eller inte...?
Nu börjar sova-över-åldern för min stora tjej. Hon fyller 7 på torsdag. Idag ska en kompis sova här och vilken tur att vi köpt dagbädden Hemnes nu då så att de kan slagga där! Undrar om det blir ngt sovit alls...