Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Sussi - Minns du att du skickade ett halsband till mig för kanske ett år sen? Det var en favorit. För några veckor sedan fastnade maken i det och slet sönder hela halsbandet!
    Funderar påatt beställa ett nytt av dig! Hittade ett underbart på din hemsida men det stod sålt på. Kan man beställa liknande?

• Kajsa 77

Hanna - Lycka till!!!

Bea - Kan ni inte kakla under och i värsta fall om du inte blir nöjd, lägga dit en träskiva över?

Sitter här dödstrött. Dottern hade en kompis här i natt för första gången. De somnade halv elva och vaknade fem. Själv somnade jag halv två. Förstår hur ni känner er som har barn som vaknar innan ottan nu!
    Men snart ska jag iväg till golfbanan och trotsa regnmolnen. TÄnkte fota lite först på nya detlajer i huset som kommer i bloggen sen.

• Kajsa 77

mimmi - VAd bra att den fick plats! Men jag undrar om jag har 5,5 kg. Är det standard eller den lite större?

Insåg just att det är värt 650 kr för att inte tappa förståndet!VAr och köpte en massa vitt tyg och satte igång med att sy volangdynor till leksandsstolarna. Efter att hållit på med EN i två timmar, (och inte blev den bra heller) Så insåg jag att sex stycken är mig övermäktigt. Ringde C på golfbanan och frågade vad det var värt att hans fru slapp tappa förståndet. Det var värt att beställa från Nyblom o Kollén i alla fall! Så här kickas nu iväg en beställning och tyget läggs på hyllan. Onödrigt arbete i 2 timmar! *morr*

• Kajsa 77
    mimmamum skrev 2008-07-07 18:47:12 följande:
    Godkväll!Är helt slut efter en dag med mycket inredningsprat med min vän Lena, vi smider stora planer *hemlig*Juliah, det är ju fantastisk med förfrågningarna! Ta åt dig och gläds, jag förstår att du inte orkar en gång till!Kajsa, har du sett Brukas fina ripsmattor? Vi planerar att köpa en sådan i vitt/beige till vardagsrummet. Den var med på bild i det vita hemmet i förra lantliv, då i blå skepnad. mycket fin!
    Ja jag har sett dom! En affär här i stan säljer dom. De är mkt finare! Vet du vilka mått det går att få dom i? Skulle vilja ha 2 m lång. Det kanske går att se på brukas hemsida? Ska kolla...
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-07-07 19:10:13 följande:
    Hittar inte ngt på brukas hemsida.
    De säljs på GardinOlsson på Väster. Tror bara att jag har sett de lite kortare. Tror att de ligger på 500 eller så.
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-07-07 19:15:49 följande:
    Ok.Ska kolla om det är någon i Halmstad som säljer Bruka. Få se om jag åker in själv med barnen.
    Gör det!
    malins79 skrev 2008-07-07 19:22:21 följande:
    Den sidan kan inte varit uppdaterad, det finns inga återförsäljare i Jönköping.Den visar inga heller i Halmstad.
    Nej det var en dålig hemsida tycker jag! Ingen sortimentsrubrik heller...
    mimmamum skrev 2008-07-07 19:24:41 följande:
    Kajsa, visst är de fina! Den vi kollat på är en stor matta som jag vill ha under soffbordet, den kostade närmare 700 kr, vet inte måtten tyvärr.
    Men det är ju inte så farligt!  Vilken färg vill du ha?
    juliah skrev 2008-07-07 19:39:10 följande:
    Jag har Brukamattan, en brun och en beige, superfina!
    Har du bild på dem i din blogg eller i ditt galleri?
    Himmelbit skrev 2008-07-07 19:46:58 följande:
    Aha! Vad fint! Roligt med en så personlig tavla också.På tal om inredningstidningar - jag var inte så hemskt imponerad av senaste Vakre Hjem. Trist!! Jag ser så mkt fram emot den eftersom den kommer så sällan. Därför blir jag alltid så besviken när den inte motsvarar mina förväntningar...
    Nej jag prenumererar inte på den. Har också blivit besviken på den. Tacka vet jag LAntliv och Allt i hemmet. De blir jag sällan besviken på!
    lasseliten skrev 2008-07-07 19:56:06 följande:
    Hej vänner! Här har dagen gått i dimmornas tecken. Ebbe var vaken mellan 0130 till 0500 natten som var...till slut somnade han och sov till 9. Han var klarvaken, sjöng och skrålade hela sitt sångregister och sen har han nojja på att berätta hur man gör när man går över vägen. - först röd gubbe, trycka på knappe, vänta lite, bilarna stannar, grön gubbe, hålla handen och sen gååå. Det fick jag höra en silion gånger igår natt. Lina - piggade min hemska natt upp något?
    Usch då! Ja vad gör man! Mina flickor gick upp 5 idag. Känner mig också helt off. Somnade nämligen själv vid halvtvå tiden...

Miamariah- Åh vad fin den var! Har kollat in hennes grejer nyligen. Vad fick du ge för en sån tavla?

Himmelbit - Klant!! (säger hon som klämde fast handen i bilrutan idag och tryckte upp rutan ännu mer när hon redan satt fast. AJ! Knak)
Svar på tråden Vita tråden del 8