Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Camilla R skrev 2008-06-13 21:23:51 följande:
    Jag kikade in där.. Men blev förvirrad av språket, bytte till engelska, men det var ju bara på hälften av sidan.. Vill du visa guldkornen för att underlätta
    Jag tyckte med det var lite förvirrande.

Jag vet inte vad jag ska leta efter eftersom jag fatta "nada"
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-06-13 21:25:16 följande:
    Skansen kan man gå länge på, det är jättemysigt där. Bästa tipset är att ha med egen matsäck för matställena där är ganska vissna, däremot är picknickplatserna enatående.
    Jo, jag hade tänkt att de ska besöka Lill-Skansen. Var där när Saga var som Jacob är snart 14mån. Det var uppskattat.
    De kommer få ha lite mat med sig. Få sno med sig från frukosten från hotellet.
  • malins79

Sylt, bryr mig inte heller om fotboll och maken stora intersse är motorsport så han kollar inte han heller. Ev kommer matchen imorgon att vara på när vi sitter och surfa på varisin dator

• malins79
    tjenixen skrev 2008-06-13 21:36:16 följande:
    Ja, det är nog där det största dilemmat ligger. Att vi inte kan bestämma oss. Nu har vi inne i uterummet en stor träsoffa av lite äldre årgång, alltså en av modellen lite större och inte lika nätt som de som oftast säljs nu. Ser ut ungefär så här: www.brafab.se/sortiment/kategorier/Furumobler...Ett bord i furu har vi med till den. Detta är mahognybetsat. Förut hade vi 4 positionsstolar i furu till men de har hamnat på soptippen nu. Så frågan är då om vi ska behålla soffa + bord och bara skaffa ett par positionsstolar till eller om vi ska byta ut hela altet mot t ex bord + 6 positionsstolar i kanske  teak? På altan utanför har vi en matmöbel där storlarna är i aluminium och svart textiline och bordet har svart glasskiva. Ser ungefär ut så här men har armstöd i trä. www.brafab.se/sortiment/kategorier/Aluminium/...Där ute finns även två vilfåtöljer i svart textiline med ett litet svart glasbord till. Ska vi kanske ha liknande stil på det inne i uterummet eller är det ok att bryta helt? Ja, jag vet möblerna är inte vita men ibland får man kompromissa:) ska se om jag kan fota imorgon för nu är det så mörkt där.
    Ta gärna kort! Mycket lättare att ge idéer då.

Vilken stil vill ni ha?
  • malins79
    juliah skrev 2008-06-13 21:40:29 följande:
    Ja, vi hade tänkt göra en beställning på söndag *stressar på*

Hur mycket är frakten på?

Hur mycket står euro i?

• malins79
    juliah skrev 2008-06-13 21:51:47 följande:
    Euron står i 10,46 och frakten går på 6,90 om jag nu minns siffrorna rätt.
    Oj, euron var dyr.
  • malins79
    juliah skrev 2008-06-13 21:54:50 följande:
    Ja euron är dyr. Men jag kan nog inte motstå en beställning, finns en hel del som jag inte kan hitta i Sverige.
    Jag kollade forex.se

100sek är 10.46 euro däremot är 1 euro =9.56sek
  • malins79

God morgon!

Härliga pionbilder du visar Kajsa!

Jacob och Saga har inte riktigt samma sovtider för tillfället. Saga somnar vid 21 på kvällen Jacob vid 19. Saga sover gärna till 07.30 Jacob vaknar kl05. *gäsp*

Idag har vårt samhälle sin traditionella "Järnbärardag" kommer bla finnas hoppborg för barnen, så vi får gå dit en stund för Sagas skull.
    Jag måste dammsuga lite.

Vad ska ni göra idag.

• malins79

Juliah, har du sökt några jobb?
    Jag har dagisplats från 1/9 och jag har sökt två jobb. Jag är inte så sugen att börja jobba igen hos maken och hans familj. Blir lite väl mycket familj ibland, men det har varit praktiskt när vi planerade familj.

Svar på tråden Vita tråden del 8