Vita tråden del 8
Lycka till idag.
Vanilj, kul att det går framåt med hallen, mindre kul med skorna!
Jag var och köpte en rulle med rostapet på Rusta idag till Sagas garderob. Hon har en gå-in-garderob där det funnits ett handfat som togs bort när vi tapetserade om för 5år sen.
Sen satte M upp spånskiva. Det är den som ska tapetseras och inne där man hänger kläder ska det målas vitt och listerna både vita och grå ska målas. Det blev visst mer jobb än jag tänkt men att bara tapetsera spånskivan blir det som behöver målas väldigt fult till.
Ett tips för er som har Europris i närheten, denna vecka säljer dom den vita Kitchen Aid för 3999kr!
http://www.europris.no/?iLangId=6
God morgon!
Sitter här för mig själv och dricker kaffe, måste vara för att det är så ljust ute som jag är så pigg och kan stiga upp självmant 05.20.
Idag när Saga lämnats på dagis och Jacob sover ska jag slipa och sen målar lister i Sagas garderob. Min tidsplan är att vara färdig innan helgen är över. Jag hoppas inte färgen som är inne i själva kläddelen släpper när jag målar. Den gjorde nämligen det i en annan garderob som jag fixade. Jag måste komma ihåg att köpa tapetklister och rollerhylsa idag.
Vad ska ni hitta på idag?
Vad ska ni göra till midsommar?
Vi ska först till några goda vänner en familj där sonen är lika gammal som oss och äta silllunch. De bor på en liten gård vid en sjö bara 1 mil från oss, jättemysigt. Huset är från 1860 men skulle kunna bli hur fint som helst om man renoverade och hade det intresset.
Sen ska vi på midsommarfirande i en hembygdspark, då följer bara sonen med och där möter vi en annan barnfamilj. Det blir förhoppningsvis fika i gräset och dans.
Sen ska vi hem till oss och grilla lite och äta jordgubbar (om man nu gillar det)
Blir inget sent firande till långt in på natten.