• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Tjock kulan

Busan: Låter underbart.

Anton: Algot är fint, fint med ett kort namn på lillbrossan till Anton.

Mimmi: Ljuvlig akeleja, en favorit hos mig att den frösår sig lätt är bara ett plus (men passa små barnfingrar från den då den är giftig).

Lasse: Låter som ett tufft jobb med målningen men det positiva är att man får arbeta ute i vackra vädert, antar att ni skrinlade putsade muren eftersom ni bygger staket .
    Fena på trädgård vet jag inte ser mig mer som en glad amatör med ett brinnande intresse och som älskar att gräva i jorden, jag kan lite om mycket men är ingen expert.

• lasseliten

Tjock kulan - nope, här ska byggas mur. Kommer att bli en mur 90 grader ut ifrån vårt gårdshus/garage och sen ska vi lägga skifferplattor emellan. Har hittat en hel drös plattor i trädgården som vi har grävt fram. Grävaren kommer förhoppningsvis i veckan och gräver bort matjorden. Ska försöka mig på ett blogginlägg om trädgårdsprojekten men kameran laddas ff

Knyttis - tack å tack för din söta kommentar om min blogg. Så glad jag blir!

Mimmi - ljuvlig bild!

• Tjock kulan

Lasse: Låter som en bra planering, kommer att bli fin fint. Du får kika in i trädgårdstråden som Mia startat och få lite tips när inspirationen eller kunskapen tryter det gör jag

Umbro:Fiiiin ww bus, vill ha, kan du inboxa mig om var du köpt den?.

• LinaoMatilda

God morgon!

Anton: Algot är ett fint namn, och gulligt att Anton valt det

Så mysiga butiker ni har varit till i Skåne. Kul att få se bilder

Idag är det regn och rusk här. Igår var det riktigt sommarväder, med åska också.

Vad ska ni hitta på idag?

• malins79

God morgon!

Ny vecka och det ser ut att bli fint väder idag igen.
    Hoppas inte detta är sommaren nu så juni-juli blir helt kass!

Idag står inte så mycket på programmet, jag måste tvätta efter att ha varit borta över helgen. Jag fattar inte hur mycket tid man tillbringar med att tvätta/sortera/stryka tvätt sen man fick barn och framföralllt två barn! Det tar aldrig slut.

Imorgon kommer våra nya fönster till vår ombyggnad, ska bli kul, hantverkarna ska bara måla väggar och tak en gång till och det tror jag dom gör idag så imorgon eller på onsdag är ombyggnaden klar! Sen ska det bara köpas ny tvättmaskin och torktumlare och inredning till tvättstugan, ska bli så roligt att kunna tvätta i en fin tvättstuga.

Det blir så fint med vitmålad pärlspont.

I den andra delen av rummet som vi delat av har vi liggande råspont och det blir med snyggt! Vi hade tänkt att ha bibliotek där men det ser ut att bli så fint så jag kommer nog vilja ha Tv-rum där istället. Så det blir nog till att möblera om!

• malins79

Det var längesedan Mia skrev något här och jag såg att hon inte varit inloggad sen i tisdags, är hon bortrest?

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2008-05-05 06:30:48 följande:
    Det var längesedan Mia skrev något här och jag såg att hon inte varit inloggad sen i tisdags, är hon bortrest?
    Jag tänkte också på det igår. Hon har gjort blogginlägg iaf och kommenterat i min blogg. Hoppas hon tittar in här snart igen.
Svar på tråden Vita tråden del 8