Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Jag har blivit lite Blocketberoende. Tittar jag inte flera ggr per dag är jag helt säker på att jag kommer missa massor av fynd i min närhet.

• malins79

Videli, finns på Biltema bla används också för att lackera bilar.
     i har en som maken har lackerat ett skåp jättefint, ser fabrikslackat ut. Nu ska vår spegeldörr som ska bli sänggavel plus ett soffbord lackeras.
    Men man måste ha en kompressor för att kunna ställa in trycket. Sen används vattenbaserad färg för man måste spä färgen. Det dammar en hel del.

• malins79
    Peak skrev 2008-06-18 10:02:54 följande:
    Malins - färgspruta lät intressant, kollade på biltema, går ju inte att länka, men om man skriver färgspruta på sökord får man upp en del olika, vilken har ni?www.biltema.se/Och hur använder ni den? Utomhus? Lätt?
    Jag vet inte vilken vi har, den är på jobbet. Kan kolla med maken.
    Maken och en arbetskamrat gör det i källaren på jobbet, det måste vara dammfritt och jag tror inte det är så lämpligt att göra det ute, det får inte torka för snabbt.
     Man måste spä färgen och ha rätt tryck på sprutan, sen spraya man tunna lager, ungerfär som med en burk. Det ser jättekul ut. Nackdelen är att det flyger/dammar en hel del färg.
  • malins79
    mammaninna skrev 2008-06-18 10:04:46 följande:
    hej alla!här skrivs det så det finns inte en chans att hänga med.. apråpå att missa blocketfynd så är jag fortfarande sur att jag ringde försent på en junosäng förra året. dom ville ha 3000:- det hade jag gett med glädje!!
    Och jag missade en Juno för 500kr i höstas!

Har knappt kommer över det ännu. De visste inte att det var en Juno.
  • malins79

Nu somnade J i min famn. Ska lägga ner honom i sängen, sen ska jag fortsätta med Sagas garderob.  Hoppas tapetrullen räcker som jag köpt.

• malins79

Mimma, varför är du så trött....något du vill avslöja

Klart man får vara trött.
    Jag har 4 vita Leksandstolar, som är antikvita. Skulle vilja ha dem helt vita. Få se om maken har lust att sprutlackera dem. Annars är dom fina som dom är. Jag har volangdynor på mina också.

Svar på tråden Vita tråden del 8