Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda
    Surfturf skrev 2008-06-30 14:49:17 följande:
    Hej på er!Nu var det hur länge sedan som helst jag var här på FL, märkte att mitt plus tagit slut så det är nu uppdaterat igen.Har läst bakåt lite och sett att ni varit ett gäng i Sthlm...undrar om det var ni som var på Årstiden i fredags när jag var där??Själv har jag precis handlat på country by mail, det blev fina berlocker till mina smycken.Igår fyndades det en ljusrosa tunika från Gossip, har inte fyndat till hemmet på länge( ja, just det en buddha på Årstiden då..) då jag känner att jag vill absolut inte ha in massor av småkrafs hemma och det som verkar finnas på reorna nu är tingeltangel och ljuslyktor.Kom precis från Vita Hem och Indoori och det var det ända som fanns där.Nu skall jag läsa bakåt.
    hej! Vi träffades på lördagen och var inte till Årstiden. Däremot var vi på Vita Hem och rensade allt från rean
  • LinaoMatilda

Videli: så snällt av din man! Såg bordet för första gången "live" i helgen och det är ju helt underbart!

Kajsa: Så fint med blommorna i lådan!

JohannaJ: Hej! Kul att se dig här igen. Och grattis till huset!

• LinaoMatilda

JohannaJ: Åå det ser ju hur fint ut som helst! Och låter som alla viktiga detaljer är med, men sjöutiskten vedspisen och åldern Då ser vi framemot att få följa med i inredningsframfarten.

Malins: Ja alla EV möblerna är välkomna hem till mig

• LinaoMatilda
    JeaJea skrev 2008-06-30 19:46:37 följande:
    Godkväll i tråden! har hunnit ikapp här igen tack vare träffen.Är lite avis på er, önskar att jag hade kunnat följa med, men det får bli en annan gång.Numberone, Grattis till er flicka och stort lycka till, hoppas ni får komma hem snart. Nu har jag också en negativ typ i min blogg. Fattar inte hur man orkar gå in och kommentera sånt man inte gillar. Egentligen borde jag inte svara heller, är inte uppretad eller så men jag tycker personen är pundig.Titta gärna in och säg vad ni tycker om huset ifråga, det är "det underbara huset" www.kronbladochlantliv.blogspot.com
    Men fy så tråkigt. Inget att bli upprörd över men så onödigt. Och att sen påstå att hon kan förbise ditt s.k. grammatiska fel är ju bara skrattretande. Stackars människa, inte lätt att vara så negativ.
  • LinaoMatilda
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:10:32 följande:
    Hej igen tråden!Tack för tips om soffan...Ska fundera och pyssla och återkommer om mer smakråd kanske ;)Nu har jag smakrådsönskan om vår hall också..Vi håller på att renovera lite light hemma. Hallen är nymålad i vitt. På väggen som ligger till höger sett framifrån på bilden ska en fin vit spegel 50x50 cm upp och under den en shabby vit hylla med lite värmeljus på.Jag var så trött på att se röran med skor och jackor så jag testade att hänga upp ett tyg på en gardinstång framför. Men jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. OM det ska vara tyg så ska det bli ett annat tyg, men det kändes kanske lite väl kalt om man inte ser någonting alls? Eller kan man ha ett tyg hängandes bara på sidorna som en gardin? Vad tycker ni?Vad ska vi göra åt hallen? Draperi eller inte?Om vi inte har draperi kanske vi borde fixa nya hyllplan som går från vägg till vägg, eller funkar det med 10 cm luft på varje sida som det är nu?
    Jag tycker också draperi. Kanske ett som blir lite veckat, alltså att tyget är bredare än vad öppningen är. Det blir mysigare då tycker jag.
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2008-06-30 20:16:50 följande:
    Gullegoa dig som kommer ihåg och dessutom frågar... Det gick jättebra...trots att det började ösregna en kvart innan gästerna kom. Vi satt inne i köket, hade dukat upp provisoriskt med vit duk, ballonger på stolarna, belysningskedjor på bordet och glasstårta. Det var mysigt, trots att det blixtrade och dundrade i ungefär en timmas tid medan vi satt där.
    Va bra då! Låter ju mysigt att sitta inne och kalasa när det åskar ute
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:18:19 följande:
    Tack tjejer för att ni tar er tid att svara!Tycker ni helvitt eller lite mönstrat DRAPERI?Tycker ni inte hallen blir för kal med draperi och att den ser mycket mindre ut?
    Jag tycker helvitt. Jag har ikeas vita Ritva-gardiner som draperi framför en bokhylla. Gillar inte när det är för oroligt med mycket olika färger och mönster, vilket det är om vi inte gömmer in hyllan.
Svar på tråden Vita tråden del 8