• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • juliah

Lillafruluvan, krya på dig, hoppas du blir bra snart!

Bea, jag har samma läge härhemma. Jag är väldigt less, minst sagt. Men fick sådan ny energi av resan tack och lov. Blev så inspirerad av sylt som slitit hårt under många månader med piff och målning.
    Köket lär dröja hundra år minst känns det som eftersom det blev vardagsrum först vilket inte var inplanerat. Så idag ska jag städa och piffa där. Jag kan ju inte bara låta det förfallas...

• lillafruluva

Tjock kulan - Ja, jag har ringt och ska prata med läkaren så de får ta lite prover. När febern hade lagt sig den här gången kunde jag inte vara still, låg i buskarna och hostade och snörvlade Sen är det ju så kul när man ser resultatet!

• Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-05 09:13:14 följande:
    Birks och Kalles mamma - hihi..ja, jag kikade in till dig igår. Vad roligt, nu vet jag vad jag mer "behöver" till köket. Går det att skriva kommentarer i din blogg? Jag har kikat runt, men inte hittat något ställe att skriva på?...Ett smakprov på ett litet "använd vad du har" projekt. beasbarnslikheter.blogspot.com/
    Ja i teorin skall man kunna kommentera om man är inloggad. Klicka på diskutera så får du en röd länk att skriva in mailadress och användarnamn i. Password kommer direkt via mail. Som inloggad kan du då även se alla foton i fotoalbumet. Allt från när vi gifte oss på Landsort till resan barnen och jag gjorde till Belgien nu sist. Maken
  • Birks och Kalles mamma
    Bea: Maken provade att skriva kommentar men lyckades inte så det vore bra om du kunde testa.
  • Camilla R

Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 09:01:45 följande:

Här kommer en bild på någon som tagit fel på årstid... Eller kanske inte!
    Nej, det är faktiskt en Amaryllis som tagit rätt på årstid Dess naturliga blomningstid är senvinter/vår, MEN vi driver på lökarna på hösten för att lura dem, för att ha dem som julblomma!
  • kickan08

Hoppar in snabbt innan jag och sonen ska ut i solen..

Vill bara säga till Bea att jag såå väl känner igen mig i det du skriver.Att ensam ta ansvar för både hem och barn under en längre tid tar verkligen på krafterna! Tycker ändå det är skönt att få höra att jag inte är ensam om att känna så inför allt jobb som bara måste skötas här hemma. Jag får ofta höra av andra att det är så synd om min man som sliter så med bygget, och visst, han har det tufft, men det har jag det med!! Även om jag inte så ofta är där och arbetar praktiskt, så tänker jag hela tiden på olika lösningar till huset och val som måste göras, samtidigt ska jag sköta hem och barn och så jobba litegrann. Är väl egentligen inte så konstigt att man känner sig slutkörd..
    Tycker verkligen att du ska unna dig ett stort fång med blommor som du kan vila ögonen på när allt känns tungt!!! Kram på dig!!

• Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-05 09:54:53 följande:
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 09:01:45 följande: Nej, det är faktiskt en Amaryllis som tagit rätt på årstid Dess naturliga blomningstid är senvinter/vår, MEN vi driver på lökarna på hösten för att lura dem, för att ha dem som julblomma!
    Jag sparade jullökarna över vintern i gässtugan, med take på at jag skulle plantera ut dem. Nu blev de istället stående på trappen hela förra sommaren och i gässtugan i vinter igen. Och se, nu har de tagit tillbaka sin rätta tid och vill blomma. Fast jag har ingen lust att ha den inne.
  • Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-05 09:54:53 följande:
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 09:01:45 följande: Nej, det är faktiskt en Amaryllis som tagit rätt på årstid Dess naturliga blomningstid är senvinter/vår, MEN vi driver på lökarna på hösten för att lura dem, för att ha dem som julblomma!
    Vi var förresten i dina trakter i lördags för då åkte vi igenom Skurusundet.
  • Camilla R

Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 10:07:28 följande:

Vi var förresten i dina trakter i lördags för då åkte vi igenom Skurusundet.
    Vad var ni ute på för äventyr då??? Nyfiken som jag är
Svar på tråden Vita tråden del 8