• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R

Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 10:44:32 följande:

Vi var ute och försökte se Sälar. Vi åkte först ner förbi Sandhamn och ut till Bullerön en ö långt ut i havsbandet där Bruno Liljefors hade en atelje. Sedan åkte vi tillbaka mot Vaxholm och tog vägen genom Skenoraström, vidare förbi Ingarökyrka och sedan över till Baggenstäket och vidare förbi Skurusundet innan vi vände fören mot Vaxholm igen. En härlig tur. Fast några sälar såg vi inte men vi åt en god, men sen, lunch på Nämdökrog.
    Åhh... så det var en mysig båttur, härligt väder för det. Synd att ni inte fick se sälar, men en trevlig dag låter det som ändå! Lunch på Nämdökrog är ju inte fel!
  • nublu

Peak: Snyggt! Jag gillar färgsättningen på det andra huset, tror att det passar ert också. Tycker att det är svårt med husfärg till rött tegeltak.

Kaktus: Karlar! Dom borde faktiskt stoppas in någonstans och göras om! Hade jag inte gått in på banken i lördags och växlat mina sista lösa hundralappar hade vi säkert fått sitta fyra timmar i bilen på en stekhet parkering utanför ett varuhus i Tallinn och delat på ett paket tuggummi till lunch. *vansinnigt arg än*

• Camilla R
    Peak skrev 2008-05-05 10:53:00 följande:
    okej först...vad är det för träd? SÅg det när vi var ute igår det var ju jättefränt!!Vårat hus framifrån vänster sida, in mot v-rumhö sida, in mot köket (och en sambo som står och pratar i telefon)huset jag smygfotade, tycker det är fin grön färg - passar det på vårat??Ny tunna till tvättmedlet:
    Tycker också färgen var jättefin, ser så där lite grågrön ut. Tror att den kan passa fint på ert hus.

Trädet har jag inte en aning om vad det är, men gillade tunnan till tvättmedlet
  • Peak
    nublu skrev 2008-05-05 11:07:40 följande:
    Peak: Snyggt! Jag gillar färgsättningen på det andra huset, tror att det passar ert också. Tycker att det är svårt med husfärg till rött tegeltak.
    ja visst är det svårt!! Vi ville ha svart tak men alla hus i vårt område måste ha rött tak! Förvånad
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-05 11:08:49 följande:
    Tycker också färgen var jättefin, ser så där lite grågrön ut. Tror att den kan passa fint på ert hus. Trädet har jag inte en aning om vad det är, men gillade tunnan till tvättmedlet
    ja tror dte kanske är lite svårt att se färgen på bilden...mina jobbarkompisar tyckte det såg ljust ut...allt är ju relativt, men huset bredvid är typ "fisgrönt" mintgrönt, ljust så jag tycker detta är ganska mörkt...

Annars funderar vi på vitt Ska göra en omröstning i min blogg sedan...ikväll om jag hinner så då får ni kolla!
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Kaktus76
    nublu skrev 2008-05-05 11:07:40 följande:
    Peak: Snyggt! Jag gillar färgsättningen på det andra huset, tror att det passar ert också. Tycker att det är svårt med husfärg till rött tegeltak.Kaktus: Karlar! Dom borde faktiskt stoppas in någonstans och göras om! Hade jag inte gått in på banken i lördags och växlat mina sista lösa hundralappar hade vi säkert fått sitta fyra timmar i bilen på en stekhet parkering utanför ett varuhus i Tallinn och delat på ett paket tuggummi till lunch. *vansinnigt arg än*
    Ja inte nog med att man ska tänka för sig och barnen utan även för karl´n.... Fast ibland är dom som ett vuxet barn
  • Anton2005

Tänkte ge mig ut och köpa tyg och sy gardiner till det nya bebisrummet. Först hade jag tänkt att det skulle gå i grönt eftersom Anton har blått men nästan allt man hittar är ju rosa el blått och nu har jag köpt bäddset i turkost från polkadot och tänkte även köpa spjälskyddet.
    Vad har ni för gardiner i barnrummen? Tycker det är jätte svårt att hitta snygga gardintyger till killrum. Anton har det med busungarna på och det har han haft sen han föddes.

Svar på tråden Vita tråden del 8