Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-06-21 22:27:21 följande:
    Ja det har jag! Underbart att äntligen ha helvitt i köket!
    Du behåller bordet, eller suktar du efter något annat?

Vad säger din man om att ha det helvitt, min man har lite svårt för att allt ska vara vitt, men han börja ge med sig när han ser hur fint det blir.
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-21 22:33:32 följande:
    HejHoppas alla haft en trevlig midsommar. Tänkte be om lite hjälp. Jag och sambon är mitt uppe i en diskution så ursäkta mitt egoinlägg utan att jag läst tillbaks eller kommenterat.Alla våra dörra, lister och bröstpanelen i hela huset går i en mjuk grå färg. Nu har vi (jag) börjat fundera på om vi skulle måla vitt ist, samtidigt som det känns som MASSA jobb och jag gillar den gråa färgen men vitt känns fräschare på något vis. Bestämmer vi oss för vitt så måste skjutdörrar och allt målas. Vad tycker ni? Jag lägger in lite bilder och som ni ser på en del ställen så är färgen bortsliten och det måste ändå göras iordning.

Är ert hus gammalt? Det var väl vanligare med grått i gamla hus. Vårt hus från -46 har haft gråa lister och karmar som vi målat vita. Jag håller med dig att vitt känns fräscht, men jag tycker era gråa lister och dörrar var fina.

Ska ni måla dom i vilket fall som helst?

Men jag skulle nog velat haft vita lister, även om jag tycker era gråa var fina. Inte så mycket till hjälp, eller hur?

• malins79

God morgon!

Hoppas ni sovit gott. Jag är lite trött men Jacob låg mitt i min säng så jag fick inte plats och jag tyckte det var bättre han sov vidare än att jag skulle flytta på honom och han riskera att vakna.

Mimmi, det är lättare att ge tips när man ser en bild. Släng in en bild så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop i tråden.

Tänk om 6mån är det dagarna  före julafton...jag fattar inte vad detta halvår tagit vägen, någon mer som känner likadant?

• malins79

Lina, kul med Ikea. Några servetter och värmeljus slinker säkert ner.

Juliah, ska bli så kul att få se skåpet färdigt.

Nu börjar snart nedräkningen. Hoppas det blir fint väder nästa helg.
    Usch, nu kom jag på att jag knappt har några kläder att ta på mig.

• malins79
    juliah skrev 2008-06-22 06:51:16 följande:
    Jag har inte heller något att ta på mig, får bli någon gammal trasa helt enkeltSka bli så roligt, jag och mimmi ses redan på fredagen och då tar vi en Nacka, Värmdö runda.Ska din familj följa med på shoppingen och lunch eller hittar de på något annat under tiden?

De ska på Skansen först. Men när vi ska in på shoppingen tror jag de följer med, enklast för transporterings skull. Sen vet jag inte hur länge vi är med. Det beror på hur barn och make klara av att uppföra sig i affärena Ev så hoppar vi över Sickla, även om det vore skoj.

Vi åker upp på fre fm. Så vi är i stockholm efter lunch. Vi ska träffa en kompis som bor vid Midsommarkransen, när han kommer hem från jobbet. Vi ska bo i Hägersten. Vi kanske kan ta oss ut till Nacka med. Vad finns det för affärer där mer än Nacka byggnadsvård?

• malins79

Jag kollade in Stockholmskartan, om vi kommer iväg som vi ska på fredag så vore det kul att träffas redan på fredag en stund innan vi ska till vår kompis. Nacka, Värmdö ligger ju inte så långt ifrån där vi ska bo.

• malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-22 07:23:59 följande:
    God morgon!Åh vad skönt det är, både sonen och sambon sover. Äntligen lite tid för mig själv.Idag ska vi nog ta en sväng till Mio och kika lite, sen blir det en del måsten här hemma med tvätt och lite städning.
    Har du kommit på under natten om du vill ha vita eller gråa lister?
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-22 07:27:27 följande:
    Jag är helt slut, har drömt precis hela natten. Men det blir vitt, sambon håller nog oxå med eftersom vi känner att vi ändå behöver måla det gråa igen
    Jag tror det kommer bli jättebra!
    Jag är så glad att vi målat om våra gråa lister och dörrkarmar. Jag har en dörrkarm kvar, den är i köket och går ner till källaren. Ska försöka måla den men måste måla på kvällen när barnen lagt sig, så det hinner torka under natten, och på kvällen är jag inte så sugen på att måla.
     Kanske ska ta tag i det snart?
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-22 07:35:07 följande:
    Är det svårt att måla, vad använder ni för färg? Har ni slipat före? Jag funderar på hur mycket vi eventuellt skulle våga göra själva, tror inte att jag vågar ta skjutdörrarna eftersom jag är rädd att jag förstör dem.
    Jag har målat med Nordsjös snickerifärg, halvblank, vattenbaserad.
    Våra lister är ganska breda så vi har rollat med en liten roller, supersmidigt, går jättesnabbt. Sen har vi haft en liten pensel att måla upptill på listen och lite i dörrkarmarna, där det inte går att komma åt med rollern.
Svar på tråden Vita tråden del 8