Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Idag regnar det inte ute så jag ska passa på att spraymåla två ramar som jag har i köket och två lampetter vita. Ramarna är i någon gråblå färg och lampetterna antikvita, kommer bli mycket snyggare i vitt.

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-23 07:38:20 följande:
    Äntligen måndag!Godmorgon alla! Idag ska allt fixas som jag har fått beskedet "kom efter midsommar" om! Hihi!Golvplattor ska hämtas, saker till målaren ska lämnas, lite distanser och småfix till köket ska fixas och en del annat.Åh, jag älskar när projekt avslutas. Vet ni, ytterdörren är helt klar på både in- och utsidan. Varenda liten plåt och foder är på sin plats. Det känns bra!

Åh, låter härligt att många saker snart är färdiga. Det är så lätt att vissa saker blir ogjorda på slutet.

Vad ska du lämna till målaren, vad betalar du?

• malins79
    MiaMariah skrev 2008-06-23 07:40:10 följande:
    Säger som Birks och Kalles mamma, hade gärna velat vara med till Sthlm men får nöja mig med att önska er en härlig dag och god shoppingtur! Vanilj - vad skönt!
    Det kanske kan ordnas någon träff i Gbg i höst/vinter som du kan vara med på?!

Jag är sugen på en shoppingrunda dit också och då behöver jag inte ha min familj med mig.
  • malins79

Nästa vecka kommer våra nya fönster och altandörrar! Som jag har väntat på att få byta resterande fönster i vårt hus. Vi bytte hälften för snart 6år sedan och nu ska resterande bytas. Vi kommer ta hit några hantverkare som ska hjälpa Marcus. Jag och barnen ska hålla oss borta, så det blir väl under v28 som de ska bytas, när Saga har fått sommarlov. Vi åker ner till svärisarnas sommhus och bor där nån nattt, så kan vi hälsa på min syster och hennes barn. Jag vill inte vara hemma när de ska byta fönster i köket, det ska kaklas lite då ena fönstret ska vara lite mindre vid diskbänken. Känns inte som om det är lyckat att vara hemma med två barn då, när inte köket går att användas.

• malins79
    HelenS skrev 2008-06-23 14:38:16 följande:
    Hej vita tråden!Jag funderar på att fixa ett barnkök till mina döttrar och vet att jag sett några fina här, någon som vet vem eller som kan bjuda på några inspirerande bilder!?
    Sylt har gjort ett jättefint.
  • malins79
    Myriz skrev 2008-06-23 18:48:25 följande:
    Nämen ser att ni pratar om Ylva skarp... Jag har jobbat med en tjej som heter Helena Skarp som har ett hem/ hemsida ni säkert gillar. (underbart!) I alla fall, jag minns för många år sen så hade hon brädor och lite annat som det var skrivit på sådär... helena heter skarp i efternamn. Kommer från gävle. Vet att det var nån hon kände som gjorde dom men minns inte hennes namn. Jag blev toooookkär i en adventljusstake hon hade... *suktar efter den än*Länk till helena kommer här:uthuset.com/Kanske ni har redan iofs...
    Ylva är Helenas svägerska.
  • malins79
    mimmamum skrev 2008-06-23 19:11:49 följande:
    Myriz, jag har besökt Helena flera gånger! Underbart hem och butik! Ylva och helena är svägerskor!
    du var snabbare
Svar på tråden Vita tråden del 8