Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Tensia skrev 2008-06-24 23:06:53 följande:
    hej jag slänger in en fråga till alla er som älskar vit inredning. Jag ska åka till malmö snart, och skulle villja ha tips på några inredningsbutiker som man måste besöka, om man som jag älskar vitt och lantligt. hoppas ni kan hjälpa mig =)
    Jag vet inte hur uppdaterad denna tråd är men här finns några tips
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-25 06:11:53 följande:
    Morning!Här sover hela familjen utom jag. Förstår inte att det ska vara helt omöjligt att sova lite längre.Härligt väder med klarblå himmel och sol är det iaf
    Låter skönt med klarblå himmel, här är det dimma.
  • malins79
    Ankmor skrev 2008-06-25 06:14:23 följande:
    Gomorr'n!Här har vi varit vakna sedan 04:30 och vi har semester!!Dessa **piiip** flugor!!!
    Se det positivt, du hinner med en massa, fast du har semester!
  • malins79
    Ankmor skrev 2008-06-25 06:20:41 följande:
    Jo tack, vi hinner med massor - vi renoverar nämligen golvet i två av sovrummen på bottenvåningen.Det vill säga - vi har nu brutit upp trägolvet och idag skall vi gräva ur så att vi kan lägga trossbotten med isolering.Det är ett drygt arbete, men man känner att man lever! Bor i ett torp från 1850 med torpargrund som är totalt oisolerat!
    Det låter "kul". Men det måste bli betydligt varmare på golven i vinter när ni isolerat.

Är ert torp stort? Vilken "modell" är det på torpet, rött med vita knutar?
  • malins79
    Ankmor skrev 2008-06-25 06:31:09 följande:
    Ja, det kommer förhoppningsvis bli lite varmare - vi gör halva huset i år och nästa halva (köket+ett sovrum) nästa år. Vinden är fortfarande totalt oisolerad, det är rena vindarnas tempel där uppe! Den skall vi ta i tu med så fort köket är klart.Huset är ett liet hus med 3 små rum och ett litet kök + pumphus/trapphus + vind med snedtak. Takhöjden ligger på ca 190-200 cm. Det är dock utbyggt på 60-talet så vi har badrum, hall och toalett med normal takhöjd.Tyvärr är inte huset rött, det är vitt och mintgrönt!!! Den gamla delen av huset är klädd i någon slags plastpanel och den nya delen är klädd i masonit/list och målad mintgrönt!Jättefiiiint! När vi är färdiga invändigt skall vi ordna till utsidan - då blir det falurött a'la ladugård och vita knutar! Nu ska jag äta frukost.

Det låter som om ni inte kommer att vara sysslolösa på ett tag.

ha en bra dag!

• malins79
    Peak skrev 2008-06-25 09:39:41 följande:
    nja...svårt att sova igår kväll, låg mest och funderade. Och ska prata med en eller flera av cheferna idag, men tror även jag ska prata med min chef eller vad de kallar sig på bemanningsföretaget om de har något annat som kan passa för detta är ju segt!men det går ju inte att förklara hela min arbetssituation här heller det skulle bli en halv roman, men det är ju ganska svårt att säga till om att man vill ha mer jobb hela tiden, jag kände från början att jag ville ligga lite lågt med det för jag var rädd att de skulle upptäcka att de inte behöver min tjänst, de har ju rätt att säga upp mig när som helst!Men tack för att du frågar!fast jag ska inte tjata om det här mer nu! Ska skona era ögon!
    Om jag var du skulle jag höra om det fanns något annat jobb efter semestern, kan ju inte vara kul att inte ha något att göra på dagarna, och jag tycker inte du ska behöva fråga hela tiden om det finns jobb att göra för dig. Eftersom du fått jobbet anser de att beöver någon som avlastar dem men då måste de kunna delegera också.

Men prata med någon på den arbetsplats du är på, de kanske har arbetsuppgifter som du kan göra.
  • malins79

ojoj, jag ska gå på anställningsintevju nästa tisdag kl13!

Dom hade ringt till mig när jag var ute i trädgården så jag ringde upp. Jag fick välja mellan tre olika tider så det är väl två till som ska komma. Nu blir jag supernervös, jag har aldrig varit på intevju tidigare.

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-25 19:45:55 följande:
    Grattis Malin till intervjun! Vad är det för ett jobb du har sökt? *nyfiken*
    Det är som ordermottagare på ett företag här i Gnosjö. Tjänsten är på 50-75% de hade inte bestämt sig när jag ringde och frågade om tjänsten. 
     Det andra jobbet som jag sökte var på 100% (det vill jag inte jobba) har jag inte hört något ifrån.

Tur att jag var och köpte några söta koftor idag på rea.
Svar på tråden Vita tråden del 8