tjenixen skrev 2008-06-26 20:37:32 följande:
Nu har jag fotat 6åriga dotterns rum. Och som sagt, ignorerar tapet och garderober. Garderob ska hon få en stor alt två mindre vita och vi funderar på om de ska stå bakom dörren istället?? Tapet ska bli någon neutral som hon kan byta textilier etc till lättare. Favortifärgen nu är som synes röd:) T o m kläderna som hänger på knoppbrädan är röda överlag som ni ser:) Möblerna är i alla fall vita:) Tak och golv ska bytas sen med, blir vitt i taket och något laminat på golvet kanske.Men som sagt nu till möblering och tanke med möbler och vad hon kan tänkas behöva/avvara för att få lekplats och att det inte ska se så trångt ut.Här står jag i dörren in till rummet och fotar åt vänster.Här fotar jag från dörren åt högra hå
llet.Från fönstret och snett mot dörren (där vi ev tänkt ställa framtida garderober)Här sitter jag i sängen och fotar mot dörren/garderoberna.Den ena garderoben rymmer här alla kläder och den andra rymmer dockor, mjukdjur, spel/pussel, dockservis, vävstol, och lite blandad kompott. (vuxenspel på övre hyllan med)Sen har hon ju då fullt i expedithyllan med bratz, trollz, min lilla pony, böcker, barbie, dockmat etcÄndå har hon ju då inte fått mycket nya egna leksaker i och med att hon är tredje barnet och även har 3 äldre kusinbarn hon fått ärva av.
Tycker det är svårt att ge tips. Men går det inte att ha bokyllan på någon annan vägg? Jag skulle vilja vrida sängen 90grader. Enligt Feng shui ska man inte ligga med fötterna i dörröppningen.