Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Anjo2 skrev 2008-06-26 21:37:30 följande:
    Ja torkad basilika som krydda då? då ska jag prova det...hallonbladste vet du vart man får tag i det då?Du verkar ju ha järnkoll
    Ja, vanlig i kryddburk.

Hallonbladste finns på hälsokosten, sen vet jag att det går att beställa det, men kommer inte ihåg var, googla så får du nog fram det.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-26 21:33:04 följande:
    tjenixen - lite tankar från mig: Din fågeställning är alltså -hur det ska bli enhetligare och ett lugnare intyck? Tapeten gör ju att det blir lite oroligt vad gäller färger. Så att köpa en femliters dunk med vitfärg på typ byggmax för en dryg hundring skulle ju lugna ner intycket betydligt. Det är ju faktiskt inte dyrare än så.Sen funderade jag öve soffan. Den är ju söt, men används den? Den känns ju som en möbel man kan prioritera bot om man tycker det är trångt och övermöblerat. För det tredje skulle jag vilja byta plats på sekretären och expedithyllan. Hyllan ger ett rörigt intryck och är bättre att gömma bakom dörren. Då ser man istället den söta sekretären när man kommer in i rummet och hon får mer dagsljus från fönstret när hon ska sitta och måla. VAd är problemet med garderoberna? Måla över dom vita och sätt på en fin trälist så får du dörrar som nya. Satsa på vitt och rött! Passar jättefint i ett flickrum.
    Jag skulle också skriva en inlägg om soffan. Den är fin men om den inte används kanske den kan stå någon annanstans i huset.

Att måla garderobsdörrarna vita är ett steg att få ett mindre rörigt rum. Att måla om i rummet borde inte kosta så mycket om man köper som Kajsa skriver en billig färg.
  • malins79

Nu är det snart dags för sängen. Ska läsa lite innan jag somnar hade jag tänkt-
    Jag hinner nog kolla datorn snabbt imorgon innan vi åker till huvudstaden.
    Det ska bli skönt att ha en liten minisemester med familjen.

Vi ses på lördag!!!

• malins79

God morgon!!!

Idag bär det av till Stockholm.
    Sitter och dricker kaffe läser om stackars Vanilj, krya på dig!

Det ska bli så kul att få gå i affärer med andra likasinade, tror faktiskt jag har handlat tidigare med någon som brinner lika starkt för inredning som jag.

Jag kommer kolla in i tråden ikväll när vi är hos vår kompis och äter, annars blir det inget förrän söndagem.

• malins79
    Enji skrev 2008-06-27 06:24:39 följande:
    GomorronTrevlig resa till alla som reser till Sthlm idag Själv, tänkte jag och barnen åka till min syster idag. Verkar vara bra för det ser ut att bli regn.. Hon var i Gekås i veckan och fick med sig fodrade regnkläder till mina barn. 159:-/set.. billigt och bra. Hoppas jag att de är fina också.
    De regnställen ska vara bra. Jag vet flera som har dem till sina barn och de har varit nöjda.
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-27 06:56:53 följande:
    mimmamum- Nu blev jag nervös att mitt blocketfynd som jag ringde och paxade igår ska vara borta. Usch va trist för dig med lönen, och superirriterande när man inte vetat om det sen innan att det fungerar så. Tyvärr har jag ingen aning hur det brukar vara.
    Är det de små rottingstolarna? Hoppas de finns kvar!
  • malins79

Hej på er!

Kom hem från Stockholm för en timme sedan.

Det var jättekul att träffa er tjejer, det blev inte så mycket shopping som jag trodde när vi var tillsammans allihopa, utan jag shoppade lite på Ikea, köpte två vita fina krukor för 19kr/st och ett kuddfodral. Idag var jag på Indiska och köpte två vita kuddar och två vita skålar.

hoppas ni andra hade det skoj. Vad det kul på Syster Lycklig? Det tog lite stund innan Marcus hämtade upp mig och sen somnade barnen i bilen så då tycker jag att jag kunde hoppa affären, det går ju att nätshoppa

• malins79

Jag fick en hel del inspiration när jag har varit i massa fina inredningsbutiker, så nu ska det målas om en hel del här hemma, tur att maken ska ha semester snart.

Svar på tråden Vita tråden del 8