• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Busan

Ni som har växthus använder ni det eller har det bara blivit stående? Skulle få svärfars men det var i dåligt skick. Såg att de hade på Silvan till bra pris men maken vägrar att bygga golv för han tycker att han har så mycket att göra ändå, tyckte att vi kunde vänta till nästa år. Tänkte att jag skulle fixa till marken själv och lägga sten istället under. Det är "bara" 5 kvm men det är ju detta med att det ska vara jämnt och rakt. Jag är ju inte superhändig men hur svårt är det egentligen om man använder bra grejor under.

• Vaniljdröm

Busan

Det är ganska mycket förarbete normalt sett vid markstenläggning. Men du ska ju inte köra bilar på det så då kanske man kan fuska lite. Men en fiberduk i botten mot ogräs behöver du iaf och fin mursand (sandlådesand) att sätta stenen i.
    Låter kul med ett växthus. Det skulle jag också vilja ha. Men vi har liten trädgård och platsen jag bestämt för det konkurrerar med en studsmatta

• Peak

haha jag satt vid datorn när de läskades med alla Leilas bakverk på MixMegapol och så skickade jag ett mail typ "Leila är Toppen!! Men sluuuuuta läskas jag har ju godisfri månad!" Och så minuten efter så säger Gry Leila vi får in mycket beröm: och så läste hon mitt mail!!! hihi

♥ Lowe mitt allt ♥
  • Peak
    lillafruluva skrev 2008-05-06 08:27:45 följande:
    Det låter bra, ska försöka följa dina råd
    vad är det för "fel" på dig? trist när de inte kan ta en på allvar. Så är det ofta på vc verkar det som! Ringde bm för att få p-spruta och hon var ju helt knäpp så jag sa att jag vänder mig till nå´n annan vc trots att jag hör till er om det är så jobbigt! Och så fick jag komma till den vc som ligger vid mitt jobb, inga problem!
    Mailade dock föreståndaren och skrev att de kunde gärna vara lite mer trevliga!
    Busan skrev 2008-05-06 09:05:09 följande:
    Missade Leila jag är en rixfm människa... Men jag beställde hennes bok igår LÄNGTAR.
    jag var det innan, men nej vad de blev tramsiga! Gillar Adam, Gry och Anders mer, men så är det ofta antingen mix eller rix

FruP - jättefina!!
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Birks och Kalles mamma
    Busan skrev 2008-05-06 09:05:09 följande:
    Missade Leila jag är en rixfm människa... Men jag beställde hennes bok igår LÄNGTAR.
    Och jag är en P1 männniska. Någon mer som lyssnar på P1? Jag hinner inte läsa tidningen så jag håller mig uppdaterad genom P1 på väg till och från jobbet.
  • Birks och Kalles mamma
    FruPuffen skrev 2008-05-06 09:00:40 följande:
    Har gjort lite zinkfynd... Kannan 58 kr på "Owes" och baljan 69 kr på Coop!
    Vackra! Var ligger Owes?
  • lillafruluva

Peak- Jag blir förkyld minst en gång i månaden och det har varit så i ungefär två år. Sista tiden har det berikats med lite av varje, halsont, hosta, huvudvärk och feber..

Min mammas kusin Gill jobbar som allt i allo (hur stavar man??) hos gänget på Rix morronzoo De pratar om henne ibland

• FruPuffen
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-06 09:32:57 följande:
    Vackra! Var ligger Owes?
    Vi har det här i Gävle! Jag trodde först det var en kedja men nu när jag kollade på hemsidan så verkar det bara finnas en affär. Men jag tycker att jag har nåt svagt minne av att de finns på fler ställen... Nån som vet?
Svar på tråden Vita tråden del 8