• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmamum

Tjohooo! Jag har internet igen efter en veckas ofrivilligt internetlöshet!

Nu har jag MASSOR att läsa igen gissar jag!

• Truffles
    Himmelbit skrev 2008-05-06 11:56:05 följande:
    Jag vet att vi var i några olika affärer som hade den korgen. Minns tyvärr inte vart...  Men kolla med Mimmi - hon har stenkoll! Hej på er förresten!
    Vilken fin vårig presbild!
  • Truffles
    malins79 skrev 2008-05-06 12:15:39 följande:
    Truffles, ett sånt pelarbord som du sett i Lantliv, ska vi också ha. VI har ett som stor i ett förråd efter makens mormor/morfar. Jag blev jätteglad när jag såg bilden i tidningen och kunde visa maken hur jag tänkt. Bara renoveringen blir klar så ska det hem.
    Visst ser det fint ut!

Jag letar men kan ju inte köpa på mig alltför mycket innan vi ska flytta heller, men såg ett på blocket i Borlänge men det tror jag blir för lågt...

Väkommen tillbaka Mimma. Själv skulle jag nog må ganska bra av att ha en vit månad eller två från Internet... Hemlis
  • Camilla R

PEAK:
    Var inne på Bruka nu på lunchen och de har två torkställningar i trä, 790:- för den mindre och 990:- för den större.

• Hemmabäst

Hej!

Jag ska visning på vårat hus på torsdag, Jag har några söta glasskålar som jag skulle vilja lägga lite godis i ..någon som ha tips på några fina godisar helst med vita överdrag såklart...

• malins79
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 13:19:50 följande:
    Hej!Jag ska visning på vårat hus på torsdag, Jag har några söta glasskålar som jag skulle vilja lägga lite godis i ..någon som ha tips på några fina godisar helst med vita överdrag såklart...
    Inte så duktig på godis, men köp godis med papper på, typ kolor, inte så kul att dela godisskål med massa okända.
  • Hemmabäst

Nej..det är så jag tänkt vill ha papper över dem men det är ingen öppen visning utan vi har fått ett bud av en familj vi har inte tänkt att sälja egentligen men kan inte tacka nej till detta och vill att allt ska var perfekt.

• MildaMaränger

Åååååååååååååååå jag blir tokig... dammsugarn är trasig och jag försöker städa... det är saker överallt och massor ska upp på övervåningen och jag orkar inte springa upp och ner... ingen energi alls idag men jag kan inte hoppa över det heller.. då mår jag ännu sämre av att jag latar mig och det ser ut som F-N...

• JeaJea
    Himmelbit skrev 2008-05-06 11:56:05 följande:
    Jag vet att vi var i några olika affärer som hade den korgen. Minns tyvärr inte vart...  Men kolla med Mimmi - hon har stenkoll! Hej på er förresten!
    de fanns på systrarna grene, finns säkert i Malmö och lund också
Svar på tråden Vita tråden del 8