• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-06 13:05:02 följande:
    PEAK: Var inne på Bruka nu på lunchen och de har två torkställningar i trä, 790:- för den mindre och 990:- för den större.
    åh tack vad gullig du är!!  Det var inte så "farligt" ändå, hittade ju en "omärkt" för 1500:- så detta var ju ett fynd!
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Truffles
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 13:26:46 följande:
    Nej..det är så jag tänkt vill ha papper över dem men det är ingen öppen visning utan vi har fått ett bud av en familj vi har inte tänkt att sälja egentligen men kan inte tacka nej till detta och vill att allt ska var perfekt.
    Ni ska ha visning fast att ni inte ska sälja men vill sälja ändå? Är det Zlatan som har knackat på eller?

Kan inte heller komma på några godisar med vita papper på (halstabletter kanske) men om det bara är för visningen kan du kanske köpa lite godis, "snöbollar" i lösvikt tycker jag är fina, och kasta om någon varit i skålen och pillat...
  • Camilla R

Vill ha tips om kamera!
    Vi skall köpa ny, men beslutsångesten sätter in, dessutom är det ju en djungel av kameror.

Har du/ni någon som ni rekommenderar??

• Truffles

Ingen mer som vill råda vilka beslag ni skulle valt till klaffbordet jag visar i bloggen?

Eller som har lust att ärligt kommentera i bloggen vad de tycker om "nya" soffbordet för att hjälpa mig att bestämma mig...

www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com

• Camilla R
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 13:19:50 följande:
    Hej!Jag ska visning på vårat hus på torsdag, Jag har några söta glasskålar som jag skulle vilja lägga lite godis i ..någon som ha tips på några fina godisar helst med vita överdrag såklart...
    Ferrero Raffaello är ju gott och mumsigt, plus att de ju har papper om sig!

Om du inte vet vilka jag menar, kan du se bild här: www.elegantshop.ro/produs/1144/raffaello.html
    de säljs överallt.
  • Hemmabäst

Truffles: ha,ha......jag typ vi hade en mäklare här och värderade huset, och sa att vi kan tänka oss att sälja ifall vi får drömsumman. vi fantiserade lite....igår ringe mäklaren och sa att hon har hittat en spekulant som kan tänka sig att betala det..jag blev så paff så jag var tvungen att stanna bilen..

• Peak
    Camilla R skrev 2008-05-06 13:58:23 följande:
    Vill ha tips om kamera!Vi skall köpa ny, men beslutsångesten sätter in, dessutom är det ju en djungel av kameror.Har du/ni någon som ni rekommenderar??
    vi har en kamera som man även kan ta bilder under vatten med! Stöttålig är den också, jag tycker det blir bra bilder. Tror det är denna vi har http://www.olympus-sverige.com/consumer/29_mju_770_sw.htm?redirect försökte leta på nätet men det är ju inte lätt Vi köpte den på expert för ca 2500-3000 kr tror jag.
    Camilla R skrev 2008-05-06 14:01:37 följande:
    Ferrero Raffaello är ju gott och mumsigt, plus att de ju har papper om sig!Om du inte vet vilka jag menar, kan du se bild här: www.elegantshop.ro/produs/1144/raffaello.htmlde säljs överallt.
    åh herregud var ju tvungen att kolla bilden - jag har ju godisfri månad ju!!! Skrikandes
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • juliah

Truffles,jag skulle måla bordet vitt!
    Jag är inte så förtjust i den andra klädseln så jag håller fast vid vita soffor. Hur länge har du försökt övertala maken?

• Truffles
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 14:10:14 följande:
    Truffles: ha,ha......jag typ vi hade en mäklare här och värderade huset, och sa att vi kan tänka oss att sälja ifall vi får drömsumman. vi fantiserade lite....igår ringe mäklaren och sa att hon har hittat en spekulant som kan tänka sig att betala det..jag blev så paff så jag var tvungen att stanna bilen..
    Då får jag önska lycka till då och hoppas att ni tog i ordentligt när ni fantiserade.
  • Truffles
    juliah skrev 2008-05-06 14:28:52 följande:
    Truffles,jag skulle måla bordet vitt! Jag är inte så förtjust i den andra klädseln så jag håller fast vid vita soffor. Hur länge har du försökt övertala maken?
    Jo, kommer nog ändå att bli målat, fast ibland kan jag på fint arbetade möbler känna att jag begår helgerån...  Äldsta dottern tyckte absolut att jag skulle krackelera det som de tydligen gjort i "Nytt läge" före veckan. Var det någon som såg det? Skulle det kunna vara något.

Ojojoj, jag har pratat om dessa soffor i flera år men vi har varit överens om att inte köpa nya soffor innan vi flyttar till huset (och det har ju tagit sin tid). Men nu är vi ju snart där så det gäller väl att lägga in en högre växel kanske. Tyvärr är dock maken så funtad att då kan det bli ännu mer tvärstopp.

Vita klädslar kommer det nog ändå att bli, för jag vet inte om Hovtorp skulle passa så bra med tapeten från Rusta som jag funderat på... Frågan är väl bara om vi bara ska ha dem på då maken är borta, då kan det bli ett himla på och av. Annars får jag väl köpa klädslar i ljusgrått som jag också sett att de har nu.

Vardagsrumstapet?
Svar på tråden Vita tråden del 8