Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-30 18:43:52 följande:
    Jag är så rastlös. Hade tänkt fota sonens lekrum och uppdatera bloggen, men just nu är han sjövild och håller på att dra ut varenda leksak som finns där inne och sambon jobbar sent som vanligt.Kanske att jag orkar städa och fixa ett inlägg sen...de söta rottingfotöljerna från Bruka står ju på plats nu
    Jag fattar inte vad det är med dagens barn, räcker det inte att sitta på golvet och stilla läsa en bok
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-30 18:53:52 följande:
    Ha ha nu sitter han i fotöljen och läser en bok men runtomkring honom ser det ju ut som en bomb slagit ner
    så ser det ut på Sagas och Jacobs rum väldigt ofta.
  • malins79
    Videli skrev 2008-06-30 18:54:11 följande:
    Nja det vet jag inte om jag har. Men min man har under tiden han pluggat alltid haft dåligt samvete för att det är jag som fått dra in alla pengar.Så nu när han fick sin första föräldrapeng så la han allt på mig. Mig och mig, han kommer nog sitta vid bordet han oxå.Men ja sa någon gång när jag var som mest less att dra in alla pengar, att den dagen då han skulle börja tjäna pengar då får han betala tillbaka allt i Elviras Värld möbler istället
    Det ska jag komma ihåg att säga till maken, att han kan betala tillbaka i Elviras Värld möbler och liknande när han bli "rik" för all tid jag varit hemma själv med barnen och tagit hand om dem och alla hushållssyslor.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 19:40:42 följande:
    Videli: så snällt av din man! Såg bordet för första gången "live" i helgen och det är ju helt underbart!Kajsa: Så fint med blommorna i lådan!JohannaJ: Hej! Kul att se dig här igen. Och grattis till huset!
    Jag såg EV också för första gången i helgen, och jag ville ha alla!
  • malins79
    JohannaJ skrev 2008-06-30 19:41:51 följande:
    Nej det var rent ut sagt skitjobbigt. Men nu mår han bra. Men jag är fortfarande lite skakig.Jag har en bild iaf. 150-160 kvm och byggt 1906. Med sjöutsikt. Och trägolv! Och vedspis. Och lantkök! *kär*
    Ser mysigt ut.
  • malins79

Jag missade första 40min med Ernst, var tvungen att slipa lite till på mina stolar. Jag såg att när jag tittade på dem att jag fuskat lite. Men nu ska de kunnas målas.

Lina, hur går det med ditt skåp som du visade i bloggen?

• malins79

Clara, jag tycker den hela sängkappan är bättre, för den täcker madrassen det gör inte den översta.

Vajern på Ikea kan man fästa i taket och då blir inte glipan så stor. Öljetter, är ringar i själva tyget eller hur man ska förklara.

• malins79
    knyttis skrev 2008-06-30 21:07:57 följande:
    Hej på er vänner!Nu har svärisarna åkt och jag softar själv i soffan i nya vardagsrummet.  Vill tacka för en härlig Vita Hem träff i lördags! Kom hem med tunga kassar och glatt humör! Dagen gick alldeles för fort och tiden att prata blev knapp. Vill definitivt träffas igen! Hälsn Knyttis med muminstämman... eller hur var det du skrev FruPuffen! Du var verkligen kanonbra på att köra i värsta trafiken!
    Ja, det var verklig kul att få träffas.
    Kajsa 77 skrev 2008-06-30 21:09:24 följande:
    Vi får helt klart göra om detta!
    Jag är sugen på en träff i höst sep/okt vore kul. Kanske i Gbg eller Tranås som Himmelbit (tror jag det var som föreslog)
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 21:09:24 följande:
    Inte börjat med det än. Känns som att jag får börja med kölapp-system, har så många arbeten väntandes.
    Precis som jag då. Idag skulle jag köpa lite ny vit snickerifärg, köpte 2,5liter på engång istället för 1liter burk. Vi har många möbler som ska målas den närmsta tiden.
Svar på tråden Vita tråden del 8