• juliah

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:08:16 följande:
    Vill bara säga att jag är lite ledsen att uppta tråden med tråkigheter.Solen skiner och det är en underbar dag för er alla. Känn er fria att tala inredning. Jag hänger på när jag orkar. Det är skönt med något som skingrar tankarna.Jag är inte tillräckligt nära för att göra något handgripligt just nu ändå. Kramar
    Det är ok vanilj. Ibland kan det nästan vara enklare att få ur sig bland människor man inte står så nära, eller hur jag nu ska säga men du förstår säkert. Kommer din man hem idag?
  • juliah
    Nattönskan skrev 2008-05-09 18:32:51 följande:
    Vaniljdröm: Gud så hemskt *stor kram till dig* Finner inte heller några ord när så unga människor går bort. För att bryta lite så måste jag säga vilka fina gardiner! Är det många som pendlar till sina jobb? vi har hittat ett riktigt dröm hus, men vi kommer behöva pendla 4 mil enkel resväg in till stan vilket är en otrolig nackdel, så nu tänkte jag höra om lite erfarenheter? Sen skulle jag även vilja be om lite tips och ideer om present till en blivande 3 åring?
    Bor man i sthlm så är man nästan illa tvungen att pendla. Min man åker minst 6 mil enkelväg (arbetar inom storsthlm) Hur det blir för mig vet jag inte till hösten.

Vanilj, jag har köpt ngt fint. Vänta så ska jag länka till dig!
  • juliah

Vanilj, gå in på porslin och blå blomster!

Ja ni andra kan ju också kika om ni vill hihi.
    Två koppar till mig själv som morsdagpresent. Första året som tvåbarnsmorGlad

• juliah
    numberone skrev 2008-05-09 19:01:05 följande:
    Ååå va söta de kopparna var... riktigt romantiska och ser väldigt bekväma ut att dricka ur!
    Jag tycker att det är så enormt vackra, började nästan gråta när jag läste de olika texterna Skrattande *känslig*
  • juliah
    Nattönskan skrev 2008-05-09 19:23:52 följande:
    Tack för lite svar angående pendlingen, Anton2005: Det är de jag är lite orolig över att vi kommer behöva pendla båda två iomed att jag antagligen kommer påbörja någon form av högskolestudier till nästa vår el höst. Juliah: Oj 6 mil, och här sitter jag o gnäller om ca 4, mao så borde det ju gå bra En följdfråga till pendlarna: Hur har ni löst det med bilar? har ni 1 el 2? el pendlar ni med buss/tåg? Ursäkta att jag är frågvis, men huset var verkligen jätte sött!__________________________________________________ _______Numberone: Åh vad roligt att måla golv. Jag blev också så där energi rik i slutet av min graviditet andra gången. Jag hade hur mycket energi som helst.
    Två bilar!
  • juliah
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 19:34:36 följande:
    Jättefina koppar Julia. De är du väl värd efter att ha fött två fina barn. Mors dag är jätteviktig för mig med.Måste passa på att visa min favoritmugg också. När vi var i fjällen fanns där ingen riktigt stor kopp i stugan. Så jag var tvungen att köpa en ny helt enkelt.vaniljdrom.blogspot.com/
    Ojoj vilken vacker kopp. Blått och vitt kan aldrig bli fel, ljuvlig!

numberone, härligt att du har gott om enerig! Jag sydde Noells lektält när jag väntade Elle, galen, gravid och energisk vid symaskinen Skrattande

Morsan martina, ja men visst, då får man ju det man vill ha. I ärlighetens namn hade jag köpt dem oavsett morsdag eller inte.

malins, du får börja påminna nu. Frukost på sängen låter ju underbart. Jag vill gärna att vi hittar på ngt extramysigt den dagen för att fira. Inga presenter behövs, bara en familjedag.
  • juliah
    malins79 skrev 2008-05-09 19:57:53 följande:
    Jag hoppas det är fint väder på Mors Dag för då skulle vi kunna åka till en stor park i närheten, där dom har djur och en jättestor lekplats. Skulle vara mysigt att ha med sig en fikakorg.
    Låter supermysigt!

Tänk att allt känns så underbart när vädret är så fantastiskt som nu, livet leker!Glad
    Trots att maken ska jobba hela helgen så känns det ok, man kan vara ute, pyssla och mysa.
Svar på tråden Vita tråden del 8