• juliah

Vita tråden del 8

Godmorgon!

Idag blir det plask i nya uppblåsbara stora färgglada plaskpoolen med palm och rutschkana :D. Grillning med libanesiska spett och libanesiskt vin.
    Ska inviga Leilaboken också med bröd och ngt sött.

Vad ska ni hitta på idag?

• juliah

Heeej Lcroft.

Ja vi har sommarvarmt här. Bikiniväder!

Förstår att du inte orkar. Man får sänka ribban lite helt enkelt. Vad ska ni grilla för gott? Korv kanske?Skrattande

• juliah
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:23:28 följande:
    Lyckos er som kan vara ute i detta väder.Polleneländet far omkring här så man inte kan se riktigt.Men jag ser fram emot en liten regnsnutt, då blir det bättre i alla fall.Önskar att jag kunde gå i bikini också, men grannarna ska ju kunna koncentrera sig på sitt och inte på kossan i byn.Kram på er inredare och mammor och blivande sådana!
    Haha, vi har inga grannar, ingen insyn. Därav bikiniruntskuttandet.

Maken är från libanon, därför blir edt mycket libanesiskt härhemma *slurp*

Hoppas alla får en underbar dag med plask, städning,loppisar, shopping och annat pyssel!
  • juliah

Hej tjejer!

Trollens mamma, det var bra jobbat!

Who knows, åhlens brukar ha hängmattor, har en därifrån men den har några år på nacken.

Nu har bägge barnen plaskat i poolen, vi blev bortbjudna på lunch till vår kära sommargranne, bakat har vi också hunnit med. Nu väntar vi på att pappan i familjen ska komma hem så att vi kan grilla och mysa.
    Det är ju nästan obegripligt vilket vackert väder vi har *glad*

Mimmamum, visst hade du gjort en "skurmopp" att hänga ute? Skrattande Eller ja det är ju ingen skurmopp men du vet säkert vilken jag menar. Funderar på att sno ihop en sådan, ska spana i gamla nummer av Lantliv tror jag för inspiration.

• juliah
    Who knows skrev 2008-05-10 14:56:53 följande:
    Tack, är det en sådan där stor som man bara kan gotta ner sig i, eller en smal som man är rädd att ramla ur hela tiden?
    Ska jag vara ärlig?
    Har inte hunnit testa den en endaste gång på 4 år. Skrattande
  • juliah
    Enji skrev 2008-05-10 18:43:06 följande:
    Lilla barnstolen
    Underbar stol, fin färg också!

nublu, ajaja vilken olydig skata. Duktigt av dig att trotsa idealen, tänk om fler kunde göra det, då kanske jag också skulle våga mig på det Skrattande

MM, väl kämpat, låter som att ni haft en underbar dag!
    Who knows skrev 2008-05-10 18:22:54 följande:
    Hi hi hi Jag hade tänk ha min på balkongen så att jag kan ligga där och slappa efter jobbet
    Låter skönt, hojtar till om jag hittar ngn fin stor.
  • juliah
    malins79 skrev 2008-05-11 06:37:47 följande:
    Juliah, ja det är jätteskoj med alla inköp. Tvättstugan kommer bli lite lik din, hoppas det är OK. Det tyder ju på att du har god smak
    Ja det förstår jag!

Självklart är det ok! Hurdan bänksskiva skulle du ha?
  • juliah
    malins79 skrev 2008-05-11 06:48:51 följande:
    Vi köpte den svart stenmönstrade som dom har på Ikea. Inte den snyggaste kanske men vi orkade inte leta efter någon annan bänkskiva.
    Ja men den är ju ok. Vi har en omönstrad svart.

Hej Enji! Ja det blev så gott. Bakade formbröd, och det blev toppengott det med.
Svar på tråden Vita tråden del 8