• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-21 22:27:21 följande:
    Ja det har jag! Underbart att äntligen ha helvitt i köket!
    Du behåller bordet, eller suktar du efter något annat?

Vad säger din man om att ha det helvitt, min man har lite svårt för att allt ska vara vitt, men han börja ge med sig när han ser hur fint det blir.
  • Anton2005

Hej

Hoppas alla haft en trevlig midsommar. Tänkte be om lite hjälp. Jag och sambon är mitt uppe i en diskution så ursäkta mitt egoinlägg utan att jag läst tillbaks eller kommenterat.

Alla våra dörra, lister och bröstpanelen i hela huset går i en mjuk grå färg. Nu har vi (jag) börjat fundera på om vi skulle måla vitt ist, samtidigt som det känns som MASSA jobb och jag gillar den gråa färgen men vitt känns fräschare på något vis. Bestämmer vi oss för vitt så måste skjutdörrar och allt målas. Vad tycker ni? Jag lägger in lite bilder och som ni ser på en del ställen så är färgen bortsliten och det måste ändå göras iordning.

DSC_0001.JPG

DSC_0003.JPG

DSC_0005.JPG

• malins79
    Anton2005 skrev 2008-06-21 22:33:32 följande:
    HejHoppas alla haft en trevlig midsommar. Tänkte be om lite hjälp. Jag och sambon är mitt uppe i en diskution så ursäkta mitt egoinlägg utan att jag läst tillbaks eller kommenterat.Alla våra dörra, lister och bröstpanelen i hela huset går i en mjuk grå färg. Nu har vi (jag) börjat fundera på om vi skulle måla vitt ist, samtidigt som det känns som MASSA jobb och jag gillar den gråa färgen men vitt känns fräschare på något vis. Bestämmer vi oss för vitt så måste skjutdörrar och allt målas. Vad tycker ni? Jag lägger in lite bilder och som ni ser på en del ställen så är färgen bortsliten och det måste ändå göras iordning.

Är ert hus gammalt? Det var väl vanligare med grått i gamla hus. Vårt hus från -46 har haft gråa lister och karmar som vi målat vita. Jag håller med dig att vitt känns fräscht, men jag tycker era gråa lister och dörrar var fina.

Ska ni måla dom i vilket fall som helst?

Men jag skulle nog velat haft vita lister, även om jag tycker era gråa var fina. Inte så mycket till hjälp, eller hur?

• Videli
    Anton2005 skrev 2008-06-21 22:33:32 följande:
    HejHoppas alla haft en trevlig midsommar. Tänkte be om lite hjälp. Jag och sambon är mitt uppe i en diskution så ursäkta mitt egoinlägg utan att jag läst tillbaks eller kommenterat.Alla våra dörra, lister och bröstpanelen i hela huset går i en mjuk grå färg. Nu har vi (jag) börjat fundera på om vi skulle måla vitt ist, samtidigt som det känns som MASSA jobb och jag gillar den gråa färgen men vitt känns fräschare på något vis. Bestämmer vi oss för vitt så måste skjutdörrar och allt målas. Vad tycker ni? Jag lägger in lite bilder och som ni ser på en del ställen så är färgen bortsliten och det måste ändå göras iordning.
    Vi har oxå mkt grått i nya huset, men jag kommer måla om allt till vitt.
    Som du säger så ser vitt mkt mkt fräschare ut... Så orkar ni, skulle jag måla om. men ta rum för rum...

Trappen skulle jag het klart måla vit
  • Anton2005
    malins79 skrev 2008-06-21 22:38:34 följande:
    Är ert hus gammalt? Det var väl vanligare med grått i gamla hus. Vårt hus från -46 har haft gråa lister och karmar som vi målat vita. Jag håller med dig att vitt känns fräscht, men jag tycker era gråa lister och dörrar var fina.Ska ni måla dom i vilket fall som helst? Men jag skulle nog velat haft vita lister, även om jag tycker era gråa var fina. Inte så mycket till hjälp, eller hur?
    Huset är från -26 Och jag velar fram och tillbaks hela tiden med hur jag vill ha det
    Videli skrev 2008-06-21 22:38:43 följande:
    Vi har oxå mkt grått i nya huset, men jag kommer måla om allt till vitt. Som du säger så ser vitt mkt mkt fräschare ut... Så orkar ni, skulle jag måla om. men ta rum för rum...Trappen skulle jag het klart måla vit
    Det är just det om vi orkar ta tag i det. Känns inte som vi vågar måla själva utan får ta hit någon som gör det. Måste allt slipas innan eftersom det redan är målat? Tar man bort skjutdörrarna (går det ens) ? Eller hur går man tillväga?
  • LinaoMatilda

Hej på er!

Videli: Vi har målade tägolv, iofs inte vita utan ljusgråa. Men jag tycker det är fint med målat och tycker ni ska måla vitt.

Anton: Jag röstar också för att måla vitt. Det är fint med grått också men skulle nog bli ännu snyggare som vitt.

Clara: Jag har en liten hylla med spegel ovanför i vår hall. smattochgotthoslina.blogspot.com/2008/01/nytt-i-hallen.html Jag har tänkt att jag ska köpa den HD spegeln när jag har råd. Den du fick tips om i tidigare inlägg alltså

• mammaninna

kan nån svara på detta? tror ni att man kan göra egna väggord shabloner eller är det jättesvårt att få det bra? ska skriva nåt i hallen och vad ska jag välja...?

• LinaoMatilda
    mammaninna skrev 2008-06-21 22:44:58 följande:
    kan nån svara på detta? tror ni att man kan göra egna väggord shabloner eller är det jättesvårt att få det bra? ska skriva nåt i hallen och vad ska jag välja...?
    Jag skulle nog kalkera över ordet till väggen istället för att använda shablon.
Svar på tråden Vita tråden del 8