• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74
    Rosesarered skrev 2008-06-21 23:08:27 följande:
    Lite nyfiken om det är någon som har spotlights i sitt tak? Har sett olika inspirationsbilder, speciellt skånelängor, med olika typer spotlights system. Vissa har långa vajrar system och endel med spotar på en skena. Söker nu mer inspirationsbilder.Tack!
    Jag kommer nog snart att ha i alla fall...vårt blivande tak ser ut som en schweizerost just nu...hur många hål som helst. Vi kommer att kunna tända och dimra beroende på var vi är i rummet och hur ljust vi vill ha det.
  • mimmi006

Vi har inbyggda halogenspots i köket, det är praktiskt!

Rosesarered skrev 2008-06-21 23:08:27 följande:
    Lite nyfiken om det är någon som har spotlights i sitt tak? Har sett olika inspirationsbilder, speciellt skånelängor, med olika typer spotlights system. Vissa har långa vajrar system och endel med spotar på en skena. Söker nu mer inspirationsbilder.Tack!
  • mimmi006

Videli- jag skulle måla golven vita. Lätt!

Anton- jag tycker att det gråa var fint, kanske skulle måla trappen vit... vill göra det själv här hemma, så jag är helt väck på vita trappor!

• mimmi006

Hur möblerar men ett stort allrum, där man ska kunna sitta och titta på tv? Det är snedtak på de möblerbara sidorna... svårt att förklara, ska se till att få in en bild imorgon.

Ska man ha soffan mitt i rummet för att det inte ska bli svårt att se på tv?

Eller finns det nåt annat smart sätt? Flummig fråga kanske, men är det nån som har det så hemma?

• malins79

God morgon!

Hoppas ni sovit gott. Jag är lite trött men Jacob låg mitt i min säng så jag fick inte plats och jag tyckte det var bättre han sov vidare än att jag skulle flytta på honom och han riskera att vakna.

Mimmi, det är lättare att ge tips när man ser en bild. Släng in en bild så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop i tråden.

Tänk om 6mån är det dagarna  före julafton...jag fattar inte vad detta halvår tagit vägen, någon mer som känner likadant?

• LinaoMatilda

god morgon!

Mimmi: Jag tror jag väntar på bilden, förstod inte riktigt hur du menar. Men soffan kan väl inte vara under ett snedtak iaf, så man inte slår huvudet i taket

Idag ska jag nog en sväng till ikea. Mest som sällskap, men hittar säkert något att shoppa jag också

• malins79

Lina, kul med Ikea. Några servetter och värmeljus slinker säkert ner.

Juliah, ska bli så kul att få se skåpet färdigt.

Nu börjar snart nedräkningen. Hoppas det blir fint väder nästa helg.
    Usch, nu kom jag på att jag knappt har några kläder att ta på mig.

• juliah
    malins79 skrev 2008-06-22 06:39:31 följande:
    Lina, kul med Ikea. Några servetter och värmeljus slinker säkert ner.Juliah, ska bli så kul att få se skåpet färdigt.Nu börjar snart nedräkningen. Hoppas det blir fint väder nästa helg. Usch, nu kom jag på att jag knappt har några kläder att ta på mig.
    Jag har inte heller något att ta på mig, får bli någon gammal trasa helt enkeltSkrattande
    Ska bli så roligt, jag och mimmi ses redan på fredagen och då tar vi en Nacka, Värmdö runda.
    Ska din familj följa med på shoppingen och lunch eller hittar de på något annat under tiden?
Svar på tråden Vita tråden del 8