Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

mimmamum skrev 2008-07-03 18:26:26 följande:
    Jättegrattis till MM och bebisflickan! Så skoj! Blev ingen auktion idag, satsar på gårdsauktion imorgon istället. Letar efter ett blivande vardagsrumsbord, vi ska sälja vårt Liatorp.malins, jag gillar modellen! 180 kr får man ju inte ens en stol för så slå till!
    Jo, jag fick faktiskt mina två leksandsstolar för 180kr.
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-07-03 18:26:52 följande:
    aha då måste jag testa det oxå :)Ställde en fråga i en annan tråd men här är ni så snabba så jag passar på här medVar hos BM idag som konstaterade att bebisen är fixerad och ligger jätte långt ner så det borde vara dax när som helst...men jag känner absolut ingenting i magen längre. Vad jag förstått så brukar andra barnet inte fixera sig. Någon som vet om de brukar komma snart när de är fixerade och man är omföderska?
    Jag fixerade mig lite senare andra gången men fick 4dagar tidigare än med första.
  • malins79

Åh, typisk. När maken och Saga kom hem, var hon på strålande humör, not. Kom inte iväg för att köpa soffan. Men maken tror att han kan få hem den imorgon, för på lördag när det är öppet nästa gång är jag själv hemma med barnen och då vill jag helst inte släpa hem soffan.

• malins79
    juliah skrev 2008-07-03 19:25:22 följande:
    Varför vill du inte det? Äsch, det är hopplöst med sådana saker om man inte får lite hjälp eller barnpassning, jag vet. Hoppas du får hem soffan imorgon, tycker så mycket om just den modellen.
    misak skrev 2008-07-03 19:28:58 följande:
    MM: GRATTIS till tösen! Det gick verkligen snabbt!Malins 79: Du hittar fynd som bara den, hur bär du dig åt? Jag antar att ni har stor plats hemma?!Juliah: Du får hälsa MM.

Vill och vill, men denna secondhandbutiken är i tre plan med massor av saker, och Saga vill alltid till leksakerna och köpa det som andra rensat ut från sina barn. Nej Tack! vi har nog med plastleksaker och gosedjur.

Vi bor ganska stort, lite över 300kvm.

• malins79
    Mufflon skrev 2008-07-03 20:00:16 följande:
    Tack snälla du!! Undrar om ikea har nått liknande verktyg?? Har juh ikeakök och vill behålla stommarna om d går, bara lacka/måla luckorna!!
    Ikea, ha ett eget program, kolla på kökssidan
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-07-03 20:34:25 följande:
    Hej på er. Tar en liten paus i butiksgrejandet. Fyy så pilligt Ni får ursäkta mig, men det är det enda jag tänker på just nu. Har t.o.m. drömt om det inatt hihi
    Kul.
    Tar du kort själv på sakerna, eller använder ni katalogbilder?
  • malins79
    Sussi N skrev 2008-07-03 21:08:28 följande:
    Juliah: du är inte ett dugg förvirrad det är jag som bytt nick när jag ändå uppgraderade mig efter en lång FL paus.Finns Ilva i Helsinborg också eller bara i Malmö?
    Aha.

Ilva finns i Malmö.
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-07-03 23:44:11 följande:
    Tänkte höra med er som har bytt fönster i era hus. Vad har ni valt för fönstersort och vilka leverantörer? Vi måste börja byta nu men kan inte riktigt bestämma oss. Velpottor är vi:)
    Vi har bytt hälften och resterande ska bytas v32.
    Vi har H-fönster från Lysekil.
    I vår tvättstuga och nya tvrum har vi från Allmogefönster, de kunde leverera tidigare än H-fönster, annars skulle vi haft därifrån också. Vi har öppningsbara och några fasta fönster. Vi har inte bytt källarefönster, utan satt betongglas i de som var helt fallfärdiga och den andra ska vi bara måla.
Svar på tråden Vita tråden del 8