Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76
    Peak skrev 2008-05-22 10:07:04 följande:
    Igår fick Lowe sin kusin!! 3v för tidigt så det hade vi inte räknat med! Så 2 bebisar på samma dag! Kompisen på fm och kusin på kvällen! Kul att de fyller på samma dag!Och jag blir så avundsjuk på den lilla bubblan de är inne i nu! Lyckobubblan! Jag måste liksom titta på tex Barnmorskorna och liknande för att få ta del av andras bebislycka! Är det nå´n som känner likadant? :) Nästan som svartsjuka...och det känns "fuskigt" att de är där med sitt lilla barn. (låter helt sjukt när man sätter tankarna på pränt...) Håller på och fixar kort och presenter nu! Ska scrappa ett par kort och har snott 2 korgar på jobbet (sådana där fruktkorgar med handtag! hoppas ingen såg mig!) som jag ska lägga blöjor och kläder jag ska köpa och lite annat snått jag hittat! Nu blir det sådär igen - jag tänker på andra och fixar och grejar (men för att jag tycker om det såklart) men tänk om någon gjorde det tillbaka! Och jag är inte snål sådär när det gäller kompisar och presenter, men får man tycka att andra är snåla tillbaka ibland?
    Självklart får man tycka det. Det händer ju faktiskt att kompisar/släktingar kommer med saker som man för det första inte fattar hur dom kunde köpa och sen tycker man att dom borde veta vid detta laget vad man har för smak. Då är det bättre att dom frågar vad man önskar sig än att ta för givet att det är just detta man behöver som man sen bara lägger i en garderob. Nu låter jag kanske lite otacksam men droppen var när min svägerska gav våran son(sitt enda brorsbarn) beg,cd-rom spel och cd-film i julklapp!!!!

Nåväl det är väl tanken som räknas................

Någon annan som varit med om något liknande eller fått någon present som man knappt kunnat hålla god min inför. Berätta gärna,alltid kul att höra
  • Kaktus76

Här skiner solen och för en gångs skull och så blåser det inte så där ofantligt mycket. Har hur mycket som helst som borde göras men har ingen ork eller energi till det

Men jag har väl hp för att vara hemma och vila upp mig,så jag får väl lyda kroppen och ta en liten siesta!!

Vars har Juliah tagit vägen??

• Kaktus76
    Camilla R skrev 2008-05-22 11:05:27 följande:
    Jag håller med! Var faktiskt på en föreläsning förra veckan med Stefan Einhorn som pratade om bla snällhet och då kom just det där upp (att det är tanken som räknas) Men hans filisofi var: -Du ska sträva efter att bemöta andra som de vill bli bemötta. Glöm uttrycket att det är tanken som räknas. Det är handlingen som räknas. Och visst är det rätt och riktigt?! Det är handlingen och inte tanken som räknas. Minns när yngste sonen föddes, så kom grannen med en liten present. Storebror skulle då också få en present.. Han fick en av hennes egna barns trasiga leksaksbil (ett hjul fattades) och en kexchoklad (storebror var knappt 3 år och äter inte godis).. Den tanken och handlingen kändes inte helt rätt.
    Ja vad ska man säga...en trasig leksak????? Hur tänker man som då eller tänkte dom överhuvudtaget?

Jag har alltid slagit in paketen fint,lagt ner lite energi och tanke bakom presenterna jag köpt. Men nu är det slut på det.
    När jag fyllde 30 år så fick jag av mina svärföräldrar pengar i ett vanligt vitt litet kuvert skrivet "Grattis Linda" på med bläckpenna. När svärmor räcker över kuvertet säger hon, Ja vi hade tänkt köpa en blomma också men R (svärfar) har jobbat idag så vi hann inte.... Åh blir så arg när jag tänker på det. Det kom ju inte som någon överraskning direkt att det var just den dagen som jag fyllde 30,det vhar dom vetat om ett x antal ÅR innan. Man kan planera och köpa en blomma en el två dagar innan själva födelsedagen också!!!!!

Dom är lika snål och oinspirerad att ge presenter till Albin också. Jag struntar fullkomligt i om dom inte vill ge mig och maken presenter. Men sitt ENDA barnbarn kan dom väl lägga ner lite mer energi på än att skriva på ett kuvert m blyertspenna...... Typ ett grattis kort.

När vi kom hem fr BB med A så gav dom ingen present då heller,undrar hur det blir denna gång!!!!!!!!????

Ursäkta mitt gnäll,men jag blir så irriterad på folk som är snåla och giriga,men själv vill ha allt dom kan få till det billigaste priset. Tilläggas bör väl att dom alltid ställer upp vad gäller barnvakt osv när det gäller A. Och det är många ggr guld värt och mer värt än en present!! 
  • Kaktus76
    Peak skrev 2008-05-22 12:38:26 följande:
    Kaktus76 - förstår dig helt och fullt!
    Skönt att höra att det inte bara jag som tycker så här.....
    Anton2005 skrev 2008-05-22 12:39:57 följande:
    Jag skulle oxå bli irriterad. Om man själv inte får presenter och sådär känns inte så jätte noga längre men när man känner att de inte ens lägger ner någon tid på presenter till barnen då blir jag sur.
    Sur är bara förnamnet..... Jag VET att dom har pengar och har RÅD att ge för mer än 100 kr typ till sitt enda barnbarn. men,men.....
  • Kaktus76
    Anton2005 skrev 2008-05-22 13:33:00 följande:
    Vad är det för fel på försäkringskassan????När jag ansökte om HP tappade de bort mina papper och det dröjde jätte lång tid innan jag fick svar. Min HP gick inte igenom så jag har överklagat för en månad sedan och nu ringde de från FK och säger att de tappat bort min aktHerre gud får de göra hur många fel och misstag som helst???? Inte konstigt man blir sur och irriterad
    irriterande!!!  men att det är lång väntetid på fk tror jag beror på alla indragningar. Här där jag bor har dom öppet endast 2 ggr/vecka och brevinkastet dom hade utanför dörren förut har dom också tagit bort. Men än dock är det irriterande med så lite service. Nu har jag tagit reda på min handläggares direkt nummer och ringer alltid till henne om jag undrar något istället för att ringa "växel´n", där kan man ju få vänta i 30-40 min....

Hoppas att det ordnar sig för dig!!
Svar på tråden Vita tråden del 8