Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vita tråden del 8

Godmorgon i tråden!!!

Idag fick jag sovmorgon Lillskruttan var vaken mellan 04.30-06.00 så imorse tog maken sonen och gick ner och jag fick sova vidare-UNDERBART-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska försöka kommentera lite av det jag kommer ihåg.

Lcroft: Jättefin kista du fixat till till dotter´n.

juliah: Åh vad underbart fint ni kommer att få,ser verkliggen framemot att se bilder när det blir färdigt.

Videli: Vilken söööt katt. Tänk dig den liggandes på bröstet och spinna-mysigt-

Knyttis: Passa på att vila och njuta nu. För att ta det lugnt senare när bebisen har kommit är inte att tänka på. Passa på nu,det mår bebisen bäst av också!!

Sen var det någon som hade fotat så fina bilder som skulle förstoras,(var det mia mariah?)

Fina lampor har det också visats här.

Ber om ursäkt om jag har glömt någon!!

• Kaktus76
    Jezzika skrev 2008-07-12 11:41:18 följande:
    Fler som har bilder från rum med snedtak? Ös på bara!
    har nog missat vad det är du vill ha hjälp med ang snedtak?! Vi har snedtak i sonen och dotterns rum. Kika i galleriet om du vill,tror att det ska synas därFundersam
  • Kaktus76
    Jezzika skrev 2008-07-12 13:33:41 följande:
    Kaktus: vad fint ni har! Jag har lagt en bild i min blogg på sovrum med snedtak. Min ena tjej ska bo där när vi flyttar in. Funderar på hur man trollar med färger och material så att rummet känns större.www.kaosochkardemumma.blogspot.com
    TACK så mycket. Vad glad jag blir. Man blir ju fort hemmablind och vill ändra allt hela tiden

Ang snetaken så har vi målat allt vitt förutom en vägg där vi har en fondvägg med molntapeten. Kanske det skulle kunna vara ett alternativ? Jag tycker att det blir lugnt och harmoniskt om man inte blandar så mycket färg!
    Fondväggen är det första man ser när man kommer in i rummet. Om du gör en fond på väggen rakt fram i era rum och målar sen de övriga i en ljus behaglig färg. Det tror jag kommer att bli fint!!
    Vita( ) möbler är alltid funktionellt,passar bra till ALLT,går lätt att byta ut textilier istället.

Samma sak har vi gjort i sonens rum.
  • Kaktus76
    JohannaJ skrev 2008-07-12 13:51:40 följande:
    Kaktus76: Jag gillar stringhyllor! Har spraymålat våra som ska sitta i sonens rum.
    Bilder??
    INOX skrev 2008-07-12 14:52:58 följande:
    malins79- Tack! Ja det har tagit enormt lång tid, och lite blod, svett och tårar emellanåt. Men nu börjar man se slutet. :)Kaktus76- Tack för din kommentar! Jag kunde knappt tro att det var sant när jag letade fram före-bilden. Tänk vad vit färg och pärlspont kan göra... :D
    Ja vit färg kan rädda det mesta
  • Kaktus76
    JohannaJ skrev 2008-07-12 15:54:36 följande:
    Kan ni hålla en tumme för min systers skull?Hon blev precis hämtad med ambulans, hon har en kraftig infektion som gjorde att hennes feber gick upp till 41 grader. Vi passar hennes en månad gamla son tills dom får komma hem från IVA. Är så orolig nu
    Usch,fy vad otäckt. Självklart så håller vi en tumme!!
    Meli skrev 2008-07-12 15:51:13 följande:
    Jag behöver råd..... VI har såna där BILLYdörrar från IKEA som man klär med tapet eller tyg. Vad tror ni blir snyggast, tyg eller tapet? OCh vet någon om det finns någon sida på nätet där man kan kolla tygeller tapeter. (Det är så jobbigt at ge sig iväg nu med alla barnen...)
    Har aldrig gjort något sådant. Men skulle jag ge mig på att ändra skåp så tror jag att jag skulle använda tyg för att lättare kunna byta och ändra. Men som sagt,har aldrig gjort det så jag kan ej råda vad som är bättre/enklare/snyggare.

www.sandbergs.se (tapeter)

www.stilochstoff.se (tyger)
  • Kaktus76
    Meli skrev 2008-07-12 16:05:00 följande:
    JohannaKlart vi håller tummar och tår, men oroa dig inte, nu är hon ju på rätt plats. Kanske livmoderinflamnmation om hon nyligen fått barn. Det fick jag och då får man jättehög feber och mår riktigt dålig,t men det är ofarligt då man får antibiotika.KramKaktus76Det är likalätt att ändra, eftersom det bara är att man skruvar av baksidan och tar ut tyget/tapeten, så man behöver inte klistra fast något sas. Tack för länkarna, ska kolla båda ikväll, näör barnen lagt sig
    Ok,då är jag med Då kanske det är snyggare med tapet. Kanske är lättare att få det slätt och snyggtFundersam?!
  • Kaktus76
    Videli skrev 2008-07-12 16:56:52 följande:
    Inox,Jättefin trapp... Är det riktig pärlspont eller mdf-spont?är det någon som har sån hemma. Är sugen på ha det som kakel i köket och det verkar vara så bra genom att det inte tar så mkt plats...Johanna,Usch, håller tummen låter inte kul det där. Sån kraftig infektion!Idag var jag och hämtade mina blocket fynd. 2 st pottskåp och en jättefin byrå/skåp *nöjd
    Kul med blocket fynd. Ska det målas eller? (kanske en dum fråga )
    Bilder?
  • Kaktus76
    Videli skrev 2008-07-12 17:41:01 följande:
    Japp det ska målas. Prutade ner det till 700 kr för allt på bilden (Byårn har luckor som inte syns på bilden)
    Wow!! Det kallar jag verkligen fynd! Kommer att bli kanonfint med lite vitt på.
  • Kaktus76

Videli: Jag velar mellan att ha kakel eller spont ovanför diskbänken.....  Men vet inte om man ledsnar på det fortare än på kakelFundersam

Ingen som har det och som kan visa bild?

• Kaktus76
    Beatrize74 skrev 2008-07-12 18:26:05 följande:
    Fy så snurrig i skallen jag är. Imorse låg vi länge och pratade i sängen jag och maken och barnen. Jag konstaterade att sovrummet är det minst tilldragande av alla rum vi har. Inte nog med att det är mörkbrunbetsade fönsterfoder och dörrfoder, utan även furufönsterbräde och gulbeiget plastgolv. Tapeterna hängder dessutom på trekvart nu och det är verkligen dags att byta de bajsbruna golvsocklarna. Vi ska ju skifta rum efter att köksrenoveringen är överstökad. Då ska vi flytta ner vårt sovrum och få till ett allrum där uppe i stället så därför har vi inte lagt ner en cent eller minut av vår tid på det rummet än. Men....efter att jag efterstrukit den docksäng som dottern fått måla vit...gick jag upp med målarburk och dotter och gav många saker en rejäl omgång. Fönsterbrädet. Fönsterkarmarna. Dörrfodret in till sovrummet. Dörrfodret in till badrummet. Badrumsskåpet (i hemsk furu) och golvsocklarna där uppe i lilla hallen. Det känns helt FANTASTISKT, men nu mår jag faktiskt liiiite illa. Men...vad gör det. Jag har en sådan där GLAD känsla i magen som bara vita rena ytor ger mig. Synd bara att jag måste göra OM hela baletten imorgon...och sedan en gång till efter det.
    .-)  Du är ju för härlig. Snacka om kreativ,hos dig sitter det inte fast inte.
    Från att ligga och prata om det på morgonkvisten till färdigt resultat(så när som på 2 varv),det är bra jobbat!!! Och lite illamående kan man ta när man ist får den där glada magkänslan...
  • Kaktus76
    Videli skrev 2008-07-12 18:15:37 följande:
    oj va konstig länken blev,testar igen lottensvita.blogspot.com/search/label/k%C3%B6...
    Tack så mycket. Ja det är verkligen jättefint,men jag undrar ännu om man kommer att ångra sig att man inte tog kakel ist? Varför ska det måste vara så många val. Iofs så har vi panel i köket(städskrubben) har panel så det skulle ju "gå igen" i det i så fall.
    Ja,ja....det tåls att funderas på!!
  • Kaktus76

Godmorgon!!!

Här skiner   idag,härligt,efter några dagars regn och mulet så är den mer än välkommen!!

Hade tänkt måla klart stringhyllan idag,men lillan vägrar sova längre än 5 min åt gången
    ja,ja det projektet får väl slutföras när barnen flyttar hem ifrån

Imorgon åker vi på semester i 2 dagar,ska bli skönt att komma hem ifrån ett tag. Så nu går tvättmaskinen för fullt och sedan blir det till att packa och förbereda inför morgon dagen!

• Kaktus76
    Sussi N skrev 2008-07-13 10:04:29 följande:
    Godmorgon.Vilka fina möbler du fyndat Videli.Kul att få så stort att inreda.Vet inte vad Åhlens har för överkast just nu, men annars kan dom vara ngt för en tajt inredningsbudget.Hemtex skulle jag inte ens gå in på, blir så irriterad på deras värdelösa kvalite...Sista dagen på jobbet innan två veckors semester, ska bli jätteskönt.Har nytt i bloggen.
    Åh vad härligt med en överraskning så där. Var den bra?
Svar på tråden Vita tråden del 8