Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vita tråden del 8

numberone skrev 2008-05-25 10:36:16 följande:
    Hejsan!!Igår fyndade jag lite på loppisen.... 2 stolar till köket, lite diskhanddukar som aldrig blivit använda eller för den delen färdigsydda och en liten glasburk med gammeldags låsning....
    Är du hemma än? Har du känt något mera eller har det varit lugnt? Tänkte gå in på din sida igår och se om någon liten tittat ut,men jag kom inte in på din sida
    Vilka fynd!! Skoj.
    Tror jag ska åka på den lokala loppisen idag och kika.
  • Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-25 10:44:27 följande:
    Ja det är väldigt lugnt här...förutom bebisen som är hel tokig emellanåt inte har den lugnat sig nånting på sistone som det står överallt att de ska göra när det blir så trångt... blir nog en tuffing som tar för sig rejält sen.... Nu kan du gå in på min sida, har lagt till dig!
    Har börjat att känna lite,lite molande värk i magen men inget mera. Tänk att få bebis idag-snacka om morsdagspresent
    ja det brukar ju bli lite lugnare ju trängre det blir i magen,men samtidigt så tycker jag att sparkarna känns betydligt tydligare.

TACK för att du släppte in mig
  • Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-25 10:52:11 följande:
    Ja det hade varit en toppen present att få idag men jag tror att jag får vänta ca 2 veckor till  När va det du var beräknad?
    12 juni är vi beräknade till. Men har ställt in mig på att gå övertiden..... I går var bebisen 37+5, presic då föddes Albin. Så man har ju haft en lite önskan/förhoppning om att det skulle komma tidigt denna gång också,men icke då. Det är bara att vänta

Varför tror du att du kommer gå över i 2 veckor? Eller intalar du dig det för att inte bli för besviken om det blir så?
  • Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-25 11:03:39 följande:
    måste tipsa om denna lilla söta butiken....Hon hade sååå mycket fint och till riktigt bra priser!! smating.se/
    Åh så söt torkställningen till kaninerna var....vill ha!!!
    MildaMaränger skrev 2008-05-25 10:56:43 följande:
    ser att ni snackar bebis... jag är ju beräknad till 30 juni.. men jag tror att det kommer att bli någon vecka in i Juli... och just nu känns det helt ok.. har massor att pyssla med innan
    Ja det är konstigt det där att det är så mycket att pyssla och boa med innan bebisen kommer. Men man vet ju med sig att det inte kommer att finns någon tid över till pyssel sen,inte så mycket iaf!!

Du har inte så himla länge kvar du heller. men.de sista veckorna känns som månader tycker jag. Man väntar och löngtar!
    numberone skrev 2008-05-25 10:55:42 följande:
    Ne det börjar bli så gott som klart.... är en lägre bokhyllevariant som skall fixas å målas bara så är det helt klart så mycket som går innan bebisen kommit....Hittade jätte fint tyg å igår från Nyblom&Kollén (heter det så) ett med smala rosa ränder och ett med lite bredare som jag tänkte köpa sen och sy lite små saker av....
    Spännande! Ser framemot lite bilder sedan
  • Kaktus76
    Vaniljdröm skrev 2008-05-25 11:33:20 följande:
    numberoneDe senaste rönen är faktiskt att det är makens gener som bestämmer när barnet kommer! Kanske höra med svärmor?Det stämde för mig iaf!
    Stämmde inte för oss första gången iaf. men det blir väl så nu då kanske!!

Nä dags att gå ut i fin vädret och göra lite nytta. ha en bra dag!!!
  • Kaktus76
    Nattönskan skrev 2008-05-25 13:49:27 följande:
    Hej hej Hoppas alla har det bra Numberone: www.ordsprak.se har väldigt mycket olika fina ordspråk, de kanske har något fint? Ser att ni pratar lite om det där med att gå över, för mig har inget stämt med varken min egen mamma el svärmor, första gången gick jag över 12 dagar och andra gången startade själva förlossningen dagen innan beräknat men hon föddes inte förrän dagen efter beräknat Men jag vet hur spännande och roligt det känns att sitta och fundera och vänta, ni har så mycket roligt framför er. Jag har lite nytt i min blogg och skulle behöva lite hjälp i inlägget om stolen (den 24 maj) ska den målas eller inte? fyrarum.blogspot.com/
    Stolen var jättefin!! Vilket fyndpris. Beror ju helt och hållet på vart du ska ha den någonstans. Men rent spontant så tycker jag att du ska måla den!
    numberone skrev 2008-05-25 11:54:08 följande:
    Bara bebisen kommer innan jag blivit fullständigt galen så får jag väl vara glad Nytt i min blogg.... ett fynd!!
    Så fina stolar. Blir kanonbra med lite ny färg på!
  • Kaktus76
    Camilla R skrev 2008-05-25 17:17:22 följande:
    Grattis alla mammor, hoppas ni haft en bra och fin dag. Själv har jag fått uppvaktning med rosor och nu skall vi iväg på restaurang Har planterat en del i växthuset idag, kanske får ta en bild senare, istället kan jag visa bild från köket där nya mattan Viggo syns www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpsi...
    Vilket mysigt kök du verkar ha. Jättefin matta!!!
    Vaniljdröm skrev 2008-05-25 17:34:04 följande:
    Ja, grattis på er alla mammor!För egen del blev det helt kasst firande. Jag sitter här med sådan värk i svanskotan att jag är lipfärdig. Har inte ens gjort mig illa. Gör bara katastrofont ändå.Ringde läkaren och han tyckte att jag borde åka till akuten men jag fixar inte 6 mil i bilen så jag stannar hemma med värktabletter istället.Någon som vet vad det kan vara?
    Usch då,låter inge trevligt alls. Hoppas det ger med sig snart. Annars måste du åka in och kolla upp det tycker jag. Krya på dig
    LCroft skrev 2008-05-25 18:15:26 följande:
    Grattis alla mammor! Blev firad för 2 veckor sedan så det har varit en vanlig söndag här Vaniljdröm: Ingen aning om vad det kan vara men det låter urjobbigt! Om värktabletterna hjälper lite kanske du klarar av att åka bil till akuten? Kram på dig!Fick idag en gammal köksstol av min svärmor, kommer att bli så fin vit Och en gammal kista, den ska även den målas givetvis och sen får Ida den som förvaring till sina leksaker. Men det bästa är att svärmor ärvde ju sin far och nu har hon ett stort gammalt hus fyllt med gamla saker, så hon tyckte att vi kan fara dit nån helg och välja ut vad vi vill ha. Bl.a finns det en likadan stol till och ett gammalt köksbord, sånt med en liten låda under, 2 kommoder, byrå, ja flera faktiskt och några gamla skåp som hon trodde att jag kanske skulle gilla Har planterat 9 stycken träd idag, 2 rosor och 15 perenner. Nästa vecka måste jag hämta mera blommor, ska ha fler i den blombänk jag håller på med som bäst och så ska jag ha en till blombänk gjord med. Imorgon ska mannen gå och se om de utemöbler som vi vill ha finns kvar. Det tar sig sa pyroman
    Det var inte dumt,en sådan svärmor med sådant hus skulle man ha haft
    Flitens lampa har lyst hos dig idag ser jag!
  • Kaktus76

Är det någon här som har målat utemöbler? Vad ska man isf ha för färg som tål väta,fukt och vind? Antar att det ska vara någon speciell färg för utomhusbruk. Men vad?

• Kaktus76
    Vaniljdröm skrev 2008-05-25 20:18:18 följande:
    Söt barnsoffa för liten peng:www.blocket.se/vi/16341067.htm
    Åh vad gullig,jag som är ute efter en soffa till bebisrummet. Men det var lite väl långt här ifrån
    Anton2005 skrev 2008-05-25 19:21:18 följande:
    Jag tror att vi har målat med nå´t som heter utevit. Kan höra med sambon sen vad det va för märke o sådär
    TACK det vore snällt!!
Svar på tråden Vita tråden del 8