• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Ninizen

Hej tjejer!

Börjar med att ge en stor kram till Himmelbit med familj. Tänk att ni har fått världens finaste lilla tjej till er. Bara er och ingen annans!! Hoppas också att ni får komma hem till helgen och mysa. Allt blir så annorlunda då. Själv stannade jag på BB 5 dgr eftersom vi ockå hade problem vid förlossningen och lite nervös var jag allt när vi väl var hemma att inte ha sjuksyrrorna till hands. Men att bara få komma hem ger en styrka. *stor kram*

Åh vad jag är avis på att ni varit i Stockholm och shoppat tillsammans. Hoppas såååå att det blir fler ggr så jag kan hänga på.  Känner verkligen att jag behöver inspiration inför husflytten. Och pengar Vill se bilder på fynden nu!!!!!!

Till min fråga:
    Jag har sett en del fina soffbord i bloggarna. Vart hittar man sådana med den lantliga stilen?
    Gärna bilder

Jag ar tänkt sälja mitt avlutade vitmålade drängaskåp som jag köpte för 1500 och målat för ca 500.  Hur mkt tror ni att man kan få? Jag har kollat ut ett annat vitrinskåp som jag vill ha nämligen. Kostar en hel del.....gaaahhh....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • kickan08

Välkommen kakan! Alltid roligt med nytt folk i tråden!

Hoppas det blir bebis snart MM!

Jag beställde en soffa från Elviras värld för rätt länge sedan, närmare bestämt i slutet av mars. Beställde direkt från dem eftersom det inte finns nån återförsäljare i närheten där jag bor. Har mailat flera ggr och får hela tiden ursäkter att det är förseningar fr fabrik, att den kommer om två veckor (har dem sagt flera ggr nu) etc, men jag tycker det är såå dåligt skött.

Vet ju att fler härinne köpt möbler därifrån, har det fungerat bra då??? Finns det någon som sett soffan i butik nyss, som man skulle kunna köpa direkt i stället för att beställa från fabrik?

Vill ju så gärna ha soffan, annars hade jag gett upp för länge sen, blir besviken när det bara strular..

• tjenixen
    Ninizen skrev 2008-06-30 11:57:11 följande:
    Hej tjejer!Börjar med att ge en stor kram till Himmelbit med familj. Tänk att ni har fått världens finaste lilla tjej till er. Bara er och ingen annans!! Hoppas också att ni får komma hem till helgen och mysa. Allt blir så annorlunda då. Själv stannade jag på BB 5 dgr eftersom vi ockå hade problem vid förlossningen och lite nervös var jag allt när vi väl var hemma att inte ha sjuksyrrorna till hands. Men att bara få komma hem ger en styrka. *stor kram*Åh vad jag är avis på att ni varit i Stockholm och shoppat tillsammans. Hoppas såååå att det blir fler ggr så jag kan hänga på.  Känner verkligen att jag behöver inspiration inför husflytten. Och pengar Vill se bilder på fynden nu!!!!!!Till min fråga:Jag har sett en del fina soffbord i bloggarna. Vart hittar man sådana med den lantliga stilen?Gärna bilder Jag ar tänkt sälja mitt avlutade vitmålade drängaskåp som jag köpte för 1500 och målat för ca 500.  Hur mkt tror ni att man kan få? Jag har kollat ut ett annat vitrinskåp som jag vill ha nämligen. Kostar en hel del.....gaaahhh....
    oj, nu har himmelbit fått barn:) Det är numberone som har fått en liten Ellen:)
  • Ninizen

Fasiken!!!!!!!! Det vet jag ju!!!!!!!!!!!!!! Hur kunde det bli så fel Generad

• Ninizen

Får skylla på att jag har feber i denna stund och hemma från jobb Fundersam

• kickan08

Just det ja, välkomna hem alla stockholmsresenärer! Ni verkar haft det toppen! Längtar efter bilder på alla fynd ni gjort!!!

• MildaMaränger
    Ninizen skrev 2008-06-30 12:08:24 följande:
    MM: Japps!
    hihi... det är bara skåningar som säger jobb.... typ "jag är på jobb" *fniss*
    jag är så van med att man säger "jag är på jobbet"...
    hihi...
Svar på tråden Vita tråden del 8