• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • nublu

Meli: Min 4,5-åring har ett litet rum. Har möblerat i U-form med skolbänk, säng och skänk. Matta på golvet i i U:et. Har Dilling sänglådor för Duplo och pussel och annat "mög" (när vi nu ändå pratar skånska här i tråden!) parkerade under sängen.

• Beatrize74
    Meli skrev 2008-06-30 14:05:34 följande:
    Är det någon som har tips på hur man inreder SMÅ barnrum. Vår 5åring kommer nog snart vilja ha ett eget rum och det enda som kan erbjudas är då ett på 10kvm med snetak.... (varför bor man så trångt??? Alla här verkar ha en boyta på minst 200kvadrat..... hade velat flytta till ett större hus, men de är ju såååå dyra här nere....
    Jag har precis inrett vår dotters liiiiilla rum med snedtak och tänkte att jag skulla lägga in bilder i bloggen imorgon eller i övermorgon. När hon blivit lite äldre ska vi göra en liten "special"hyllvägg med förvaring, arbetsplats och sovplats under snedtaket.
    (Hon är tre år nu)
  • Meli

nublu

jo, jag är ju skåning så jag vet vad mög betyder

har du bilder på rummet?

• Beatrize74
    Meli skrev 2008-06-30 14:23:18 följande:
    BeatrizeKOmmer kolla din blogg då
    Okidok...jag ska ladda över bilderna jag tog igår på en gång så får jag se om jag hinner visa dig redan nu. (Lite tidspress..."mellan sysslor")
  • nublu

Meli: Jag lägger dem i bloggen i morgon. Måste röja först!

• Beatrize74

Åhhh..hjälp...det var så många bilder så jag hinner tyvärr inte visa några just nu...men jag ska försöka få ordning på dem så fort som möjligt.

Svar på tråden Vita tråden del 8