• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-06-30 15:22:33 följande:
    Kan ni hjälpa mig?Vi har en trappa som jag målat vit och vit panel (bild i galleriet).Jag gillar inte ledstången på höger sida och funderar på att ta ner den. Tyvärr måste även panelen tas ner då eftersom ledstången lämnar efter sig märken som inte går att reparera.Är ledstången tillräckligt ful för att offra panelen tycker ni?(Bortse från allt hemskt. Tapeter och annat fult ska bort)
    Tycker inte att räckena motiverar att offra panelen! Låt dom vara!
  • Beatrize74

Jag håller med Kajsa, låt ledstången vara du.

• Kajsa 77
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 15:41:22 följande:
    Hur lägger man in bilder här?Hjälp!
    Om du har plus så högerklickar du på din bild som du har sparat i ditt galleri och trycker kopiera. Sen markerar du i svarsrutan och trycker ctrl+v
  • Beatrize74

Äääntligen kan jag också visa bild på min tallrikshylla som jag köpte för evigheter sedan. Jag har bloggat om den och ska visa fler bilder från hennes rum där. Jag är nöjd att den ÄNTLIGEN är på plats.
  • Mammatilltretroll

Soffan INNAN påbörjan av förändring
    DSC03688.JPG

Soffan med vita överkast på..
    Tanken är att vi ska ha fler sådana där vita stora kuddar som står längst bak, men med andra överdrag.. och sen få in andra fina kuddar så att soffan blir mysig..

soffa.JPG
    soffan.JPG

Men nu behöver jag hjälp att pimpa upp soffan..
    Ska jag lägga upp bilder på potentiella kuddar eller orkar ni gå in i mitt galleri och kika??
    http://www.familjeliv.se/hem/clara/galleri.php?cur_album=V%E5rt+hus

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • tjenixen
    sommarnatt skrev 2008-06-30 12:28:41 följande:
    Hej på er alla!Läser ofta här men skriver sällan nått...tänkte höra om man fick hänga på i tråden...
    självklart, välkommen.
  • Vaniljdröm

Tack tjejer!

Ja, kanske ledstängerna blir kvar då. Maken lär väl bli överlycklig om jag inte öser på med mera jobb.

Ni glömmer väl inte Ernst ikväll!

• Liten måne

Jag gör som Tjenixen, läser mest och skriver sällan nått ;) Svårt att veta i vilken av alla trådar jag ska skriva men nu var ju bildtråden stängd så det får bli här
    Hur har ni gjort i barnrummen? Med förvaring av leksaker o så? Vi har just nu expedit (ikea) bokhylla, men det känns som att den tar upp för mycket plats och är inte speciellt rolig heller för den delen, så som sagt, hur har ni andra gjort? någon som vill berätta och visa?

Svar på tråden Vita tråden del 8