• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • JohannaJ
    Videli skrev 2008-06-30 19:36:34 följande:
    Heeej Johanna,Välkommen tillbaka, lät inte jul att lillprinsen fick kolik. Är det bättre nu? Ååå roligt att ni köpt hus, har ni flyttat in? Bilder? Kram kram
    Nej det var rent ut sagt skitjobbigt. Men nu mår han bra. Men jag är fortfarande lite skakig.

Jag har en bild iaf. 150-160 kvm och byggt 1906. Med sjöutsikt. Och trägolv! Och vedspis. Och lantkök! *kär*

• JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 19:40:42 följande:
    Videli: så snällt av din man! Såg bordet för första gången "live" i helgen och det är ju helt underbart!Kajsa: Så fint med blommorna i lådan!JohannaJ: Hej! Kul att se dig här igen. Och grattis till huset!
    tack! Det känns hur stort som helst!
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 19:40:42 följande:
    Videli: så snällt av din man! Såg bordet för första gången "live" i helgen och det är ju helt underbart!Kajsa: Så fint med blommorna i lådan!JohannaJ: Hej! Kul att se dig här igen. Och grattis till huset!
    Jag såg EV också för första gången i helgen, och jag ville ha alla!
  • malins79
    JohannaJ skrev 2008-06-30 19:41:51 följande:
    Nej det var rent ut sagt skitjobbigt. Men nu mår han bra. Men jag är fortfarande lite skakig.Jag har en bild iaf. 150-160 kvm och byggt 1906. Med sjöutsikt. Och trägolv! Och vedspis. Och lantkök! *kär*
    Ser mysigt ut.
  • Videli
    JohannaJ skrev 2008-06-30 19:41:51 följande:
    Nej det var rent ut sagt skitjobbigt. Men nu mår han bra. Men jag är fortfarande lite skakig.Jag har en bild iaf. 150-160 kvm och byggt 1906. Med sjöutsikt. Och trägolv! Och vedspis. Och lantkök! *kär*
    Åååå vad fint, gillar det i sthlm´s området? Förstår att det varit tufft, min ena tvillingkille hade oxå kolik, men trodde att man inte skulle överleva vissa stunder. Kommer ihåg det som om det var igår...
  • Videli
    malins79 skrev 2008-06-30 19:41:39 följande:
    Videli, ska ni ha klädda stolar?
    Nää jag valde träsits, tycker inte dom klädda stolarna var något sköna att sitta på...
  • LinaoMatilda

JohannaJ: Åå det ser ju hur fint ut som helst! Och låter som alla viktiga detaljer är med, men sjöutiskten vedspisen och åldern Då ser vi framemot att få följa med i inredningsframfarten.

Malins: Ja alla EV möblerna är välkomna hem till mig

• JeaJea

Godkväll i tråden! har hunnit ikapp här igen tack vare träffen.
    Är lite avis på er, önskar att jag hade kunnat följa med, men det får bli en annan gång.

Numberone, Grattis till er flicka och stort lycka till, hoppas ni får komma hem snart.

Nu har jag också en negativ typ i min blogg. Fattar inte hur man orkar gå in och kommentera sånt man inte gillar. Egentligen borde jag inte svara heller, är inte uppretad eller så men jag tycker personen är pundig.
    Titta gärna in och säg vad ni tycker om huset ifråga, det är "det underbara huset"

www.kronbladochlantliv.blogspot.com

Svar på tråden Vita tråden del 8