• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-06-24 08:31:29 följande:
    Men hon är ju så liten än så länge så hon "ska" väl ta upp din tid nu?Usch, mjölkstockning låter inte skönt. Hoppas att det går över snart.Idag är det sista vattengympapasset för min del, så nu ska jag köra gärnet så bebis kommer ut
    Jo jag vet ju att hon "ska" ta mycket tid men sen när jag pratar med kompisar så känns det som att de ganska snabbt varit ute på allehanda äventyr ganska tidigt. Jag är kanske feg... Men det är jobbigt att "amma in public" när mjölken sprutar och man inte känner sig helt bekväm än. Så vi håller oss hemma och går ut på små promenader. Det räcker än så länge. Men jag hoppas vi ska kunna ses när du har landat med din lilla bebis.
  • Elli80

Kevlarsjäl: Jag kännder fortfarande precis som du och lillkillen är strax över 4 månader. Jag vill inte amma offentligt även om mjölken inte sprutar och jag tycker det är stressande att göra för stora utsvävningar själv med honom. Vilket gör att jag mest håller till hemma eller tar hit kompisar. Jag vill ju inte stressa upp mig i onödan och Gabriel har ännu inget utbyte av öppna förskolan och att hänga på fik nere i stan... Dock tycker jag att det är helt ok om jag har bilen och åker ner på stan eller liknande för då känner jag att jag kan åka hem när jag vill och slipper passa buss... Vet dock med mig att jag är en bekväm typ...haha... men jag gillar att ha det så... Sambon och jag var tidiga med att göra saker med lilleman men det är skillnad på att vara två och ensam...

• Snobben79
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-24 08:45:09 följande:
    Jo jag vet ju att hon "ska" ta mycket tid men sen när jag pratar med kompisar så känns det som att de ganska snabbt varit ute på allehanda äventyr ganska tidigt. Jag är kanske feg... Men det är jobbigt att "amma in public" när mjölken sprutar och man inte känner sig helt bekväm än. Så vi håller oss hemma och går ut på små promenader. Det räcker än så länge. Men jag hoppas vi ska kunna ses när du har landat med din lilla bebis.
    Jag tyckte det var jättejobbigt att va iväg på saker ibörjan. Men nu när Hugo börjar närma sig 3 månader är det mycket lättare. Han äter inte lika ofta så man hinner med mer än bara korta promenader.
  • Leos och Vincents mamma

Jag var/är helt tvärtom. Jag blir galen av att bara sitta innne för mig själv så jag har varit ute o gjort saker redan från start när båda barnen föddes. Självklart var vi hemma de första 2-3 veckorna för att lixom bli en familj, men sen så fort sambon började jobba igen så gick jag på fik o träffade mina kompisar som har jämngamla barn med Leo.
    Nu är det dock lite svårare att få det att gå ihop med två barn, men vi gör ganska mycket saker ändå.
    Öppna förskolan började jag gå på när Leo var 5-6 månader o det var ju mest för min skull då så att jag kunde få prata med andra vuxna människor.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Kevlarsjäl

Här i Berga Centrum har de Öppen förskola för "spädisar" två dagar i veckan. Alltså för barn 0-12 månader. Min plan är att gå på det men än har jag inte kommit iväg. Skulle gått igår men så åkte jag på mjölkstockning. Det kom bara pang. Tokont i ett bröst och hög feber så maken fick komma hem från jobbet. låg bara och skakade. Gjorde SÅ ont att amma. Nu har jag äntligen fått en hormonspray som jag ska ta innan amning som ska "öppna" gångarna och förhindra stockning. Hoppas den hjälper.

Leo och Vincents mamma: Jag VILL ju hitta på saker men jag har blivit så "feg". Jättetrist.

Kevlarsjäl skrev 2008-06-24 11:08:57 följande:
    Här i Berga Centrum har de Öppen förskola för "spädisar" två dagar i veckan. Alltså för barn 0-12 månader. Min plan är att gå på det men än har jag inte kommit iväg. Skulle gått igår men så åkte jag på mjölkstockning. Det kom bara pang. Tokont i ett bröst och hög feber så maken fick komma hem från jobbet. låg bara och skakade. Gjorde SÅ ont att amma. Nu har jag äntligen fått en hormonspray som jag ska ta innan amning som ska "öppna" gångarna och förhindra stockning. Hoppas den hjälper. Leo och Vincents mamma: Jag VILL ju hitta på saker men jag har blivit så "feg". Jättetrist.
    Vad olika det kan vara
    Jag var väldigt feg o blyg innan jag fick barn..men så fort jag fick barn så gick det mer eller mindre över..är fortfarande lite blyg av mig men inte alls så mycket som förut.
    Har "tuffat" till mig rejält nu.
    När Vincent döptes för 1,5 vecka sen så läste jag en tackbön i kyrkan med mikrofon o allt, var lite nervös först, men sen vågade jag ändå..det skulle jag ALDRIG ha vågat för 10 år sen.
  • Kevlarsjäl

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-24 11:16:18 följande:

Vad olika det kan vara Jag var väldigt feg o blyg innan jag fick barn..men så fort jag fick barn så gick det mer eller mindre över..är fortfarande lite blyg av mig men inte alls så mycket som förut.Har "tuffat" till mig rejält nu.När Vincent döptes för 1,5 vecka sen så läste jag en tackbön i kyrkan med mikrofon o allt, var lite nervös först, men sen vågade jag ändå..det skulle jag ALDRIG ha vågat för 10 år sen.
    Vad härligt att du vågade läsa tackbön! Själv är jag tvärtom. Har alltid varit oblyg och framåt men just när det gäller det här med att ge sig ut med min fyra veckor gamla bebis... där är jag helt ombytt. Kanske blir det bättre när man landat lite.
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-24 11:18:26 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-24 11:16:18 följande: Vad härligt att du vågade läsa tackbön! Själv är jag tvärtom. Har alltid varit oblyg och framåt men just när det gäller det här med att ge sig ut med min fyra veckor gamla bebis... där är jag helt ombytt. Kanske blir det bättre när man landat lite.
    Ja, vi är ju alla olika
    Tog ett tag att landa för mig med, men samtidigt så kändes det såå rätt o ganska enkelt när Leo föddes, han var så himla snäll o skrek nästan aldrig, sov massor o var ett riktigt underbart barn Så jag tyckte aldrig att det var så jobbigt att vara ute med honom eller ta med honom nånstans. Kändes som att vi hade haft barn i alla år
  • Cia80

Ska bli skoj och se hur jag blir sen. Hur lång tid det kommer ta innan jag vågar ge mig ut utanför dörren ensam med bebis
    Nu har vi tajmat det så bra så sambon kommer vara hemma i ca 7 veckor och det känns skönt. Då kan vi "landa" tillsammans och försöka komma in i våra roller och lära känna bebis.

• dinana
    Cia80 skrev 2008-06-24 14:37:28 följande:
    Ska bli skoj och se hur jag blir sen. Hur lång tid det kommer ta innan jag vågar ge mig ut utanför dörren ensam med bebis Nu har vi tajmat det så bra så sambon kommer vara hemma i ca 7 veckor och det känns skönt. Då kan vi "landa" tillsammans och försöka komma in i våra roller och lära känna bebis.
    Jag tyckte det bara var skönt att komma ut efter bebisen var född. Jag hade gått upp en hel del under graviditeten och ville gå ner de där extra kilona. Dock fick jag restriktioner från MVC att jag inte skulle röra mig för mycket efter operationen. Men vi gick nog tre-fyra kilometer om dagen ändå (och det var ju perfekt väder då i januari att röra på dig). Lite snö har ju aldrig hindrat en barnvagn =) Hoppas att nästa bebis kommer när det är lite kyligare ute så man kan gå på långpromenader när det inte är så varmt.
Svar på tråden Linköping, någon?