• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elphaba
    Cia80 skrev 2008-06-25 13:57:38 följande:
    Elphaba,Tack så mycket!Ja, bebis kan få vara där inne idag också, men imorgon är det fritt fram Njae, det kan jag väl inte säga att jag har gjort. Är mer inne på att vila så jag orkar med en förlossning.
    Det är sant, det skulle jag nog också gjort i sin sits :)
  • Cia80
    Elphaba skrev 2008-06-25 14:01:23 följande:
    Det är sant, det skulle jag nog också gjort i sin sits :)
    Förr eller senare kommer h*n ju ut. Det är ju ett som är säkert ialla fall
  • Kevlarsjäl
    Elphaba skrev 2008-06-25 13:41:27 följande:
    Jag skulle verkligen behöva komma ut och promenera, har ju både hund och barnvagn nen det blir mest korta vändor med hunden och så får hon springa lös själv istället, har så dålig motivation. Och med vagnen blir det in till stan :P förbränna pengar istället för kalorier.. ;) Har förvisso gått ner alla gravkilon (de var borta efter några veckor) och lite för mycket till, (skulle egentligen behöva gå upp lite), men konditionen och muskulaturen är fortfarande slapp efter åtta månaders graviditet med extrem foglossning från v15 :/ (3 mån efter förlossningen nu) - Men du bor inte nära Berga, va?Cia: Grattis på födelsedagen. Se det som positivt om bebis håller sig i magen idag, då slipper h*n dela födelsedag med sin mamma - kanske inte jättekul när man kommer upp i åldrarna.Har du provat alla "tricks" som sägs hjälpa? Trappspringning, färdknäpp, ananas, situps? ;) Jag hoppas din lilla knodd kommer snart, passa på att njuta med en bok eller en bra film (och kunna se hela på en gång) nu, för sedan blir det mindre med den saken :)Glitterkorn: Vad hände med spjälsängen ni hade? Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea för spjälsängar, vi hittade våran Leksvik där, nypris runt tusenlappen, men fick den för 6 eller om det var 700 kronor, och det var inte en repa på den. Brukar stå spjälsängar där ganska ofta.
    Jag bor i Ramshäll. Jag promenerar väldigt gärna!!!!
  • dinana

Blir en hemmasittar dag igen då... har diskat klart nu och jag har bara en tvätt kvar i maskinen som skall köras. Borde be sambon om hjälp, men vi har bråkat så han pratar inte med mig (inte på det där trevliga sättet som han brukar). Är ju mitt fel att vi är osams nu så jag kan ju inte göra så mycket mer än att låta honom vara i fred. Har ni något tips på kul middag som man kan fixa till som kanske får honom på bättre tankar?

• Leos och Vincents mamma
    Mach skrev 2008-06-24 23:35:53 följande:
    Hejsan, kul att hitta en ny( för mig) Linköpingstråd. Jag bor i Tallboda med mina 2 döttrar.
    Välkommen
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Cia80 skrev 2008-06-25 10:07:19 följande:
    Ja, än så länge är det väl ok. Bara det att jag blivit så otroligt uttråkad. Kan ju i stort sett inte göra nåt, kan inte åka nånstans själv orkar inte gå några längre sträckor. Usch så negativ jag låter, förlåt. Vad jag förstått så får man gå 2 veckor över tiden här. Får försöka peppa upp mig lite idag, är ju ändå min födelsedag
    Grattis
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Creyla
    Cia80 skrev 2008-06-25 11:30:19 följande:
    Creyla,Det får jag säkert. Kan ju inte deppa idag Får man fråga vad det är som är fel?
    Ludwig föddes med fel på matstrupen så han har bott på sjukhus sina första 6 månader i livet. Och jag med då. Nu är matstrupen bra dock men han har blivit väldigt infektionskänslig så han får lunginflammation på lunginflammation. Hoppas det också ger sig snart så vi kan få leva "vanligt" familjeliv.
  • Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-25 15:39:13 följande:

Grattis
    Tack!

Creyla,
    Usch då, det lät jobbigt.
  • glitterkorn

I natt tyckte jag Julius kändes varm när han sov men sen tänkte jag inte mera på det , men nu i eftermiddags kändes han varm igen visa sig att han hade 38 grader feber :( Känner mig så dålig som inte kolla det i natt !! :O Sk ge honom en pandodil nyss zuppar eller vad det heter ? men dom går ju inte och få att stanna kvar så jag skicka i väg killen o köpa flytande ist som Julius ska få när han vaknar .. Stackars lilla plutten :( Eller han verkar inte lida av det han varit glad o så hela dagen i af , kanske är pga tänderna han fått feber .. ush blir så orolig !!

Elphaba ; Den som vi fick efter min bror är så " ranglig " och
    känns så ostabil jag vill ha en som inte svajar hehe ;P Var på Ikea i dag men fanns ingen i fyndhörnan eller lagret :P

• glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-25 15:31:28 följande:
    Blir en hemmasittar dag igen då... har diskat klart nu och jag har bara en tvätt kvar i maskinen som skall köras. Borde be sambon om hjälp, men vi har bråkat så han pratar inte med mig (inte på det där trevliga sättet som han brukar). Är ju mitt fel att vi är osams nu så jag kan ju inte göra så mycket mer än att låta honom vara i fred. Har ni något tips på kul middag som man kan fixa till som kanske får honom på bättre tankar?
    Kul o kul , men lite grilla kanske :) Gott i af !
Svar på tråden Linköping, någon?