• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 21:09:31 följande:
    ciccielv: skönt med ett varmt bad har du haft en bra dag?
    ja det var en bra dag.man han knappt sitta ner.idag får man städa efter gårdagen.hoppas ni får en bra helg

villka skulle komma på tisdag?det kan bli att jag kan komma tidigare.det vet jag först i morrn kväll
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-07-12 00:11:33 följande:
    tjoho, erbjudande om lägenhet finns nu på mailen, ska man väl bara titta på den o se om det är nåt at ha...Är det någon som har några erfarenheter av lambohov???
    Vi bor i Lambohov! Vi trivs superbra här. Bor i hyresradhus med egen tomt o våran stora son som är tre år älskar att vara ute o leka där.
    Lagom avstånd till stan vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt. Det är lite för långt egentligen (fast vi är ju vana vid att ha bott i Tannefors där det tar max 15 min att gå till city), tar 30 min med buss att åka in till city o med bil tar det ca 15-20 min. Gå eller cykla tar väldigt lång tid.
    Men vi trivs ändå superbra här!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Maria84
    Stoort grattis till söta Alma på hennes stora dag!!
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-12 08:59:27 följande:
    ja nu kan man säga att det är kors i taket!vi har haft det lugnt på baksidan i tre helger nu,även centrumet verkar ha blivit lugnt
    HAHA IGÅR var de inte lungt kan ja säga, marktjänt byrån hade inbrott i deras bilar, så en pkvinna fångade en av killarna på kullen utan för vårt VR fönster och den andre på andra sidan ryd, de andra kom undan.. UPPDATERING om fredagkvällen
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-12 09:13:51 följande:
    Stoort grattis till söta Alma på hennes stora dag!!
    TACK , det var snällt
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-12 08:56:44 följande:
    Grattis till supersöta alma som fyller årusv jag skulle oxå blivit jättebesviken.mina föräldrar var likadana nu när lillan gick ut 6 års,de var hellre hos en tjej och firade hennes födelsedag (nån från deras moppeklubb)än att gå på sitt barnbarns avslutningvad ska ni hitta på idag?här får man städa igen och tvätta som vanligt.sen blir det nog en sväng till valla gård eller nått annat kul för barnen
    tack, idag blir de så lungt som de bara kan på fm på em sen kommer F&F, brosan kommer på middag halv 12.. alla andra har ju firat alma i veckan utan ni då.. men ni får gärna komma imorgon om ni har tid.. hoppas sllt fika tar slut, men de är ju brosan som ska komma på besök och man vet ju hur han är tihi..
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Nej då är det verkligen inte konstigt att han reagerar! Vi har tyvärr inte kunnat gå på öppna förskolan i vår dock så älskar hon också att titta på andra barn när vi är ute hon kommer säkert tycka att det är kul att gå på ÖF jag har inte varit med om att det är svårare att skola in ett äldre barn...barn som, oavsett ålder, inte umgås eller träffar andra barn på något sätt kan vara svårare att skola in men det behöver inte alltid vara så då kan vi ju gå tillsammans på ÖF

vad ska ni hitta på idag?

Mammatill4a: Ett stort GRATTIS till lilla Alma på 2-årsdagen har dagen börjat bra?

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • MammaTillEKNS

Firstandhappy: Har ett par vänner som bor i Lambohov och de supertrivs verkligen där

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • JePaLuLi

Mamma TillEKNS: Nej det är väl inte det. Idag är han väldigt snorig stackarn, men jag skulle tro att det beror på tänderna. Måste vara jobbigt att få så många på en gång
    Jag förstår att ni inte kunnat göra det, men vi får ta igen det i höst
    Nä exakt, jag vill nog ha honom hemma när jag ändå går hemma... Han kan ju som sagt leka av sig på ÖF

Ikväll hade vi tänkt att gå och lyssna på Kent, men vi får se om skrutten blir hängig...
    Vad ska ni göra då?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mammatill4a

Mammatill4a: Ett stort GRATTIS till lilla Alma på 2-årsdagen har dagen börjat bra?
    [/citat]

tack ja då förhållande vis bra, vart lite sent igår kväll bara då en kompis sovit över, så är lite trött i ögat, men en kall dusch kan säkert ändra på de med..

Svar på tråden Linköping, någon?