• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-12 10:25:40 följande:
    ciccielv: just ja, jag måste också plocka ur diskmaskinen du verkar väldigt duktig på att sy, du får lägga in en bild sen så jag får se
    jag har sytt massor senaste tiden.när jag har ork så ska jag lägga in bilder på det som jag har sytt i mitt bildgalleri..
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

Elli80: Hej! Spännande jag längtar själv tills Nathalie får tänder, hon grejjar så mycket i munnen så det borde vara på G nu tycker jag varje liten ny grej som dem gör är spännande Tvättar gör vi varje dag sen blir det väl att man plockar i lgh lite då och då, leksaker hamnar lite överallt

Nathalie fick sova i sitt rum när hon blev 5 månader, eftersom hon sovit hela nätter sen hon var strax före tre månader så tyckte vi att då kan hon lika gärna sova i eget rum. Dessutom så stördes hon när vi gick och la oss. Hon har inte märkt av någon skillnad av att ha bytt rum utan hon sover lika bra i sitt rum som hon gjorde i vårt.

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-12 10:15:35 följande:
    vi kommer gärna imorgon.bara att du säger en tid.kan vi ta med collien?han kan ju inte lämnas ensammen.hoppas ni får en bra dag.vädret är iallafall fint.
    Nej de var strxt förre halv 10, så de var inte ens mörkt ute , puckon som gör de vill ja säga..

ja ringer närvi har tid imorgon vovve får du gärna ta med, gör inget.. är ju rensat i vår VR så han kan ju inte bita sönder nåt, bara ha koll på ragge
  • Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-07-12 10:13:40 följande:
    Grattis till mitt lilla charmtroll Alma idag på hennes födelsedag... Måste komma med present nått framöver. Krama lill stumpan.
    japp, ska krama om henne från mig el tihi det har ja redan gjort hela dan idag
  • Mammatill4a

SÅ nu är kalaset för alma över, hon brydde sig inte så mkt om de, bara att hon fick äta tårta och blåsa ljus, paket fick Liam hjälpa henne med.. Hon fick kläder och barbidocka av farmor och farfar, strumpor och sandleksaker av morbror , kläder och docka och köksgrejor i plast till sin spis, av mormor och morfar i tisdag klädesdress och av kompis och vänner kläder.. Så ja mest kläder men de är det som behövs mest, leksaker de kan hon önska sig av tomten i jul

MammatillEKNS: hur dags vill ni kika över imorgon? du kan svara här el på msn, tittar ju in lite titt som tät;-P

• Leos och Vincents mamma

Grattis till Alma på födesledagen

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Elli80 skrev 2008-07-12 11:05:35 följande:
    Tjenare! Imorse när jag skulle ge Gabriel lite gröt så såg jag en vit prick i tandköttet. En tand på G!!! Spännande, spännande. Det är inte mycket som krävs för att att en ganska nybliven mamma ska kanna att det är spännande...haha... Jag läser att ni städar. Herregud, jag tycker knappt jag gör annat än och städar, tvättar o diskar. Ända tycks det aldrig bli klart. Tvättberget växer trots att jag tvättar jämt... Jag blir tokig. Tack och lov har vi en bra tvättmaskin med hög centrifugering så tvätten torkar snabbt. Men jag skulle bli överlycklig av en torktumlare. Jag har katthår på allt och i en torktumlare så fastnar ju endel hår i luddfiltret...Idag ska vi försöka fixa det sista i Gabriels rum. Ni som har barn, när fick de börja sova i eget rum? Eller när tycker ni att det är dags att sova i eget rum?Må gott.
    Leo fick eget rum när vi flyttade till en trea från en tvåa, då var han 10 månader.
    Kommer bli nåt liknande med Vincent.

På tal om tänder, tror att Vincent håller på att få en tand, han dreglar så mycket o det är lite vitt i munnen. Han är 3,5 månad.

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 13:03:38 följande:
    Nej de var strxt förre halv 10, så de var inte ens mörkt ute , puckon som gör de vill ja säga.. ja ringer närvi har tid imorgon vovve får du gärna ta med, gör inget.. är ju rensat i vår VR så han kan ju inte bita sönder nåt, bara ha koll på ragge
    okej.ja idioter finns det till allt.det finns ju en hel del stöldgods på norrköpingsloppisen.en hel del byggföretags verktyg osv..

han biter inte sönder nått bara skäller*suck*du kan ju inboxa tid.

nu ska jag ta och börja syGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-12 17:03:56 följande:

Grattis till Alma på födesledagen
    tack så mkt
Svar på tråden Linköping, någon?