• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Han har det inte lätt får hoppas att han håller sig frisk, att han bara är lite snorig p.g.a. tänderna. Ja, vi får definitivt ta igen det i höst ska bli kul! Vill du ha honom hemma så ska du ha det, som du säger så kan han faktiskt leka av sig på ÖF

Just ja, det skrev du ju igår att ni skulle maken åker iväg om en timme så det blir bara jag och lilltjejen i helgen, blir en massa lek och sen ska vi nog gå ut, solen skiner här

Mammatill4a: hehe brukar bli så när man har vänner på besök ta du en kalldusch, det blir man alltid pigg av :)

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • MammaTillEKNS

ciccielv: det kanske är lugnt nu bara för att studenterna har stuckit bort över sommaren

• Marayah

Grattis till mitt lilla charmtroll Alma idag på hennes födelsedag... Måste komma med present nått framöver. Krama lill stumpan.

Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-12 10:02:57 följande:
    ciccielv: det kanske är lugnt nu bara för att studenterna har stuckit bort över sommaren
    ungdommarna syns ju inte till längre,villket är enormt skönt
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 09:15:46 följande:
    HAHA IGÅR var de inte lungt kan ja säga, marktjänt byrån hade inbrott i deras bilar, så en pkvinna fångade en av killarna på kullen utan för vårt VR fönster och den andre på andra sidan ryd, de andra kom undan.. UPPDATERING om fredagkvällen
    haha det har inte jag hört ,var det i natt?för vovven for omkring i lgh och skällde som besatt
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 09:22:21 följande:
    tack, idag blir de så lungt som de bara kan på fm på em sen kommer F&F, brosan kommer på middag halv 12.. alla andra har ju firat alma i veckan utan ni då.. men ni får gärna komma imorgon om ni har tid.. hoppas sllt fika tar slut, men de är ju brosan som ska komma på besök och man vet ju hur han är tihi..
    vi kommer gärna imorgon.bara att du säger en tid.kan vi ta med collien?han kan ju inte lämnas ensammen.hoppas ni får en bra dag.vädret är iallafall fint.Glad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: vad skönt, hoppas de håller sig borta för gott nu! Ska du städa idag igen? vi håller också på och tvättar- igen blir tvätt varje dag, tur att man har tvättmaskin och torktumlare i lgh:en

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-12 10:20:55 följande:
    ciccielv: vad skönt, hoppas de håller sig borta för gott nu! Ska du städa idag igen? vi håller också på och tvättar- igen blir tvätt varje dag, tur att man har tvättmaskin och torktumlare i lgh:en
    tyvärr måste det städas igen.det var städat igår ,men i morse var det en bombnedslag igen.

strax ska tvätten upp och diskmaskinen plockas ur.sen ska jag sy lite igen.ska sy en retroklänning med john blund tyg
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: just ja, jag måste också plocka ur diskmaskinen du verkar väldigt duktig på att sy, du får lägga in en bild sen så jag får se

• JePaLuLi

Mamma TillEKNS: Nej, stackarn Tyckte han kändes lite varm i morse också, men han verkar ganska pigg i övrigt så det är nog "bara" tänderna.
    Just ja, ni skulle vara själva i helgen. Kan vara mysigt det med Det verkar som att solen tittar fram här också *hoppas*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T

gomorron lyckadess ta mig en skööön sovmorgon idag, ända tills min mans vidriga snarkningar förstörde allt, då flydde jag sovrummet...

dom popcornen ja åt igår. dom va nog dom äckligaste popcorn ja ätit, coops micro smörpopcorn... blää

• Elli80

Tjenare! Imorse när jag skulle ge Gabriel lite gröt så såg jag en vit prick i tandköttet. En tand på G!!! Spännande, spännande. Det är inte mycket som krävs för att att en ganska nybliven mamma ska kanna att det är spännande...haha... Jag läser att ni städar. Herregud, jag tycker knappt jag gör annat än och städar, tvättar o diskar. Ända tycks det aldrig bli klart. Tvättberget växer trots att jag tvättar jämt... Jag blir tokig. Tack och lov har vi en bra tvättmaskin med hög centrifugering så tvätten torkar snabbt. Men jag skulle bli överlycklig av en torktumlare. Jag har katthår på allt och i en torktumlare så fastnar ju endel hår i luddfiltret...

Idag ska vi försöka fixa det sista i Gabriels rum. Ni som har barn, när fick de börja sova i eget rum? Eller när tycker ni att det är dags att sova i eget rum?

Må gott.

Svar på tråden Linköping, någon?