• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Maria84

Jag kan ärligt säga att jag är riktigt sugen på våran 3:a redan nu. Men visst är det skönt när det är lite längre emellan. Har ju 4½ år mellan mina grabbar och visst underlättar det eftersom Liam är väldigt självgående. Men tanken var inte att det skulle bli så långt mellan dem, var gravid två ggr innan Lucas blev till men det ville sig inte riktigt.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Elphaba

Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?

Jag gjorde våra i Adobe Photoshop Elements, och beställde dom sedan på linnestukspapper från Vistaprint.se, fick med kuvert också. Beställde 40 kort och det kostade omkring 200 kr med frakt. Vad vi nu skulle med 40 kort med, tänkte helt fel, skulle beställt 20 ;) Så det skulle väl ha kostat omkring 150 om jag inte varit så tankspridd, skyller på att jag hade mycket att tänka på :P

Hur många var ni på erat dop ?

Vi bjöd 16 om man räknar med barn, vi blev 10 (13 inkl mig, sambon och dottern) totalt, varav en dock inte kom med till fikat efter..

Vad hade ni o bjöd på ?

Bakade två hjärtformade jordgubbstårtor, och hade köpt lite småkakor, och så hade svärmor bakat lite fikabröd, sockerkaksrutor med strössel på och kanelbullar, och så kaffe, te, cola och saft. Det räckte och blev över.

Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ?

Hade inga gudföräldrar.

• Elphaba

Maria84: Då är det inte bara vi som är sega/slarviga med tackkorten då alltså. Skönt att höra :)

• Maria84

Elphaba - nej, och vi hade ju vårat dop innan er så vi är verkligen sega
    Lucas döptes ju 31 maj och har inte fått iväg dem ännu Generad

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2008-07-13 22:03:50 följande:
    Jag kan ärligt säga att jag är riktigt sugen på våran 3:a redan nu. Men visst är det skönt när det är lite längre emellan. Har ju 4½ år mellan mina grabbar och visst underlättar det eftersom Liam är väldigt självgående. Men tanken var inte att det skulle bli så långt mellan dem, var gravid två ggr innan Lucas blev till men det ville sig inte riktigt.
    Jag känner oxå att det är ganska skönt att det ändå är 3 år mellan Vincent o Leo, för Leo kan hjälpa till på ett annat sätt (fast han inte kan göra allt såklart), han kan stå o köra vagnen fram o tillbaka när Vincent ska sova o han gungar på babysittern när Vincent blir ledsen o han hämtar saker som vi behöver, han älskar att hjälpa till o känna sig delaktig.

Jag har en kompis vars barn det bara är 1,5 år mellan o hon erkänner o säger att det är ganska jobbigt eftersom hon kan inte få mycket hjälp av sin stora.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    rply skrev 2008-07-13 20:19:29 följande:
    Okej, ja tack för info om ekholmen, blir nog inte att flytat dit, tyckte inte alls om deras lägenheter, sen vad jag ahr hört.Men ni som bor i graflunds, har ni fått välja nya luckor osånt?
    i ryd finns det tillval,men då blir hyran dyrare för varje tillval.jättebra plalösning är det i ryds lägenheter
    Mammatill4a skrev 2008-07-13 20:06:55 följande:
    jaha ja jag ser ju bara neråt ser mig inte så mkt i spegeln då ja inte är så frälst i min kropp lätt överviktigt, Ok men då vet ja ju de tack för att ni ställer upp.. kan du ju skriva här om mig isåfalltack för at du såg vad som hände på gården förut låg tyvärr i badet så skönt så.. testade ringtricket med och visst pendlar ringer, så kanske är en pöjk i magen...
    jag det var ju viktigt att få bort liam därifrån.han blev lite förskräkt när jag bad honom att genast komma.äcklet hade gett liam pokemonkort om jag såg rätt.oliva berättade vad äcklet har gjort mot henne.jag ska leta fram ett par papper som du ska få se.en granne på gården trodde att det var matilda som var utsatt i höstas,men troligen var det olivia.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-13 22:01:01 följande:
    Mammatill4a: Tack nej, hon blev inte så mycket gladare, tror hon som sagt känner av att Peter inte är hemma eller så har hon bara en dålig dag precis som vi vuxna kan ha nu ligger hon iaf och sussar och maken har kommit hem nu
    ok, ja de kan de vara tur hon får en heldag med honom imorgon då fast då kanske de blir tvärtom;-P
    så skönt att hon sover sött de gör mina med utan skrutt i magen för den lever rulle.. nu ska ja se fortsättning sen sleepa
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-13 22:03:50 följande:
    kanske ta tag i det snart ifall de blir lika tråkigt denna gång MEN får hoppas på att de går av bara farten
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-07-13 21:57:33 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 21:09:22 följande: ok, ja de känner man ju sj här har vi nästan två år mellan olvia & Liam och ett hopp då ja pluggade tills vi skaffade alma och lite mer än 2 år tills 4:an
    Jag vill gärna plugga efter min mammaledighet o så peppad som jag är till det nu har jag aldrig varit förr så det är bäst att passa på Fast det är ju drygt 1 år kvar tills dess så det kanske hinner ändra sig.
    Jag vill plugga till behandlings assistent o det är bara 1 år, så tänkte jag försöka kanske jobba 1 år som det, om man nu får nåt jobb o sen skaffa 3:an.
    Men vi får se. Det kanske blir tidigare oxå, eller inte alls
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-13 22:18:00 följande:
    jag det var ju viktigt att få bort liam därifrån.han blev lite förskräkt när jag bad honom att genast komma.äcklet hade gett liam pokemonkort om jag såg rätt.oliva berättade vad äcklet har gjort mot henne.jag ska leta fram ett par papper som du ska få se.en granne på gården trodde att det var matilda som var utsatt i höstas,men troligen var det olivia.
    MM de måste de ha varit dåm, vet att du har sagt de till mig nån gång, men som sagt hur faan kan de se skilland matilda har ju mörkt hår och olivia är ju blond GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. nu vågar man ju inte vara på denna gård mer tur karl har sem nästa gång ska vi ta tag i honom och ringa snuten innan de händer igen..
Svar på tråden Linköping, någon?