• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: Mig spelar det ingen roll, vi kan ta helgen därpå istället

Skorpan08: Vad skönt att hon slipper lida nått mer! Och vad fint ni gör det för era djur det kommer bli fint!

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: du får haka på nästa gång på tjejmiddag, och sen när du flyttar hit så blir det många träffar

• JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-13 21:23:30 följande:
    JennyoPatrik: du får haka på nästa gång på tjejmiddag, och sen när du flyttar hit så blir det många träffar
    Ja det hoppas jag
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 21:14:20 följande:
    Så hade vi oxå..Leo är född den 15 mars o Vincent den 25 mars. Vi var ganska rädda att de skulle få dela födelsedag, men det gick ju bra ändå. Men inte så kul ändå kanske att de fyller bara med 10 dagars mellanrum, för släkten är nog inte så pigg på att komma två ggr på kalas med så kort tid mellan (min släkt bor i Norrköping o sambons släkt i Katrineholm så det är ju en bit för dem att åka).Bland oss o våra vänner så är det stående skämt att vi bara verkar kunna tillverka vår barn Jag är tydligen som mest fertil vid midsommar tid har det visat sig nu två ggr
    Det är samma här. Har min släkt i Karlstad, syrran i Södertälje och pappa i Flen. Sambons släkt bor i Norrköping och Linköping så det har varit en bra bit för alla att åka. Nu blir det ju lite närmare för en del av dem iaf Är lite rädd att det ändå ska bli så att de kommer och firar barnen samtidigt. (Så kommer det ju garanterat bli)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2008-07-13 21:39:48 följande:
    Det är samma här. Har min släkt i Karlstad, syrran i Södertälje och pappa i Flen. Sambons släkt bor i Norrköping och Linköping så det har varit en bra bit för alla att åka. Nu blir det ju lite närmare för en del av dem iaf Är lite rädd att det ändå ska bli så att de kommer och firar barnen samtidigt. (Så kommer det ju garanterat bli)
    Ja, så lär det nog bli här oxå o det är lite synd för jag vill att barnen ska få sitt eget kalas o känna sig speciella, speciellt när de är så små i alla fall. När de kommer i skolåldern så kanske de bara tycker det är kul att ha kalas ihop med brorsan.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 21:45:06 följande:
    Ja, så lär det nog bli här oxå o det är lite synd för jag vill att barnen ska få sitt eget kalas o känna sig speciella, speciellt när de är så små i alla fall. När de kommer i skolåldern så kanske de bara tycker det är kul att ha kalas ihop med brorsan.
    Ja så känner jag också. Men det är ju inget att göra åt... Ja så kommer det säkert bli, i allafall om vi får en kille till. Blir det en tös kanske det inte rä lika skoj
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84
    Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?

Beställde våra på korthuset.nu med ett kort på Lucas och egen text då.
    Ska även beställa tackkort där nu som jag ännu inte fått iväg.

Hur många var ni på erat dop ?

Vi var ett 30-tal. Bjöd på kycklingsallad och skinksallad m smörgås till. Till kaffet blev det chokladtårta med vit chokladkräm.
    På äldsta sonens dop hade vi smörgåstårtor som vi hade gjort själva.

Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ?

Vi förstorade ett kort på Lucas där texten till "Att få ett gudbarn" stod på. Finns i galleriet hur det såg ut.
    Finns även bilder från dopet där såklart
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    glitterkorn skrev 2008-07-13 20:47:17 följande:
    Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?Jag vill ha rätt enkla färdigtryckta ska göra med " egen bild " som tack kort sen tänkte jag.Hur många var ni på erat dop ?Vi kommer bli runt 50 personer och ska bjuda på smörgåstårta, tårta och fika , vad hade ni o bjöd på ?Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ? Tusen frågor typ ;)
    Vi gjorde egna dopinbjudningar. Vi köpte lite finare papper som vi skrev ut på. Skrev bara lite text o info om tid o så. Sen hade vi en bild på Vincent o sen gjorde vi fotavtryck från Vincents fot. Väldigt enkelt o smidigt.
    Vi var 40 st på vårat dop, vi bjöd på 7 olika sorters kakor o bullar, jag hade bakat allt själv. Sen var det tre doptårtor, de köpte vi. Till det var det kaffe, te o saft.
    Vi hade ingen present till gudfadern.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 21:09:22 följande:

Nja, vi vill ha ungefär samma ålderskillnad på Vincent o den eventuella bebisen som det är mellan Vincent o Leo, så vi väntar 2-3 år till innan vi börjar bebisverkstaden igen
    ok, ja de känner man ju sj här har vi nästan två år mellan olvia & Liam och ett hopp då ja pluggade tills vi skaffade alma och lite mer än 2 år tills 4:an
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-13 21:22:17 följande:
    Mammatill4a: Mig spelar det ingen roll, vi kan ta helgen därpå istället
    Skorpan08: Vad skönt att hon slipper lida nått mer! Och vad fint ni gör det för era djur det kommer bli fint!
    tack vad gullig du är hoppas N var på bättre humör när ni kom in el så är de för pappa är borta med..
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: Tack nej, hon blev inte så mycket gladare, tror hon som sagt känner av att Peter inte är hemma eller så har hon bara en dålig dag precis som vi vuxna kan ha nu ligger hon iaf och sussar och maken har kommit hem nu

Svar på tråden Linköping, någon?