• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • JePaLuLi
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-14 11:47:46 följande:
    Bara bra med mig! Såg Kents låtlista från Strömstad och blev så knäckt. För första gången någonsin (nästan) spelade de Utan dina andetag. FAN att jag inte var där. Den hade vi på vårt bröllop och jag älskar den låten. Den och Kevlarsjäl som de också spelade. Helt otroligt. Är du Kent-fan eller var det Håkan som drog?
    Jag älskar också utan dina andetag. Den är så fin! Jag vet inte om jag kan kalla mig fan, men jag gillar Kent. Gravitation är en annan favorit. De har många bra låtar... Är inte så mycket för Hellström, men han var trots allt ganska bra live.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • kidA

vinkar lite.

är oxå fr linköping. eller ja ljungsbro bor vi i nu.

såg att det var fler kentfan här oxå har varit på jag vet inte hur många spelningar med dem. hade oxå utan din andetag på vårt bröllop. kent är finast!

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Kevlarsjäl
    kidA skrev 2008-07-14 12:05:37 följande:
    vinkar lite.är oxå fr linköping. eller ja ljungsbro bor vi i nu.såg att det var fler kentfan här oxå har varit på jag vet inte hur många spelningar med dem. hade oxå utan din andetag på vårt bröllop. kent är finast!
    Välkommen in! Härligt med Kent-fans!
  • Elphaba

Det verkar finnas rätt många röt-områden här i stan. Jag har bara hört långväga ryktesvis om Skägget, Ryd har jag hört väldigt mycket illa om och det lilla jag själv spenderat där gör mig rörande övertygad om att jag inte skulle vilja bo där, men å andra sidan är inte Berga kollugnt heller, just vår gård är rätt lugn, bortsett från väldigt mycket barn (just nu har en liten kille fått nys om att vi har en hund och plingar på stup i ett om inte hunden kan komma ut och leka.. sött i början men efter plingande på dörren i tid och otid varje dag börjar det bli smått irriterande..). Majelden bodde vi i förut och det är jättelugnt. Men helst skulle jag vilja flytta från stan helt och bo på landet. Är en del pusselbitar som soka hamna på plats först dock, utbildning och sånt. I Linköping blir vi sannolikt inte kvar i längden skulle jag tro.

Mången diskussion om kent ser jag, sambon gillar dom mycket, och jag var själv på min första kentkonsert i våras, sist dom var i Linköping, och måste medhålla i att det var rätt mäktigt, de är bra live helt klart, även om jag inte till hundra procent förstår "hypen" (men jag skulle gärna se dom igen). Men å andra sidan förstår ju de flesta inte poängen med t.ex. Håkan Hellström heller, och jag antar att förstår man inte av sig själv så kan ingen förklara för en vad som är så bra med just det eller det bandet.

• Kevlarsjäl

Kent är guld! Men vissa avskyr dem och tycker bara det är deppigt. Så smaken är ju väldigt delad. Själv tillhör jag den kategorin som har varit ett fan sen långt tillbaka. Såg dem efter att de släppt sina första skivor på Hultsfredsfestivalen för MÅNGA år sen. Då spelade de fortfarande Kräm (den har de ju "begravt" sen dess och spelar inte längre). Har en liten body till Elsa där det står "I love Kent" men den kan hon inte ha ännu för den är alldeles för stor. Men den är jättesöt. Försöker gå på så många konserter jag kan men i sommar blir det tyvärr ingen i och med Elsas ankomst.

• kidA
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-14 13:21:56 följande:
    Kent är guld! Men vissa avskyr dem och tycker bara det är deppigt. Så smaken är ju väldigt delad. Själv tillhör jag den kategorin som har varit ett fan sen långt tillbaka. Såg dem efter att de släppt sina första skivor på Hultsfredsfestivalen för MÅNGA år sen. Då spelade de fortfarande Kräm (den har de ju "begravt" sen dess och spelar inte längre). Har en liten body till Elsa där det står "I love Kent" men den kan hon inte ha ännu för den är alldeles för stor. Men den är jättesöt. Försöker gå på så många konserter jag kan men i sommar blir det tyvärr ingen i och med Elsas ankomst.
    jag såg dem hultsfred 96. kanske var då? de var underbara då iaf. o vilken kväll kent cure o björk efter varandra på hawaiiscenen
  • Kevlarsjäl
    kidA skrev 2008-07-14 13:34:17 följande:
    jag såg dem hultsfred 96. kanske var då? de var underbara då iaf. o vilken kväll kent cure o björk efter varandra på hawaiiscenen
    JA!Då var jag där.
  • kidA
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-14 13:36:24 följande:
    JA!Då var jag där.
    jag med!
  • dinana

Var för första gången i Norrköping förra veckan och Gud vilken stad. Varför flyttade man inte dit istället? Så mycket skönare atmosfär där. Får se om vi flyttar dit snart, längtar!

• Fru T
    dinana skrev 2008-07-14 13:40:38 följande:
    Var för första gången i Norrköping förra veckan och Gud vilken stad. Varför flyttade man inte dit istället? Så mycket skönare atmosfär där. Får se om vi flyttar dit snart, längtar!
    heheh jag flyttade därifrån för 4år sen för att jag va sjuuukt trött på den staden... själv tycker ja mycket mer om linköping..

men det är väll det där med att gräset alltid ser grönare ut på andra sidan
Svar på tråden Linköping, någon?