Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon?

Cia: Ja det är guld värt att ha sambon hemma. Jag hade sambon hemma på heltid första månaden, och nu jobbar han halvtid och är pappaledig halvtid och kommer förmodligen så vara tills han blir pappaledig på heltid igen (bestämt sedan innan), i augusti och hela hösten. Han vill inte missa allt som händer utan vara hemma med oss så mycket det går. Är tacksam att vi har möjlighet till det.

• Elphaba

Cia80, förstår ditt velande att åka iväg, man sover inte bra och kanske inte känner sig jättesocial.. Jönköping är såpass nära, varför åker ni inte över en dag istället om sambon vill att du ska följa med? Däremot om det skulle sätta igång, om du följer med själv, ta med dig grejer omutifallatt, men om du stannar hemma, så är det trots allt ingen jättelång sträcka för sambon att ta sig hem till dig vid behov.

Synd att jag inte kunnat följa med på fikorna denna veckan, har haft mensvärken från helvetet och inte alls mått något vidare eller känt mig ett dugg social - synd på det fina vädret som verkar ha återkommit. Hoppas kunna följa med på nån fika nästa vecka, även om jag har rätt mycket då, torsdag fredag funkar fint för mig, ev måndag eftermiddag.

Idag känner jag mig iallafall lite mer fit och ska bege mig ner på stan lite senare och ägna mig åt lite tröstshopping - barn(vagns)fritt för en gångs skull, för sambon är hemma med lilltjejen, han jobbar iofs, men hon brukar inte göra något väsen av sig under eftermiddagarna, är så nöjd med att titta på sina leksaker och ligga och sova, och pipa till lite när det är matdags.

• Elphaba

Kläder i lager på lager är verkligen guld värt när det är så varmt och skiljer sig beroende på om man är i sol eller skugga, eller i bil/på buss eller inomhus... Just nu har vår lilla tjej mest kortärmad body och tunna byxor på sig, och solhatt/keps, ibland helt utan byxor och ibland med en tunn tröja/filt över. Funkar jättebra, och man slipper oroa sig att hon blir för kall eller för varm.

Har haft väldigt mycket att stå i på sistone men hoppas kunna komma på nån träff igen snart :)

• Elphaba

glitterkorn: Vi var där igår en sväng, lillan sov sig igenom allt med hörselskydd på (och vi stod väldigt långt bak) - bra träning för håkan hellström-konserten i juli där hon ska följa med :) (utomhus - bergs slussar). Tyckte inte det var något vidare dock, gick för att se Takida men de var så sjukt dåliga live.

Idag blir det en liten seglingstur, och så grillning med bekanta ikväll:)

• Elphaba

Det var för övrigt hemskt att se hur många små som INTE hade hörselskydd, ungar under året liksom.. :s

• Elphaba

glitterkorn: helt okej, båten kanske inte är min favoritsysselsättning som du vet, men vi ska bara puttra med motorn en liten sväng aillafall, masten är inte påsatt än, P ska väl fixa det under nästa vecka, sen blir det värre ;)

ja verkligen sjukt dåligt, förstår inte vad folk tänker med, även lite större barn bör ha hörselskydd vid sån volym - men att inte ens ha det på småttingarna - hur tänker de?

• Elphaba

Missnööjd: Hoppas du får det trevligt på Gotland, även om det är så kort tid du får vara där. Vi åker en vecka i augusti, ser fram emot det :) Ska bli så mysigt..

Cia: Hoppas bebis inte gör sig alltför bekväm därinne i magen och kommer ut till er snart, måste vara ett h*vete att vara höggravid i den här värmen..

• Elphaba

dinana: Håller tummarna (du räknar kallt med det, redan en räkare i pressen ser jag, hihi) Har du känningar?

• Elphaba

Kevlarsjäl: Barnvagnsbio fanns så sent som i våras (gick inte själv men vet de som gick här i stan), men jag ser ingen på repertoaren nu så min teori är att den är borttagen under sommaren för att återkomma i höst (du kan ju fråga på biografen), lite trist i och med att jag gärna sett nya Narniafilmen nu framöver, får väl idka barnvakt..

Cia80: Jag tycker, eftersom du har det så jobbigt med onda värkar och tryck neråt, att du överdriver det du har gånger 10 inför nästa gång du ringer. Då är jag övertygad om att de tar in dig för en koll, och då kommer dom också kolla om du öppnat dig något.

Jag tycker det är konstigt att de inte tar in dig för en koll. Jag började själv få för(?)värkar redan i v 30+, och fick komma in för koll, och hade då börjat öppna mig så fick bricanyl, samma sak i v33 och sen fortsatte det till v36+2 då jag var öppen 4cm (och slemproppen gått dagarna innan) och blev igångsatt och min lilla tjej kom. Ringde in 4-5 ggr och fick komma in samtliga för koll (huruvida jag öppnat mig) plus CTG för att kolla regelbundenheten, och jag hade INTE regelbundna verkar. Kan bero på att mina förverkar satte igång såpass tidigt, men de var väldigt trevliga och omtänksamma på förlossningen om att man hellre ska ringa och komma in en gång för mycket,och att man alltid var välkommen upp för en koll.. (trevligheten är mer än man kunde beskylla BB för dock, fy..)

Svar på tråden Linköping, någon?