Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon?

Satan i gatan vad dyrt det var att träna på nautilus, 100kr/gång om man inte vill bli medlem sådär på en gång.
    Skulle ju inte må dåligt av att frigöra lite positiva endorfiner genom träning, även om jag kanske inte är i akut behov av att träna är det ju alltid nyttigt, och skönt att ha något att göra också.

Men det får fortsätta att vara powerwalks med barnvagnen och situps hemmavid ;) Godis och sånt sätter sig som tur är inte på mig, och bebiskilona försvann på något mirakulöst sätt ändå. Jag får väl tacka min goda ämnesomsättning, som jobbar fastän jag slappar i soffan :D

• Elphaba

Ja, låter som en grymt bra start på semestern =) Här grillar vi, lilltjejen somnade nyss i soffan och sover förhoppningsvis förbi middagen iallafall.

Gick det bra att käka på Olympia med barnvagn?
    Är lite sugen på att komma ut och äta vi med, det var ett tag sen nu. Fast helst vill jag nog gå på Magnolia vid stora torget, får reka lite och se om de är "barnvänliga", det är väl en hel del som inte är det..?

• Elphaba
    Lövings skrev 2008-07-11 20:54:45 följande:
    Det blir en liten beagle=)uppfödaren bor i sturefors. perfekt..
    En snobben :) Nära och bra också, då har ni kunnat hälsa på vapparna många gånger? :)
  • Elphaba
    JePaLuLi skrev 2008-07-11 21:34:44 följande:
    Nån som hört nåt från Cia?
    Jag antar att inga nyheter är goda nyheter, och att hon snusar bebis för fullt nu :) Jag hoppas det iallafall, måste vara drygt att gå över tiden så länge! Dessutom är jag nyfiken på vad det blir för en liten:)
  • Elphaba

dinana: Finns det någon vettig kopia av nya Narnia-filmen ute? Tycker mest det verkar finnas telesynkar och cams ute, är dock väldigt sugen på att se den, den sägs vara rätt bra. Det är helt sant att det mest går skräp på tv, någon film då och då mest, men det är bekvämare att tanka hem. Här blir det Eldsdansen ikväll som vi plockade hem igår, gillar filmatiseringarna av Helene Turstens böcker (kriminalromaner - favoritgenren).

ciccielv: Kommer inte åt ditt galleri, tycker det är rätt imponerande med folk som kan sy kläder och sådant, här är det en utmaning att sy i en knapp. Förhoppningsvis har jag väl andra talanger dock ;)

• Elphaba

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 14:05:01 följande:

Winnerbäck har jag aldrig riktigt fastnat för, så jag ska inte gå. Hade däremot velat gå på Magnus Ugglas konsert om två veckor vid Bergs slussar, älskar honom! Men vi har annat för oss då.Får se fram emot den 11 oktober istället, då vi ska ladies night, f*n vad kul det ska bli!!
    Är väl då han ska spela med Håkan Hellström, va? Om en vecka är det iof (lördagen den 19:e) Eller ska Magnus dit fler gånger? Vi ska iallafall dit hela bunten, blir Ronjas första Håkankonsert utanför magen (med hörselskydd förstås). Går förvisso för Håkan Hellström då, inte Uggla... :D
  • Elphaba

Leos och Vincents mamma: Nä allt flyter ihop litegrann nu när man har barn... :) Och ingenting kommer man ihåg heller..

JePaLuLi skrev 2008-07-13 14:12:27 följande:
    Vi var på Kent och Håkan Hellström igår
    Ah, härligt, hade velat gå på det med men vi såg Kent när dom var här sist så det kändes lite långt att åka till E-tuna, när Håkan ändå kommer hit nästa vecka :) Hörde att det var bra iallafall, bra kombination också :)
  • Elphaba

Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?

Jag gjorde våra i Adobe Photoshop Elements, och beställde dom sedan på linnestukspapper från Vistaprint.se, fick med kuvert också. Beställde 40 kort och det kostade omkring 200 kr med frakt. Vad vi nu skulle med 40 kort med, tänkte helt fel, skulle beställt 20 ;) Så det skulle väl ha kostat omkring 150 om jag inte varit så tankspridd, skyller på att jag hade mycket att tänka på :P

Hur många var ni på erat dop ?

Vi bjöd 16 om man räknar med barn, vi blev 10 (13 inkl mig, sambon och dottern) totalt, varav en dock inte kom med till fikat efter..

Vad hade ni o bjöd på ?

Bakade två hjärtformade jordgubbstårtor, och hade köpt lite småkakor, och så hade svärmor bakat lite fikabröd, sockerkaksrutor med strössel på och kanelbullar, och så kaffe, te, cola och saft. Det räckte och blev över.

Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ?

Hade inga gudföräldrar.

• Elphaba

Maria84: Då är det inte bara vi som är sega/slarviga med tackkorten då alltså. Skönt att höra :)

• Elphaba

Leos och Vincents mamma: Det finns väl både fördelar och nackdelar med att få tätt resp långt emellan barnen. Det att det äldre barnet kan hjälpa till, men sedan kan de ju även bli svartsjuka efter att länge ha varit ensambarn. Barn med längre emellan sig blir kanske inte heller lika närstående varandra som barn med tätt emellan blir (de leker nog på ett annat sätt och får utbyte av varandra under hela uppväxten). Jag vill nog ha ganska tätt emellan våra barn. Men lite får det vänta, Ronja är ju bara 4 månader än. Men visst blir man som Maria84 säger otroligt sugen, direkt :)

• Elphaba

Det verkar finnas rätt många röt-områden här i stan. Jag har bara hört långväga ryktesvis om Skägget, Ryd har jag hört väldigt mycket illa om och det lilla jag själv spenderat där gör mig rörande övertygad om att jag inte skulle vilja bo där, men å andra sidan är inte Berga kollugnt heller, just vår gård är rätt lugn, bortsett från väldigt mycket barn (just nu har en liten kille fått nys om att vi har en hund och plingar på stup i ett om inte hunden kan komma ut och leka.. sött i början men efter plingande på dörren i tid och otid varje dag börjar det bli smått irriterande..). Majelden bodde vi i förut och det är jättelugnt. Men helst skulle jag vilja flytta från stan helt och bo på landet. Är en del pusselbitar som soka hamna på plats först dock, utbildning och sånt. I Linköping blir vi sannolikt inte kvar i längden skulle jag tro.

Mången diskussion om kent ser jag, sambon gillar dom mycket, och jag var själv på min första kentkonsert i våras, sist dom var i Linköping, och måste medhålla i att det var rätt mäktigt, de är bra live helt klart, även om jag inte till hundra procent förstår "hypen" (men jag skulle gärna se dom igen). Men å andra sidan förstår ju de flesta inte poängen med t.ex. Håkan Hellström heller, och jag antar att förstår man inte av sig själv så kan ingen förklara för en vad som är så bra med just det eller det bandet.

• Elphaba

Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande:

nej nej, jag menar den vanliga besiktningen av tapeter, väggar , mattor m.m. ja vi får väl se om utlänningarna fick igenom att en städfirma skulle städa vår gamla lägenhet för de påstår att vi ej städat & besiktningsmannen som kollade städningen har fotat sånt som inte går att se
    Jag tror det är vanligt att de slarvar vid besiktningen, här fick vi ringa in minst 5-6 punkter till som de bommat, och det tar evigheter att få det åtgärdat, vi flyttade in i oktober och de har fortfarande inte fixat den sista målningen runt garderoberna, och knytnävshålet i dotterns dörr blev åtgärdat bara ett par veckor innan hon kom (mars). Vi bor hos Stångåstaden, de är rätt slarviga och man får ligga på väldigt för att få saker gjorda. Dock är servicekillen som fixar det mesta hemskt söt, så det är ju (nästan) bara trevligt när han kommer förbi ;)

Fast alltså.. vad hade det faktum att de var utlänningar med något att göra? Kan inte svenskar vara lika gnälliga? Det är min erfarenhet iallafall..
Svar på tråden Linköping, någon?