Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon?

Alltså, sattes igång 2 dagar efter beslutet (som togs i v36+0).

• Elphaba
    glitterkorn skrev 2008-06-22 13:24:00 följande:
    Hej hej !Jag har inte skrivit så mycket här på ett tag det har avrit så mkt ett par veckor nu me allt och så.Btw Julius har lärt sig säga Pappa och Lampa nu :D , i förra veckan och han sitter nästan helt utan stöd , sen ahr han börjat vinka lite smått oxå jag är så stolt över min lilla kille !! :) Allt går så fort satt o kolla på bilder från förlossningen förut , oj va liten han var då ^^Cia. Det är en envis lite bebbe du har där inne ;)
    Lampa också? Gullungen ;) Det sägs ju att lampa är bland de allra första orden de säger. Jag tror det var mitt första ord.
    Tänk när min lilla unge börjar prata :D Stor händelse!
  • Elphaba
    dinana skrev 2008-06-25 13:34:48 följande:
    Varför skall det vara så tråkigt väder ute. Var ute en sväng igår, men fy fasen vad det blåste. Min vagn är svårvält, men man fick verkligen hålla ett extra tag i den så den inte stack iväg för en. Idag skall jag nog gå utan barnvagn istället en sväng. Jag måste börja röra mer på mig. Ingen mer i närheten som vill börja promenera lite?
    Jag skulle verkligen behöva komma ut och promenera, har ju både hund och barnvagn nen det blir mest korta vändor med hunden och så får hon springa lös själv istället, har så dålig motivation. Och med vagnen blir det in till stan :P förbränna pengar istället för kalorier.. ;)

Har förvisso gått ner alla gravkilon (de var borta efter några veckor) och lite för mycket till, (skulle egentligen behöva gå upp lite), men konditionen och muskulaturen är fortfarande slapp efter åtta månaders graviditet med extrem foglossning från v15 :/ (3 mån efter förlossningen nu) - Men du bor inte nära Berga, va?

Cia: Grattis på födelsedagen. Se det som positivt om bebis håller sig i magen idag, då slipper h*n dela födelsedag med sin mamma - kanske inte jättekul när man kommer upp i åldrarna.
    Har du provat alla "tricks" som sägs hjälpa? Trappspringning, färdknäpp, ananas, situps? ;) Jag hoppas din lilla knodd kommer snart, passa på att njuta med en bok eller en bra film (och kunna se hela på en gång) nu, för sedan blir det mindre med den saken :)

Glitterkorn: Vad hände med spjälsängen ni hade?
    Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea för spjälsängar, vi hittade våran Leksvik där, nypris runt tusenlappen, men fick den för 6 eller om det var 700 kronor, och det var inte en repa på den. Brukar stå spjälsängar där ganska ofta.
  • Elphaba
    dinana skrev 2008-06-25 13:46:09 följande:
    Nej tyvärr, bor en bra bit därifrån. Bor bredvid IKEA/Ikano.Jag gick upp 18 kilo när jag var gravid, gick ned dem på två månader plus lite till. Men tyvärr så har jag gått upp en del sedan dess, och det är omöjligt att bli av med de där extra kilona nu (även om jag kör med samma diet). Har börjat att ge upp. Börjar längta efter riktig sommar utan massa blåst så man kan gå ut och njuta lite.. nu är det bara blåsigt, blött och kallt ute. Hur roligt är det liksom att dra på sig vantar och mössa för att man skall kunna gå ut utan att frysa ihjäl. Vart tog sommaren vägen?
    Hade för mig det också (bekvämt att bo där dock, nära till shopping ;)

Mja, vart tog den vägen...men det är ändå hyfsat fina dagar, även om jag fått dra på mig halsduk en del dagar faktiskt. Den kommer nog tillbaka.
  • Elphaba
    Cia80 skrev 2008-06-25 13:57:38 följande:
    Elphaba,Tack så mycket!Ja, bebis kan få vara där inne idag också, men imorgon är det fritt fram Njae, det kan jag väl inte säga att jag har gjort. Är mer inne på att vila så jag orkar med en förlossning.
    Det är sant, det skulle jag nog också gjort i sin sits :)
  • Elphaba
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-25 14:37:50 följande:
    Jag bor i Ramshäll. Jag promenerar väldigt gärna!!!!
    Jättegärna. Jag vet inte exakt vart Ramshäll är men enligt sambon är det "nedanför vattentornet", vi bodde i Majelden förut, är det där i närheten? Jag har bara bott i Linköping 1,5 år och är inte särskilt välorienterad i geografin här, men promenerar gärna med dig :) Vore bra att få in någon sorts motionsrutin :P (Vi var jätteduktiga och promenerade in till stan idag)

dinana: kanske lite sent nu men grillat är alltid lyckat... som glitterkorn sa. vad hungrg jag blev nu... lövbiff och pommes med bearnaiseås&vitlöksbröd blir det här idag, enkelt och gott :)

glitterkorn: vad drygt, hoppas du hittar någon:) flytande alvedon tyckte ronja var smarr när hon fick det efter 3mån-sprutan häromveckan (hon fick ont, stackarn).
  • Elphaba

Cia80: Du verkar ha modet gott uppe trots att liten inte verkar vilja komma ut, tycker de flesta som gått över bf (för det har du nu, väl?) brukar vara betydligt mer frustrerade än du ger uttryck för. Jag hoppas h*n kommer ut snart!

• Elphaba

Hon har ju inte skrivt på 1,5 dygn så man kan ju hoppas att hon är och föder/har fött barn, hon har inte varit inloggad på FL sedan igår morse heller :D

Svar på tråden Linköping, någon?