dinana skrev 2008-06-25 13:34:48 följande:
Varför skall det vara så tråkigt väder ute. Var ute en sväng igår, men fy fasen vad det blåste. Min vagn är svårvält, men man fick verkligen hålla ett extra tag i den så den inte stack iväg för en. Idag skall jag nog gå utan barnvagn istället en sväng. Jag måste börja röra mer på mig. Ingen mer i närheten som vill börja promenera lite?
Jag skulle verkligen behöva komma ut och promenera, har ju både hund och barnvagn nen det blir mest korta vändor med hunden och så får hon springa lös själv istället, har så dålig motivation. Och med vagnen blir det in till stan :P förbränna pengar istället för kalorier.. ;)
Har förvisso gått ner alla gravkilon (de var borta efter några veckor) och lite för mycket till, (skulle egentligen behöva gå upp lite), men konditionen och muskulaturen är fortfarande slapp efter åtta månaders graviditet med extrem foglossning från v15 :/ (3 mån efter förlossningen nu) - Men du bor inte nära Berga, va?
Cia: Grattis på födelsedagen. Se det som positivt om bebis håller sig i magen idag, då slipper h*n dela födelsedag med sin mamma - kanske inte jättekul när man kommer upp i åldrarna.
Har du provat alla "tricks" som sägs hjälpa? Trappspringning, färdknäpp, ananas, situps? ;) Jag hoppas din lilla knodd kommer snart, passa på att njuta med en bok eller en bra film (och kunna se hela på en gång) nu, för sedan blir det mindre med den saken :)
Glitterkorn: Vad hände med spjälsängen ni hade?
Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea för spjälsängar, vi hittade våran Leksvik där, nypris runt tusenlappen, men fick den för 6 eller om det var 700 kronor, och det var inte en repa på den. Brukar stå spjälsängar där ganska ofta.